Senaste nytt Forums Teknikkonvertering från plattvatten till vågor?

• Teknikkonvertering från plattvatten till vågor?

Publicerad av anonym-anvandare på 4 november, 2003 vid 16:32

Har hållt mig till plattvatten och att köra snabbt väldigt länge och aldrig riktigt gett vågorna en chans. Har vågsurfat en del utomlands nu och insett (för sent) hur gott det är med vågor. Frågan är bara, nån som har några bra tips till hur man ska ändra sin segling till vågor? Dom gipparna jag gör liknar ju inte en vågseglares gipp ett dugg, och när jag försökt känner man sig som en vante i vinden. Antar att det handlar betydlig mer om att styra med fötterna, men bara några komigång tips vore fint. Vad börja med?

calle_b svarade 22 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • racso

Medlem
    4 november, 2003 vid 16:39

Gör nu inte en fjäder av en höna wink.gif

Ge dig ut i vågorna och ge järnet bara. Visst det är lite knepigt de första gångerna, men brädan och riggen kommer tala om för dig vad du behöver ändra på.

Och sen när allt funkar, kommer du börja pusha dig själv och bli pånyttfödd!

Ett starkt tips är att segla med seglare som är bättre än dig själv, då komer du utvecklas ohyggligt fort, om du ger det lite järnet!

Aloha/Oscar

• racso

Medlem
    4 november, 2003 vid 16:41

hrm…höna av en fjäder

• calle_b

Medlem
    4 november, 2003 vid 17:10

Stå o kolla in stranden, läs förhållandenanadanna(uhm) o kolla in hur vågorna bryter, hitta vägen ut, kom in i rytmen och ut o fräs. Börja inte där det är masthöggt och offshore utan håll dej i början på ”lätta ställen”.

Iaf så börjar väl vindsurfingen på riktigt i vågorna…. Skitball smirk.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA