Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Till er på West Coast Locals

  • Till er på West Coast Locals

    Publicerad av roland på 15 april, 2004 vid 21:34

    Lagans mynning –
    . För alla er som inte känner till de vanliga surfreglerna kommer här en checklista för att friska upp minnet.

    Känner du dig osäker så vänta hellre i vattnet och låt mer erfarna surfare åka förbi för att undvika kollisioner

    Mvh WCL

    Hur menar ni ska man stanna och hålla kiten kl 12 När man ser non som ser mer erfaren ut?

    chris99 svarade 20 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 36 Svar
  • 36 Svar
  • niklas82

    Medlem
    16 april, 2004 vid 10:52

    det är mer menat som en Allmän grej att vara försiktig.. och har man inte full kontroll så är det då bättre att låta mer erfarna reda upp det, väjja med andra ord. det har inget att göra med att en amatör ska stanna och släppa fram bättre åkare, det tror jag du förstår oxå, men det har blivit en felformulering och det SKA påpekas av vissa.

    iom att mynningen är ett naturreservat så försöker wcl bara styra upp det så mycket vi kan så att vi får vara kvar och alla kan åka där och ha roligt, för kommunen har en viss förmåga att stänga o förbjuda för nya saker som kommer upp på marknaden vilket många av oss får uppleva på olika stränder runt om i sverige.

    största orsaken med en föreningen vi startat är att vi vill ha fler folk samlade så att vi kan tillasmmans ordna båt, bojjar mm som alla kan ha nytta av, och göra sporten så säker och seriös (utåt smile.gif) som möjligt.

    Ber om ursäkt om du missuppfattade denna felformulering på vår hemmsida.

    Niklas, Wcl

  • roland

    Medlem
    16 april, 2004 vid 15:37

    Hade bara för mig att det brukar vara dem som har koll som håller bra avstånd till nybörjare inte tvärtom! Förlåt om jag stampa på en öm tå själv tycker jag bara att det e jobbigt när andra åkare stannar tar upp kiten o bara e i vägen men det väll upp till er som åker på er spot att sätta regler. I Rogerlund sitter denna skylten

    PS e det non ström som möter vinden vid myningen

  • rambo_johnson

    Medlem
    16 april, 2004 vid 15:48

    was ist loooos

  • rambo_johnson

    Medlem
    16 april, 2004 vid 15:51

    Svar till:


    Hade bara för mig att det brukar vara dem som har koll som håller bra avstånd till nybörjare inte tvärtom! Förlåt om jag stampa på en öm tå själv tycker jag bara att det e jobbigt när andra åkare stannar tar upp kiten o bara e i vägen men det väll upp till er som åker på er spot att sätta regler. I Rogerlund sitter denna skylten

    PS e det non ström som möter vinden vid myningen

    [/ QUOTE ]

    Rååågelund är inte Lagan gosse, här sätter vi våra egna regler vettu LOCALS o sånt vettu, bättre o passa sig anrns kanske man får stryk på bichen av de där farliga WClarna :O

  • jott

    Medlem
    16 april, 2004 vid 20:22

    Det självklart samma “surfregler”(fan va seriöst de låter..) i mynningen som överalt annars. Som Niklas menade så bör man hålla sig lite undan och inte utmana ödet om man inte har ful koll. Stömmarna har tatt kål på en del tyska turister nämligen. För nyörjare finns det bra plats ute vid stranden där det inte stömmar så e du ny så åk tills vattnet blir sött sen vänd fort som fan om du inte vill få böget mitt i la myning de dangerus. crazy.gif
    Cs på vannet

  • roland

    Medlem
    16 april, 2004 vid 22:38

    Jo jag undrar om strömen e den stark? jag har åkt en hel del i flod mynningar tidigare! Mer ström desto roligare tycker jag ijallefall! Men tack för Rådet får väll åka ner å tästa själv om jag får plats tongue.gif

  • muche

    Medlem
    17 april, 2004 vid 09:50

    Skont med seriosa ord fran ett seriost gang. Klart att det viktigaste ar att ta hand om alla i Sveriges fina naturreservat. Undertecknat team har f.n. fullt upp med att ta hand om vidriga tyskor som ar radda for stormen i J-bay. MOOOAHAAHAAAA

  • weeboy

    Medlem
    17 april, 2004 vid 10:42

    Svar till:


    Lagans mynning –
    . För alla er som inte känner till de vanliga surfreglerna kommer här en checklista för att friska upp minnet.

    Känner du dig osäker så vänta hellre i vattnet och låt mer erfarna surfare åka förbi för att undvika kollisioner
    Mvh WCL

    [/ QUOTE ]

    Ah du ska detta tillämpas I Rågelund så lär varje nybörjare bara stå i vattnet och glo då det är redan rätt trångt där bland erfarna kajtare mad.gif

  • gangsta_erik

    Medlem
    17 april, 2004 vid 12:50

    Men asså, vi la upp några generella riktlinjer som folk i allmänhet borde följa och som alla också gör. Det är väl sjukt extremt självklart att man inte ska stanna upp och ligga still i vattnet så fort någon mer erfaren surfare närmar sig. Punkterna är mer menade som en uppmaning att ta det försiktigt, SÄRSKILT SOM NYBÖRJARE. Men då punkten tydligen är alldeles för luddigt formulerad ska vi genast ändra texten för jag får sinne på det här mad.gif ta er samman nu

  • backe

    Medlem
    17 april, 2004 vid 14:03

    Dra till tha Island istället, här kör vi no rules!
    Kommer det nån fastlänning och mopsar sig mot oss låkals så brukar jag å Anthony cutta deras linor och pryla upp dom.

  • roland

    Medlem
    17 april, 2004 vid 22:48

    Svar till:


    Dra till tha Island istället, här kör vi no rules!
    Kommer det nån fastlänning och mopsar sig mot oss låkals så brukar jag å Anthony cutta deras linor och pryla upp dom.

    [/ QUOTE ]
    Kita med en rysk tungviktare i boxning han vägde typ 120kgmuskler när han ville ha hjälp så släppte man allt! kanske man ska skicka han ut till er:)

  • niklas82

    Medlem
    18 april, 2004 vid 21:51

    Svar till:


    Jo jag undrar om strömen e den stark? jag har åkt en hel del i flod mynningar tidigare! Mer ström desto roligare tycker jag ijallefall! Men tack för Rådet får väll åka ner å tästa själv om jag får plats tongue.gif

    [/ QUOTE ]

    strömmen är hyffsat stark när dom släpper på.. men det är inget man märker när man åker.. men när man tappar brädan inte om för när kommer alltid i lagan så märker man av det ganska fort man ligger inte o solar sej direkt, snabba ryck efter brädan, det är bara att komma ner och prova en av dom bästa spotsen …

  • jott

    Medlem
    19 april, 2004 vid 17:08

    wee wee, det var ett jävla tjat. Jag pallar inte vara korrekt längre. Om du inte gillar det så ge fan i att lyssna på råden eller håll dig långt bort från mynningen, Jävla crybaby.

  • weeboy

    Medlem
    20 april, 2004 vid 07:37

    vilket jäkla bemöttande! confused.gif grin.gif
    Du har inte mycket i huvudet Jott. Eller hur crazy.gif
    undrar om det är just såna som dig som tänker ut sådana regler

  • rambo_johnson

    Medlem
    20 april, 2004 vid 07:54

    Wee Weee den heter faktiskt Jimi Leeewis

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Till er på West Coast Locals

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.