Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Team weed speed tråden

  • joth

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 13:24

    Fredagen ser riktigt sunkig ut nu. Hmm får se om man drar ut imorgon istället…

  • thomas-althin

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 13:58

    Jag kollar Marek. 10-11… Ses!!

  • klang

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 15:19

    Är på plats 10 i klagshamn… Men jag undrar om inte gislöv blir epic imorgon… Oavsett ska det bli intressant när vinden gör 180 grader….

  • tobhed

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 15:28

    Gislöv? har du börjat med vågor?

  • kapten-k

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 16:26

    Hmm, fick en ding i en bräda när den gjorde 90grader på 2sekunder sist, 180grader låter inte så kul, men man kan ju testa att göra bästa alpha racingen någonsin…
    Var ute idag mellan 11 och 12.30 det blåste 5m/s i klagshamn men det var kul att få komma ut.

    fre nästa gång fram till 12.30.

  • klang

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 17:51

    Egentligen inte Tobbe, men när man ser prognosen så hör man hur vågbrädan ligger och skälver i garaget… det ska mycket till för att byta ut en slalom/speed dag… men det ser ju faktiskt epic ut… vill inte göra stället fullpackat (för sent 😉 … men efter kl14 så lär det rulla in 4m vågor…

  • tobhed

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 20:43

    Hade varit fint som snus om Alexander Ekman kunde ladda upp sin session från idag till gpsteamchallenge

  • swe117

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 21:02

    Alex har problem med sin inlogg till GPSTC…
    Captain kan kanske hjälpa honom?

  • tobhed

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 21:48

    Kan inte göra ett skit. Föreslår att Alexander trycker på knappen contact på sidan och beskriver sitt problem, alt skapar en ny profil (det har Paddy gjort)

  • thomasb

    Medlem
    4 augusti, 2011 vid 19:24

    Sådärja! Team Weed Speed i ledningen. 🙂 Kanske inte världens bästa resultat men hjälp till och bättra på dem. Härlig dag i Klagan idag så jag och Alex var ute på en riktigt lång tur.

  • joth

    Medlem
    13 augusti, 2011 vid 17:16

    Timmen till Team Weed Speed i aug. Bra jobbat Alex. Jag fick 21knop och han runt 18. Blev bra average.

    Testa 111:an och den går fint även när det brallar i även om den inte gick så värst snabbt. Full kontroll känns dock viktigast för slalom.

  • hdtv

    Medlem
    13 augusti, 2011 vid 17:28

    Japp blev riktigt bra med vind under sen eftermiddag. Passade på att testa MUF 18 cm Deltafena och nya 28 cm på Speed Weed.

    Fick sluta när det var som bäst, kändes inte kul att ligga i speedrännan helt ensam :frown:

  • klang

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 18:21

    Bra kört boyz… inte helt fel med en 111:a 🙂

  • joth

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 18:30

    Nädå det känns bra, nu är det bara lite trim och stance som skall justeras. Står inte helt bekvämt. Sedan får det bli nån ny fena till nästa säsong. De jag har fungerar ok men släpper lite. Helt ok på slör men höjdtagning och halvvind är inte helt ok.

    Några tips för att få bekvämare segling. Vill ju kunna segla denna bräda långa stäckor utan kramp eller ont i fötter etc… Timmen skall förbättras i år. Kan ju tulla lite på top end speed mot detta. I går var det ren vilja som fick till 21kn.

  • klang

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 19:03
    joth;665690 wrote:
    Nädå det känns bra, nu är det bara lite trim och stance som skall justeras. Står inte helt bekvämt. Sedan får det bli nån ny fena till nästa säsong. De jag har fungerar ok men släpper lite. Helt ok på slör men höjdtagning och halvvind är inte helt ok.

    Några tips för att få bekvämare segling. Vill ju kunna segla denna bräda långa stäckor utan kramp eller ont i fötter etc… Timmen skall förbättras i år. Kan ju tulla lite på top end speed mot detta. I går var det ren vilja som fick till 21kn.

    Vad tyckte du var jobbigt?
    Vilken höjd på bom?
    Var placerade du mastfot?
    Har du oblans i rigg, mer kraft i fram/bak hand?
    Nerhal?

    Ett standard tips är såklart att ha en fena som man litar på, man kan generellt stå bättre och slappna av. Det finns ju värsting fenor, men det finns även några som är både snabba, säkra, o billigare. Isonic vill ha mycket lyft, så t.ex.
    Duo Weed
    http://www.surfspot.se/fena-lessacher-duo-24-28-32-36cm.html

    Sen så tror jag även att denna kan vara rätt bra
    http://www.surfspot.se/fena-select-weed-eliminator-slalom-freerace.html

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Team weed speed tråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.