Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Test Center på King of Öland

  • lankanhome-se

    Medlem
    8 juni, 2001 vid 06:22

    det här var det fånigaste och mest illaluktande inläggen jag sett på konfen hitills,därför måste jag bara att börja käfta emot lite:-)
    inget ont om ÖWC som surfklubb
    men en idrottsförening skall väl se till att sina medlemmar trivs i klubben
    coh hjälpa nybörjare in i sporten, eller???har jag fel “Kenneth”

    då ska man väl inte välja ut enstaka aktörer på en tävling
    speciellt inte om det handlar om ett kläma på prylar ställe
    vilken alla surfare uppskattar nybörjare som proffs
    skulle uppskatt en liten mer human attityd
    både hans och kenneth och alla andra bråkisar

    lite frågor till dig Kenneth “om det går bra??”
    har man rätt att förbjuda nån att inte vara på sin arrendetomt/plats/område?
    tex skulle man kunna bli nekad att surfa på haga park?
    eller att man kliver in på “tävlingsområdet med en tröja med märket AHD på hela ryggen, blir man utslängd då?

    MVH Krille
    maila gärna
    cokane@home.se
    eller om ni har nån cool fresstyle bräda att sälja!

  • dieter-mr-kefir

    Medlem
    8 juni, 2001 vid 06:39

    Håller helt med, snart är det ju som i sydeuropa med staket runt stränderna så att ingen kommer till utom klubbmedlemmar. Detta är bland det dummaste som skrivits på konfen, det stinker. Skärpning ÖWC.

    Och om inga andra märken, team är välkomna till tävlingen, kommer huvudsponsorn att hålla med utrustning till oss andra som idag inte kör på rätt märke ?

  • adde

    Medlem
    8 juni, 2001 vid 06:55

    Skärp er nu. Har ni varit på haga? Blev ni i så fall illa bemötta? Enligt min uppfattning så är öwc de som gjort mest för sporten de senaste (10?) åren. Om nu öwc lyckats att dra ekonomiska fördelar av detta arrangemang genom att låta sponsorer få ensamrätt – so what? det gagnar ju sporten om klubben visar att man kan driva ett större arrangemang utan att man måste gå i KK efteråt. Dessutom verkar det ju vara ett sjuhelvetes arrangemang så det är ju knappast gratis för sponsorerna.

    Det är ju inte så att de förbjuder AHD/North’s race team att tävla, eller hur?

    mvh adde. GC om 4 dagar

  • lankanhome-se

    Medlem
    8 juni, 2001 vid 07:09

    har seglat aktivt till och från sen 85 och visste knappt vad ÖWC var på den tiden, då var det gotland och varberg som gällde och egna viken såklart
    så jag kan inte utala mig vad ÖWC gjort för sporten
    men nu är det bara haga som gäller “verkar det som”:-)
    varit på haga pretty ofta
    och har alltid blivit vänlit bemött men det var inte det som var frågan, eller??
    tycker att det är skitkul att det finns ivarje fall en levande surfklubb kvar i svedala”sug åt er nu hela ÖWC`s styrelse”det var en komplimang.
    men det ska inte gå överstyr
    OBS tål neggi kritik

  • s

    Medlem
    8 juni, 2001 vid 13:35

    Hola!

    Personligen tycker jag att en klubb skall vara till för sina medlemmar.
    Om klubben finner att det gagnar sina medlemmar att stänga ute alla aktörer som finns på marknaden från ett evenemang – så skall den göra så.
    Men jag kan inte se att det skulle gagna medelmmarna eller sporten att försöka förhindra någon, som vill komma, att visa upp sina prylar eller ens beträda evenemangsområdet. Ingen tjänar på ett monopol – framförallt inte en klubb med massa medlemmar och därmed massa åsikter!

    Tyvärr har klubbar ofta en dålig ekonomi – det är ju därför det jagas sponsorer! Och det är klart att man lockas av lite vackra stålar. Och den som betalar får ofta mycket av sin vilja fram. På gott och ont.
    Jag tycker ofta att det kan vara bättre för en klubb att ha lite dålig ekonomi och då istället vara fria och oberoende från marknadskrafter som vill styra dess medlemmar. Gemenskapen och glädjen i klubbens verksamhet är ofta viktigare än att klubben kan bjuda på fika vid alla klubbträffar.

    En klubb är en ideell förening som har en massa engagerade medlemmar som sliter för klubben och dess verksamhet – oftast på helt ideell basis.
    Ett företag har en affärsidé och (oftast) ett mål att tjäna pengar på det de gör, företagets anställda får pengar för det arbete som de lägger ner.

    Jag tycker att man som klubb skall passa sig från att knyta upp sig för starkt mot sponsorer så att sponsorer styr klubbens verksamhet. Och en sponsor skall heller aldrig pressa en klubb från att ge företaget ensamrätt vid ett evenemang som ordnas och genomförs av en ideell klubb. Men jag kan förstå att de försöker. Men om man vill ha ensamrätt skall man ordna evenemanget själv och anställa de som jobbar för evenemanget, eller anställa hela klubben, men då är det företagets evenemang och inte klubbens.

    Kanske kan man jämföra lite med en dagstidning vars största inkomst är från annonser och inte från försäljning (som man lätt kan tro med de priser man får betala). Annonserna är en förutsättning för tidningens verksamhet och de säljer så många annonser som möjligt, till konkurrerande företag (ibland till och med på samma uppslag). Redaktionen har dock ingen som helst kontakt med annonsmarknaden och får aldrig styra sitt innehåll för att blidka annonsörer, det skulle förstöra tidningsredaktionens förtroende.

    Nä, nu orkar jag inte skriva mer.

    Lev väl och surfa mycket!

    Lycka till med tävlingen och hoppas att det arrangemanget går bra – det är ju det viktiga i sammanhanget!

    S..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juni, 2001 vid 21:22

    Det kostar lite att genomföra en tävling. Bensin till båtarna, mat till funktionärerna, reseersättning till funtionärer, öl till bandet, hyra av tält och en massa småutgifter som tutor och skott till startpistolerna. Detta täcks inte av startavgifterna så utan sponsorer skulle det inte fungera. Och det är lite svårt att ragga sponsorer när vissa kommer ner utan att betala en spänn. Så alternativet är att inte ha någon tävling alls, och det gynnar ju knappast sporten eller!?!?.

    Jag orkar inte heller skiva mer nu
    /Ej finnig

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juni, 2001 vid 19:36

    Kort fråga till Hans. Var det inte en tid i slutet på Delva perioden som du hade dina segel på beachen? I ärlighetens namn!!, hade du tyckt det var ok om övriga företag i branchen (tex SP eller F2) drog ner en släpkärra full med prylar framför dina ögon när du hade betalt för det och inte dom??
    Ett ärligt svar uppskattas då det kan tyckas att du talar med kluven tunga eftersom denna konf är sponsrad av dig (!?) –< /08

  • dude

    Medlem
    13 juni, 2001 vid 11:31

    okay, för att lätta upp stämningen lite så tycker jag allmänt att det är okay att alla aktörer får komma till stället och vis aupp sina grejer. Det är rejält bra för hela scenen.

    Sen är det ju självklart att de som sponsrar blir prioriterade på det sätt som arrangören avgör är bra.

    Att rakt av neka någon annan att vara där är liksom inget bra alternativ tycker jag.

    Mvh nicke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2001 vid 12:23

    jag undrar vad har ni gjort som är så jävla stort john

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2001 vid 13:52

    Skönt att man seglar på rätt sida Sverige. Det verkar vara värsta ankdammen
    på Öland. Man får väl kolla över så man har rätt grejer om man mot förmodan skulle få för sig att komma över och segla lite. Jag kanske kan gå i i Kalmar o segla över så jag slipper kliva någon på tårna för att komma i.
    Min polare lånar knappt ut sina grejer till mig, så om en handlare skulle göra det så skulle åtminstonde jag bli överlycklig.
    Mvh En som inte riktigt fattat den här diskussionen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2001 vid 18:55

    Du pratar som du har förstånd tiil.
    Om en tävling är såld till en sponsor så är den.
    Fy fan vilka djävla idioter som huserar på denna konf.
    Varenda tävlingsseglare håller med om att på konfen är det bara glin.
    Ingen bryr sig om vad du har på dig eller var du seglar.
    Det är den lommersiella biten det handlar om.
    IDIOTER!!!!!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2001 vid 20:17

    vad menar du med lommersiella eller kandu inte stava din ordblinda jävel

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2001 vid 20:56

    Stranden är INTE ägd av sponsorn, dom har bara hyrt en liten plätt…som affärer i ett köpcentra…förstår du???
    Är det kommers du söker & eftersträver så flytta till usa…pajas
    du kommer inte bli rik på denna sport i sverige iaf =), dags att vakna nu.

    gó jul

  • ola-h

    Medlem
    14 juni, 2001 vid 07:59

    In view of your manner of spending your days
    I hope, you may learn before ending them,
    that the effort you spend on defending your ways,
    could better be spent on amending them.

    -Piet Hein

    Mvh,

    Ola H.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 juni, 2001 vid 11:30

    Hur fortsätter det här kommer det nåt test-center till
    Kappellskär i helgen eller?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Test Center på King of Öland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.