Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tips på slalomspett

  • Tips på slalomspett

    Publicerad av jester på 16 november, 2005 vid 07:50

    Hejs!

    Nu är det dax o börja fundera på att kitta upp sig inför nästa säsong. I första hand skall jag skaffa mig en mindre slalombräda, typ 85-90 liter.

    Vad rekommenderar du? Och varför?

    anonym-anvandare svarade 18 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 46 Svar
  • 46 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2005 vid 09:08

    På din JP 91 har du dubbelstropp bak eller kör du enkel och i vilka lägen har du du stropparna.
    PS det snöar här idag.
    Kenneth

  • jester

    Medlem
    16 november, 2005 vid 09:31

    Jo, jag testade att köra den som en slalombräda bara för skoj skull. Men den funkar ju inte lika bra som en “riktig” bräda. Har inte orkat skruva av deubbelstroppen, då det dessutom finns risk att jag super bort den extra stroppen..

    Håller ju på att sälja den brädan dessutom. Mina vågdagar är över… iaf för nu…

  • canoya

    Medlem
    16 november, 2005 vid 10:29
  • jester

    Medlem
    16 november, 2005 vid 10:34

    Äh… vill ju inte ha bäste polarens gamla bräda heller… laugh.gif

    Här är det fabriksnytt som gäller. (är ju inget fel på Surfans bräda. Är ju snabbast i Svedala i år)

    F2 och JP Slalom tar jag bort direkt, då dom helt enkelt har ett för högt pris.

    * Funderar allvarligt på Starboard Sonic 85, den ser j-vligt fin ut.
    * Fanatic Falcon 91 ser ganska bra ut form-mässigt, men verkar onödigt bred? (drängful grafik dessutom)
    * Exocet TB85 ser trevlig ut
    * Tabou Manta är oxå aktuell
    * AB+ 85 liter. Kan man få tag på en sådan, och till vilket pris??

    Kommentarer om dessa bärdor? Har jag glömt någon?

  • jester

    Medlem
    16 november, 2005 vid 10:38

    Thommen RS60 tillhör naturligtvis listan oxå

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2005 vid 11:04

    Svar till:


    Jo, jag testade att köra den som en slalombräda bara för skoj skull. Men den funkar ju inte lika bra som en “riktig” bräda. Har inte orkat skruva av deubbelstroppen, då det dessutom finns risk att jag super bort den extra stroppen..

    Håller ju på att sälja den brädan dessutom. Mina vågdagar är över… iaf för nu…

    [/ QUOTE ]

    Nä fan vågdagarna är för kul för att vara över.
    Kul att se att mer än jag super bort saker.
    När jag tar ett järn spärrar jag telefon för 08 och 0340 nr så jag inte lyckas beställa nåt.
    När jag nyktrade till i våras låg det 7 sprillans nya brädor i förrådet. På det viset blir det aldrig nån villa vid havet
    Kenneth
    Kenneth

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2005 vid 13:50

    Sonic 85 eller Mantan skulle jag rekomendera.

  • jester

    Medlem
    16 november, 2005 vid 14:01

    Svar till:


    Sonic 85 eller Mantan skulle jag rekomendera.

    [/ QUOTE ]

    Varför? Motiveringar, plz! wink.gif

  • marden

    Medlem
    16 november, 2005 vid 14:24

    också sugen på en manta 85 sen man fick klämma lite på en i sommras.
    ni som har en har väl hunnit åka lite på dom i år vad tycker ni??

    (har någon en beg att sälja)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2005 vid 15:10

    Har du snackat med GUY????

  • jester

    Medlem
    16 november, 2005 vid 15:26

    Nej, har inte träffat honom ännu. Vill dock ha en modernare bräda som ger mer “downforce” än dom lite äldre brädorna.

  • speedjanne

    Medlem
    16 november, 2005 vid 15:28

    Hej ooo.gif

    Har både manta 68 och 59(85 liter) Den är säkert inte snabbare än dom andra märkena. Det jag tycker är bättre är att den känns riktigt ultralätt och trots det tål den en hel,grabbarna på Surfcompaniet har kört sin sket mycket och det är inga dingar eller hål i den.Sen som jag redan sagt är den riktigt styvt kolkrispig som inte andra märken är.Du får gärna testa min någongång tror den kommer passa grymt ihop med ditt RS4 6.2 .

  • swe131

    Medlem
    16 november, 2005 vid 15:46

    Efter en hel del funderande mellan Sonic 85 och F2 SX S och lite tittande på exocet blev det till slut en F2.
    Exocet är ett bra men lite udda märke i Sverige, kan vara svårt att sälja bräden senare.

    Starboarden är inte av kolfiber, är lite gammaldags i designen, men säkert mycket snabb. SB kvalite har väl varit si så där på race brädorna.

    F2 är i kolfiber, har den senaste designen på marknaden, kort, bred, airpipes, cutouts och ser väldigt grym ut.+ att Micha B vann världscupen i slalom på den i sylt. Tror den passar bra i svenska byiga förhållanden.
    Ska bli kul att testa den med lite nya segel i vår.

    Hoppas du hittar något som passar dig. Finns ju en hel del att välja på i år.
    // Dala // cool.gif

  • jester

    Medlem
    16 november, 2005 vid 15:47

    Hehe, dom måste ju vara rejält tåliga om dina fortfarande är hela… wink.gif

    Men Mantan är helt klart intressant i sammanhanget. Är det stora ändringar gjorde mellan 2005-2006?

  • Knatte

    Gäst
    16 november, 2005 vid 16:03

    Jag hade nog valt mellan Sonic 85 och Fanatic 91.
    Tror att Sonicen är lite snabbare och riktar sig till lite högre vindstyrkor.
    Men antagligen har Fantaicen lite större vindregister och är lättare att komma igång med, då den har 5 cm större bredd. Men jag hade gått för Sonicen smile.gif

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tips på slalomspett

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.