Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till er som "is-surfar"…

  • trimmarn

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 18:14

    Dreviken är bättre på v-sv dessutom betydligt större. Kom dit 🙂

  • trimmarn

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 18:22

    Vi har varit på drevan 3dgr nu och isen är finfin. Alla ggr 20cm. Mitt tips, testa drevan ni kommer gilla det.

  • jps

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 18:24

    Då får det bli det då. När åker ni dit?

  • trimmarn

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 18:30

    Lite mer öppet för v-sv

  • trimmarn

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 18:31

    Jag tänkte vara på plats vid 10..

  • kinetic

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 18:34

    Trimmarn: Ok! E det lika mycket folk där som i Älta eller har man mer “space” så att säg? Tänker på om man får upp farten så e det ju inte så lätt o stanna direkt:grin:

  • trimmarn

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 18:57

    Det blir en del folk där oxo men inte lika trångt som ältasjön. Det blir ju ett skridskostråk runt sjön men vi får väl hoppas att folket stannar i lä i morrn. Ältasjön kommer ju ligga längre än drevan så passa på nu. Det har inte varit is där dom senaste 2 åren. Om det blir milt nästa vecka så kanske det är kört.

  • xhib

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 20:56

    Hur mycket snö ligger det på Drevviken?
    Är den fastfrusen så att det går trögt?
    Jag väljer mellan att köra isbräda eller snökite med skidor. Körde skridskor på Norrviken i helgen och där kändes det som att det skulle vara för trögt med isbräda.

  • trimmarn

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 21:17

    Ta med båda, de gör jag..

  • trimmarn

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 21:18

    Det ligger bara ngn cm snö men det går nog bra med skidor oxo.

  • marden

    Medlem
    6 januari, 2009 vid 07:45

    kommer loss först till em kl2 men bär nog ner min jakt till sjöängen på kartan ovan få se om jag åker neråt

  • benke-2

    Medlem
    6 januari, 2009 vid 07:58
    Mården;524118 wrote:
    kommer loss först till em kl2 men bär nog ner min jakt till sjöängen på kartan ovan få se om jag åker neråt

    Hur ser jakten ut?

  • Knatte

    Gäst
    6 januari, 2009 vid 14:14

    Jag kom ut med brädan idag och det gick väl sådär, om jag skall vara ärlig:tongue:
    Jäkligt byig vind i Surtesjön:mad: Från noll till 10 + m/s på nolltid och det funkade ju inte riktigt bra. Inget glid alls stundtals, nästa stund överriggad och livrädd…. Fick testa textilbroms några ggr. blev max 32 km/h som mest, med det kändes som 90 + km/h utan bromsar:smirk:

    Men jag har lite frågor i ämnet som jag kommer dryfta i en annan tråd och så kanske det dyker upp en videosnutt också. Får se om jag får snurr på Premiere Pro på nya datorn också:cool2:

    isbrada_seglar.jpg

    isbradan.jpg

    isbrada_medar.jpg

    killen.jpg

  • kinetic

    Medlem
    6 januari, 2009 vid 14:15

    Blev en fin dag på Drevviken (Hagtornsvägen). Körde med 6.5, var mycket bättre, lättare o svänga/styra, känns som 6.5 är alldeles lagom som största segel!. Isen var täckt av ett tunnt snötäcke, helt perfa, lättare o stanna o inte alls samma “hysteriska” känsla när det sköt fart trots att det gick lika fort som sist (toppade 26 knop). Fick dessvärre rätt bra kramp i underarmarna (känner av det än!) men jag kunde hålla seglet med selen på ett helt annat sätt än tidigare…På det hela taget blir jag mer o mer nöjd med hur brädan fungerar, ni som inte testat borde göra det, det är verkligen enkelt, och vilken härlig känsla att åka fram över isen! Jag uppskattar dagens vind till ca 6-7m/s som bäst i byarna…

  • trimmarn

    Medlem
    6 januari, 2009 vid 16:27

    Vi utgick från kumlabadet började med 5.3 senare 4.1. Tyvärr så funkade bara en av brädorna bra så vi fick turas om. Jag körde ca en timme med med kite och skidor oxo. På det hela taget en grym dag på vattnet mitt i vintern 🙂
    I morgon ser det ju ut att bli bra igen jag siktar på hagtornsvägen vid 12.
    peder

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till er som "is-surfar"…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.