Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tecken på att man är vindsurfingsmissbrukare

  • Tecken på att man är vindsurfingsmissbrukare

    Publicerad av pure på 29 april, 2007 vid 11:03

    Kom på mig själv idag med mitt missbruk och tänkte skriva ner lite tecken på att man är beroende:

    * Man köper tyska “surf” (utan att man kan tyska) på grund av att man redan köpt månadens nummer av både windsurf och boards

    * Man tittar på en spännande (eller erotisk) film och lägger märke till hur mycket det blåser i filmen och man tänker: “fan vad gött det blåser där”

    * Man undviker att planera in saker på helgerna framöver. Vem vet .. det kan ju blåsa då.

    * Man försöker dämpa “låg vinds” perioder med att köpa vindsurfing prylar (vilket bara gör saken ännu värre)

    * Alla utlandsresor man planerar måste ha nån form av vindsurfing inslag

    Lägg gärna till flera som ni brukar råka ut för…

    pure svarade 17 år sedan 15 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • Knatte

    Gäst
    29 april, 2007 vid 11:49

    @pure 380071 wrote:

    Kom på mig själv idag med mitt missbruk och tänkte skriva ner lite tecken på att man är beroende:

    * Man köper tyska “surf” (utan att man kan tyska) på grund av att man redan köpt månadens nummer av både windsurf och boards

    * Man tittar på en spännande (eller erotisk) film och lägger märke till hur mycket det blåser i filmen och man tänker: “fan vad gött det blåser där”

    * Man undviker att planera in saker på helgerna framöver. Vem vet .. det kan ju blåsa då.

    * Man försöker dämpa “låg vinds” perioder med att köpa vindsurfing prylar (vilket bara gör saken ännu värre)

    * Alla utlandsresor man planerar måste ha nån form av vindsurfing inslag

    Lägg gärna till flera som ni brukar råka ut för…

    Jo, mycket kan väl stämma där :tongue:

  • bjornen

    Medlem
    29 april, 2007 vid 12:28

    @pure 380071 wrote:

    * Man tittar på en spännande (eller erotisk) film och lägger märke till hur mycket det blåser i filmen och man tänker: “fan vad gött det blåser där”

    Ha ha ha ha 😀

  • alex_

    Medlem
    29 april, 2007 vid 13:16

    man kollar de urusla prognoserna 4gånger /h trots att de uppdateras var 3e och i ren förtvivlan skriver man en massa nya trådar här på steffo 🙂

  • fastforward

    Medlem
    29 april, 2007 vid 14:17

    En liten jämförelse med droger:
    * Det kostar massor av pengar – Ja
    * Det påverkar arbetsliv och socialt liv – Ja
    * Man blir helt dåsig efteråt – Ja
    * Man försöker smuggla med sig prylarna på flyget – Ja
    * Man börjar stinka – Ja (av våtdräkten)
    * Man har svårt att fokusera, blir grinig och deprimerad under uppehållsperioder – Ja
    * Man börjar åka omkring i dekorerade vw-bussar – Ja (visserligen med klistermärken istället för blommor)
    * Man försöker locka med sig andra i missbruket – Ja

    Hmmm…

  • pure

    Medlem
    29 april, 2007 vid 14:37

    @fastforward 380095 wrote:

    En liten jämförelse med droger:
    * Det kostar massor av pengar – Ja
    * Det påverkar arbetsliv och socialt liv – Ja
    * Man blir helt dåsig efteråt – Ja
    * Man försöker smuggla med sig prylarna på flyget – Ja
    * Man börjar stinka – Ja (av våtdräkten)
    * Man har svårt att fokusera, blir grinig och deprimerad under uppehållsperioder – Ja
    * Man börjar åka omkring i dekorerade vw-bussar – Ja (visserligen med klistermärken istället för blommor)
    * Man försöker locka med sig andra i missbruket – Ja

    Hmmm…

    Precis och försäljaren prackar på en billiga nybörjarpaket för att dom vet om att rätt snart blir beroende och då kan dom sälja grejerna man så innerligt behöver till dyra priser.

  • wind-lover

    Medlem
    29 april, 2007 vid 15:58

    @fastforward 380095 wrote:

    En liten jämförelse med droger:
    * Det kostar massor av pengar – Ja
    * Det påverkar arbetsliv och socialt liv – Ja
    * Man blir helt dåsig efteråt – Ja
    * Man försöker smuggla med sig prylarna på flyget – Ja
    * Man börjar stinka – Ja (av våtdräkten)
    * Man har svårt att fokusera, blir grinig och deprimerad under uppehållsperioder – Ja
    * Man börjar åka omkring i dekorerade vw-bussar – Ja (visserligen med klistermärken istället för blommor)
    * Man försöker locka med sig andra i missbruket – Ja

    Hmmm…

    Hahahahahahaa fy va bra skrivit! då vet man att man är lite av en missbrukare då helt enkelt! 😉

  • alex_

    Medlem
    29 april, 2007 vid 16:55

    hej! jag heter alex (hej alex) och jag har ett problem!
    Jag är vindsurfingberodende (applåd)
    jag satt och kollade folkabussar hela eftermiddagen iom att det blåste dåligt. Jag behöver hjälp!

  • sea_surf

    Medlem
    29 april, 2007 vid 17:33

    När jag blev fast igen 1991 var det någon klok person som sa att “de första tio åren är värst”. Och så var det nog, att arbeta en blåsig dag var lika med döden i grytan. En god vän gifte sig i Upplands Väsby 1996 eller så, vi höll på att blåsa bort utanför kyrkan (sydlig vind, varmt, bra tryck i seglingen) och jag tänkte helt seriöst att en eventuell Gud var rätt hård som inte kunde ha sett till att de gifte sig en annan dag. Jag sa tom det till brudens mor – inte så genomtänkt, hon blev rätt störd.
    Men sista åren har det värsta gett sig. Jag kollar iofs fortfarande på hur mycket det verkar blåsa i utrikesreportagen, lastar bilen och försöker flexa ut tidigare blåsigare dagar – men – jag blir inte sänkt om jag inte får segla, har rätt mycket inbokat på helger. Inte riktigt lika plågsamt.
    Fast golf är inte tänkbart. Och jag var ute idag och tränade lite segelsnurr bara för att vara förberedd för de blåsigare dagarna.
    En annan god (windsurfande) vän sa redan för tio år sedan när jag beklagade mig över “drog”-känslan att det är väl fantastiskt att något fortfarande kan göra en alldeles lycklig.
    Jo, så är det nog.
    /Christer O

  • hellgren

    Medlem
    30 april, 2007 vid 07:19

    Fan, nu kommer det fram att vindsurfing bara är ytterligare en last till samlingen.

  • bill

    Medlem
    30 april, 2007 vid 09:33

    Likheten med droger är slående, jag känner mig precis som snubben i klippet som “SafeSurfer” länkar till i denna tråd: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48861

    Haaaaaaa haaaaaaa haaaaaaaa!

  • bigtuna

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 15:22

    Vaknade i morse med att jag hade haft en dröm om att jag var ute och vindsurfade, visste att det inte skulle blåsa enl prognoserna idag så jag somnade om för att fortsätta njuta av min dröm, förmiddagen försvann men jag fick i alla fall surfa lite ändå, i min dröm. Kanske ett tecken på ett beroende.:laugh:

  • getwet

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 16:49

    Kikade på Bondrulle idag, vid en scen ligger Bond och hånglar med en snygging på stranden, påpekade då för min fru: Kolla vad bra det blåser på havet en bit ut……

    Ytterligare en scen från någon av de Italienska sjöarna vid alperna där Bond skjuter Mr White i benet…påtalar för min fru igen: Fy fan va gött det blåser därute på sjön…..

    Missbrukare…ja det är man. Även en konfenmissbrukare!

  • borje

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 05:48

    Man kollar flaggor och träd och tänker, idag skulle jag seglat där eller där och haft mitt 5,6 segel. Trots att det är snö och 20 cm tjock is!

  • swe-496

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 08:50

    Ytterligare ett tecken på missbruk…
    När man börjar räkna hur många fenor man kan få för lönen;)

  • klint

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 09:18

    När man kliver upp en ledig morgon och blir rosenrasande över ännu en dag med högtryck, vindstilla och spegelblankt ute på havet.

    Någon mer än jag som är djupt oroad över det rådande Skånska högtrycket? Har för mig att när ett sådant väl bitit sig fast kan det ligga och cirkla i månader. Hemska tanke…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tecken på att man är vindsurfingsmissbrukare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.