Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tävling/Tävlingar?

  • Tävling/Tävlingar?

    Publicerad av haze på 23 oktober, 2007 vid 08:17

    Finns det något intresse för att göra en liten tävlings serie till nästa år? Typ 3 deltävlingar. En i Skåne en i Halland/Gbg och en på ostkusten/gotland? Sen en vinnare? Eller nåt liknande? Har en hel del ideér och tycker det händer för lite på svenska kitescenen. Om det finns intresse och folk med seriösa förslag kan väl maila mig isf. Typ om tävlingupplägg, ställen, tips och andra ideér oxå så klart.

    Ungefär lite som SSA upplägg. Annonseras ut max 48 timmar innan och kan ändras till 20 timmar innan första start.

    Intressant?

    pjoter svarade 16 år sedan 18 Medlemmar · 37 Svar
  • 37 Svar
  • samhansson

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 08:40

    om du köper min pyro så är jag intresserad av tävling 😉

  • haze

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 08:44

    hehehehe drar till Alperna snart så där behövs ingen 😉

  • curry

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 08:46

    Det låter ju kul! Helt klart för få events…och en liten tour verkar ju trevligt.
    ett MÅSTE! är ett nytt försök på kickr n sliderbattle…

    Ett av stoppen borde alltså vara LA och kickr n slidertävling! och sen 2 st till freestyletävlingar för alla som villl hålla på med sånt.

    typ Varberg, LA, Gotland/öland(bajschop men lätt att ta sig till)…

  • kitemaster

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 09:30

    Bra initiativ, hoppas det går vägen!

    I dagens mainstreamkitande tycker jag mycket skönhet går förlorad. Man får inte stirra sig blind på dagens “freestyle” (wakestyle), kitesurfing är en mycket mer versatil sport än så.

    Jag föreslår därför åtminstone en King Of The Air / Big Jump -tävling. Denna kan enkelt kombineras med en Hangtime gren.

    Sedan naturligtvis även Freestyle och Speed-tävlingar.

  • haze

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 09:33

    Även vågor kanske? Har som sagt massa ideér. Mycket tid nu när det inte blåser så alla ideér är välkomna.

  • tobas

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 10:12

    Låter skoj Hasse!! Varför inte köra serien overall och även lägga in en omgång på det vita guldet. Jag menar det är ju ändå där vattendelaren går mellan män och möss 😉 Styr upp det där nu och så lägg en del här ute på Öin oxå är du snäll. Gotland Custom är byggnadsglada pöjkar så det kan nog styras upp nått fanstyg ute i spat om det skulle behövas.
    Må vinden va med di / Tobas

  • haze

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 10:17

    Inga jävla tävlingar på snö när ja ska fixa nåt 😉

    Men klart jag har räknat med Öin;) Har ju massa spots som jag vill undersöka sen vågsurfing tiden. Typ kohagen på Sudret;) Med flera.

  • unhooked

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 13:40

    una idé är att köra som skidåkarna, snowboardåkarna och wakeboardna gör, slopestyle; kicker, sliders och stöff onna da water.

  • martent

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 13:47

    @kitemaster 423996 wrote:

    Bra initiativ, hoppas det går vägen!

    I dagens mainstreamkitande tycker jag mycket skönhet går förlorad. Man får inte stirra sig blind på dagens “freestyle” (wakestyle), kitesurfing är en mycket mer versatil sport än så.

    Jag föreslår därför åtminstone en King Of The Air / Big Jump -tävling. Denna kan enkelt kombineras med en Hangtime gren.

    Sedan naturligtvis även Freestyle och Speed-tävlingar.

    Jag håller helt klart med dig!

  • jonaish

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 13:52
    kitemaster;423996 wrote:
    Bra initiativ, hoppas det går vägen!

    I dagens mainstreamkitande tycker jag mycket skönhet går förlorad. Man får inte stirra sig blind på dagens “freestyle” (wakestyle), kitesurfing är en mycket mer versatil sport än så.

    Jag föreslår därför åtminstone en King Of The Air / Big Jump -tävling. Denna kan enkelt kombineras med en Hangtime gren.

    Sedan naturligtvis även Freestyle och Speed-tävlingar.

    …glöm ikke at vi ska ha en slalom cup også!!

    Dawnwinders er gudt, så kalmar – öland typ??

  • mania

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 13:52

    Vad ska man vinna då?? kan vara intressant hah inte för att jag lär göra det !!:smirk:

  • johanw

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 14:19

    @mania 424051 wrote:

    Vad ska man vinna då?? kan vara intressant hah inte för att jag lär göra det !!:smirk:

    måste man vinna något… e de inte kul annars eller?

  • mania

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 14:23
    JohanW;424056 wrote:
    måste man vinna något… e de inte kul annars eller?

    Jo men jag tänkte bara stjäla en idé av vindsurfing tävlingen jag va på i somras!
    ska vara tyst nu!:wink:

  • jonaish

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 14:40
    mania;424051 wrote:
    Vad ska man vinna då?? kan vara intressant hah inte för att jag lär göra det !!:smirk:

    Du vinner en dosa rapé, men om du är snäll så kan du få en stock… Lös får du ditt svin:grin:

    JohanW;424056 wrote:
    måste man vinna något… e de inte kul annars eller?

    WÖRDie maddie fakkie

    Vi ska fan va glada om de blir en tävling överhuvudtaget!!

  • mania

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 14:43

    Eftersom jag kom på den dåliga idén får väll jag stå för priserna så alla blir nöjda!!

    förslag??:smirk:

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tävling/Tävlingar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.