Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › TIGA?????
-
TIGA?????
Publicerad av anonym-anvandare på 1 december, 2000 vid 16:31Ngn som har erfarenhet av Tiga wave 251 och 259 -00, planingsegenskaper, segelstorlekar och hållbarhet?
anonym-anvandare svarade 24 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Har en 251 tiga,den är kvick o lättseglad planar tidigt för att vara 251.trots att jag hoppat högt o behandlat brädan illa har den hållt,den bästa bräda jag haft!
-
sitter o väljer mellan Tiga 259 o Tabu 254 freestyle.
-
Låter bra, vad väger du och hur stort segel kan du köra? Klarar den en 5.7a om man väger 70?
-
Menar du att en tiga skulle gå på 12900, kamma dig för i h-lvete.
-
Sandwich konstruktionen gör det jo, precis lika dyr som alla andra märken!
-
Det enda jag kan säga om Tiga är att det är pisskvalitet rakt igenom, så det så. Jag trodde dom för en gångs skull hade lärt sig att bygga riktiga brädor men ack så fel man kan ha. Dom är ganska sköna att segla men dom håller inte för att laddas med.
-
TIGA WAVE 12.900 är ord pris men jag kan sälja dom för samma pris som outlet sport 8400 kr
bräda som är tillverkad på cobra fabriken precis som andra märken……
-
Du är tydligen lika korkad som många andra på konfen,Tiga byggs på samma fabrik o med samma uppbyggnad som övriga sandwichbrädor.det är trist med folk som debatterar när dom inte hänger med.
-
Brädorna från Cobrafabriken är ju inte alla i samma kvalitet, det beror ju på vilka krav som ställs av företaget som anlitat fabriken..
Logga in för att svara.