Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Tips inför Puerto rico och Dominikanska???
-
Tips inför Puerto rico och Dominikanska???
magnush svarade 15 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 24 Svar
-
Ska man ta med sig vågbräda eller går det smidigt att hitta bra och inte för dyrt i Puerto Rico?
-
Larssa;590196 wrote:Jag hade tagit med den om det finns plats. När vi var där hade jag 9, 13 & 15 och använde 15 en hel del.
Kanon tackar!!
Behöver man mindre än 9a?
-
Är det nån som har koll på priserna? Känns dumt å ta me för mycke kläder om det är Bali billigt där, och va kostar en öl på krogen tex?
-
Lövet;590385 wrote:Är det nån som har koll på priserna? Känns dumt å ta me för mycke kläder om det är Bali billigt där, och va kostar en öl på krogen tex?
Det är inte billigt där men inte heller dyrt. Du kommer knappast göra några klipp där. Ölen kostade tror jag typ 30 spänn i San Juan men billigare i Rincon.
Ta med kläder för hela resan för sånt kostar samma som hemma. Du behöver dina pengar till boende, bil mm. -
Tackar för infon, då vet man va man inte ska bränna krutet på, hitta den prisguiden men då stämmer inte den så bra kanske
Produkt Pris i Dominikanska Republiken Skillnad Svenskt pris
Taxi, 10 min 19 kr -86% 130 kr
Bensin, 1 liter 5 kr -55% 11 kr
Enkel måltid, gatukök eller liknande, utan dryck 5 kr -88% 41 kr
Buss, 10 min 1 kr -96% 21 kr
Klippning Herr 15 kr -95% 300 kr
Internetcafe, 30 min 9 kr (3‑15 kr) -64% 25 kr
Coca-Cola, 33 cl, affär 6 kr (4‑8 kr) -34% 9 kr
Vatten, 50 cl, affär 3 kr (2‑5 kr) -77% 13 kr
Öl, lokal sort, 50 cl, servering 11 kr -72% 38 kr
Öl, lokal sort, 50 cl, affär 5 kr (3‑7 kr) -50% 10 kr -
Hbgkitare;590394 wrote:Det är inte billigt där men inte heller dyrt. Du kommer knappast göra några klipp där. Ölen kostade tror jag typ 30 spänn i San Juan men billigare i Rincon.
Ta med kläder för hela resan för sånt kostar samma som hemma. Du behöver dina pengar till boende, bil mm.Hmm är Ricon bra för kite? Offshore? Eller vågsurfa ni bara där?
-
Blåste inte så mycket i Rincon när vi var där. Så vi testade att vågsurfa o annars åkte vi ner till la Parguera för att kitea. Blåser det i Rincon så funkar det!
-
Äntligen är vinden tillbaks i Caberete efter 7 dar med regn å vindstilla!
Först 14 dar med bra vind på raken, sen en veckas kääzt.
Tur spriten är billig å vågsurfet najst.
Forecasten ser bra ut igen, får la se om den håller.Feliz Navidad!
-
Tjena Fredde.
Ngt nytt från Cabs. Var ett tag sedan?
/Magnus
Logga in för att svara.