Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tectonics talon 32 bytes mot…

  • steflo112

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 08:37

    Varför vill Du inte behålla Talonen?

    Jag har en F1 30 som jag inte får att fungera. Riktigt märkligt när jag har en f1 28 som är helt grym.

    //Stefan

  • marden

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 10:25

    märkligt, jag har också en f30 som jag tycker funkar sämre än min 28:a som är grundstött så hårt så huvud sprack, lite spacklad o slipad efter det men 2cm av toppen saknas fortfarande…

    så jag kan tänka mig att byta min f30 mot en fin-fena runt 33-34cm

  • bjornen

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 13:07
    Mården;672520 wrote:
    märkligt, jag har också en f30 som jag tycker funkar sämre än min 28:a som är grundstött så hårt så huvud sprack, lite spacklad o slipad efter det men 2cm av toppen saknas fortfarande…

    så jag kan tänka mig att byta min f30 mot en fin-fena runt 33-34cm

    …så du byter inte mot en fin 32?

  • marden

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 13:18

    nja, har redan en sting 32:a och när vi båda söker fena till våra falcon 90(som är den nya heta brädan efter benkes sm ..) så kanske jag inte heller får talon 32 att funka .
    nu har jag bara kört en byig gång med brädan och han inte prova f30 på den så jag var kanske lite snabb att vilja byta den…
    men vi kan väl köra tillsamans nåon gång o prova våra olika fenor o se om ett byta känns intresant för båda…

  • bjornen

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 13:23
    Mården;672540 wrote:
    nja, har redan en sting 32:a och när vi båda söker fena till våra falcon 90(som är den nya heta brädan efter benkes sm ..) så kanske jag inte heller får talon 32 att funka .
    nu har jag bara kört en byig gång med brädan och han inte prova f30 på den så jag var kanske lite snabb att vilja byta den…
    men vi kan väl köra tillsamans nåon gång o prova våra olika fenor o se om ett byta känns intresant för båda…

    …nja nya heta brädan…har länge vetat att falcon 90 är den heta brädan…

    Vi får testa lite vid tillfälle (rangsta på torsdag…)

  • tobhed

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 13:30

    appropå inget, kan man få se bild/film som ni tog när jag och Ulf var och besökte er på Haga Park för någon vecka sedan? Hade varit skoj att se 🙂

  • bjornen

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 13:42
    tobhed;672545 wrote:
    appropå inget, kan man få se bild/film som ni tog när jag och Ulf var och besökte er på Haga Park för någon vecka sedan? Hade varit skoj att se 🙂

    [ame=”http://www.vimeo.com/30235247″]Speedsurfing Haga park 2011-09-13 on Vimeo[/ame]

    Nästa gång ska jag ställa den på ett stativ å bara låta den gå med lite zoom. Hade tänkt göra det sist men vi glömde rensa minneskortet så det blev inget med det.

  • glader

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 13:44

    Sanslöst. Vore kul att testa någon gång.

  • tobhed

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 13:46

    totalt raka motsatsen till hur TT var igår

  • klang

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 17:57

    du milde tid vad fint… härligt!!! Så grymt lockande… Hur djupt är det vid bojmarkeringarna?

  • davven

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 17:59

    Riktigt kul och se, dammen in action!

    Bjornen;672546 wrote:
    Nästa gång ska jag ställa den på ett stativ å bara låta den gå med lite zoom. Hade tänkt göra det sist men vi glömde rensa minneskortet så det blev inget med det.
  • tbsurf

    Medlem
    11 oktober, 2011 vid 08:05
    Klang;672572 wrote:
    du milde tid vad fint… härligt!!! Så grymt lockande… Hur djupt är det vid bojmarkeringarna?

    beror på vattenståndet (som varierar väldigt mkt) men en bra dag flyttas bojjarna tills det är typ knädjupt

  • tobhed

    Medlem
    11 oktober, 2011 vid 08:38

    Använde för första gången en 20 cm Hurrican weed och den var rejält slipad efter 2 dagar. Vill man köra fort funkar det absolut inte med långa fenor i vilket fall (och man ska inte köra innanför bojarna…)

  • lasso

    Medlem
    11 oktober, 2011 vid 10:12

    riktigt häftig film, Björn! (provade stället själv för första gången i somras – otroligt kul)

  • steflo112

    Medlem
    11 oktober, 2011 vid 12:42

    Björnen

    Jag skall till sthlm nästa vecka. Jag tar med mig f1an om du berättar varför du vill byta.
    Själv är jag jättesugen på att testa talonen.

    //Stefan

    PS. Fuskigt hur platt ni har det. Välkomna till Fiskebäcks torktumlare. Visserligen kan vi köra i vår korta Shitbay men det här såg ju helt otroligt bra ut. DS

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tectonics talon 32 bytes mot…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.