Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips om WA ?

• Tips om WA ?

Publicerad av anonym-anvandare på 2 december, 2004 vid 20:03

Jag håller på och försöker komma loss från jobbet och boka flyg i sista stund för att försöka dra till västra Australien i mitten av december och stanna där en månad.
    Någon som har tips om följande ?

Lämpligaste segel att ta med till 85 liter vågis, max 2 segel pga flygvikt? Jag väger 83 kg.
    Bra billiga hyrbilsställen ?
    Brukar det vara svårt att få tag i bil ?
    Bra boende i Geraldton och Lancelin ?
    Hur är Singapore airlines att flyga med surfprylar ? De var ett av bolagen som hade biljetter kvar.

Alla tips mottages tacksamt.

/Mats

anonym-anvandare svarade 21 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • oscar

Medlem
    3 december, 2004 vid 07:29

Svar till:

Jag håller på och försöker komma loss från jobbet och boka flyg i sista stund för att försöka dra till västra Australien i mitten av december och stanna där en månad.
    Någon som har tips om följande ?

Lämpligaste segel att ta med till 85 liter vågis, max 2 segel pga flygvikt? Jag väger 83 kg.
    Bra billiga hyrbilsställen ?
    Brukar det vara svårt att få tag i bil ?
    Bra boende i Geraldton och Lancelin ?
    Hur är Singapore airlines att flyga med surfprylar ? De var ett av bolagen som hade biljetter kvar.

Alla tips mottages tacksamt.

/Mats

[/ QUOTE ]

5.3 och 4.7, finns prylar att hyra både i Perth (pelican point sök på nätet), Lancelin (dikert på stranden) och i Geraldton (vid Point moore lighthouse).

Bilar finns det gott om, sök lite i reseforumet.

I Lancelin bor du på hostel http://www.lancelinlodge.com.au
    I Geraldton finns det inget självklart val men det finns en schysst camping.

• bonasurf

Medlem
    3 december, 2004 vid 15:09

Känns som att 4.7:an kan bli för stor emellanåt.
    Om du måste välja mellan två skulle jag försöktfå ner det lilla seglet något. 5.2-4.2.

Varit nere 2 sesonger. Min polare hade 5.2-4.2 medan jag hade 4.0-4.5-5.0-5.5. Vi seglade lika mycket. Har du nya segel så ä ju rangen bra nog. Och brädan är ju relativt stor för dig. Sideshore med glassigt vatten och saltriktvatten gör att den känns större och kommer bli mer förlåtande än hemma.

4.7 skulle vara för att storleken är så skön. Visserligen är det typ 5.0 för det mesta. Men det kommer in dagar du kommer få kämpa med 4.7.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 december, 2004 vid 18:18

Hyrbil.
    Den billigaste uthyrningjag kunde hitta i år var Cheapy Car Rental som ligger p Great Eastern Hwy i Perth. Jag hyrde en Commodore för 35buckar om dagen inklusive allt. Du når Mike Tu på [email protected] eller Ph +61 089277 9404 Fax +61 08 9479 1579, http://www.iinet.au/~cheapy .
    Singarore airlines är bäst.
    Lycka till

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA