Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Till Californien!
-
Till Californien!
Publicerad av preppie på 28 juni, 2005 vid 09:41Drar till L.A nästa vecka, och skulle vilja veta om och var det kitesurfas någonstans i Los Angelesområdet eller möjligtvis SF eller San diego?
patrikol svarade 19 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Var i Californien förra året och det är många som kitesurfar där. Det finns många fina spots mellan LA och SF. Åker man highwayone ser man spotsen från vägen. Santa Barbara är poulärt bland kitesurfare. Jag har ingen större koll söder om LA, men det finns säkert flera bra spots där.
-
Kyligt vatten då du närmar dig SF, rekomenderar våtdräkt.
Peter -
Mestadels riktigt lättvindskite i San Diego, fast det kan bli ganska schyssta vågor. Ta med stor bräda och stor kite (typ 20-25 m2) om du skall kitea här. Jag skrev litegrann om min vistelse i SD här . Det blåser mer vad jag förstår längre norrut och mest i SF-området.
-
Är i Santa monica nu har varit här i två veckor inte sett en enda kite. Men jag vet att det finns lite ställen här runt omkring men jag vill ju inte påstå att det blåser jätte mycket
-
Svar till:
Drar till L.A nästa vecka, och skulle vilja veta om och var det kitesurfas någonstans i Los Angelesområdet eller möjligtvis SF eller San diego?
[/ QUOTE ]
dra till BAHA MEXXIOCOOooo
-
Tja Patrik!! Kul att du ska till LA, Jag är i LA och jobbar i sommar, jag har med mig mina Kites (och din gamla sele) men jag har inte hunnit med att kita än, Long beach, san diego och malibu ska vara ställen som folk kitar på, sen är det många som surfar runt san fransisco men dit tar det ju ett tag att åka.
Jag jobbar i Old Town Pasadena, vore kul att ses och försöka få till lite kitesurf!!!
Du kan ringa mig på mitt LA lokala nummer:
+1 626 354 3558
Hur länge ska du vara här?
/Calle Uggla
-
Tjena på dig! Nice som fan, kommer dit på Torsdag, till L.A alltså, stannar i 3 veckor. Tar och kollar på kartan var Pasadena ligger.
Tfn +46704372170
Logga in för att svara.