Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på surfresa under december och januari?

• Tips på surfresa under december och januari?

Publicerad av goodstuff på 25 augusti, 2009 vid 07:05

Nu när det så smått kommer bli mörkare och kallare vill jag försäkra mig om att ha något riktigt gött att se fram emot och tänkte därför boka upp jullovet med en surfresa.

Jag undrar därför om någon har några bra tips på ett billigt, varmt och vindsäkert ställe i december och januari? Tänkte mig Egypten men har hört att det inte är deras bästa säsong vindmässigt, någon som har någon erfarenhet av det?

/G

sourra svarade 15 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • neven

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 08:04

Nä, det är sämsta vindperioden för egypten. Kap Verde var vi på förra året. Inte jättebilligt men riktigt schysst.

Kolla lite film därifrån
    [ame=”http://vimeo.com/4177988″]Kneecapped on Vimeo[/ame]

• hank81

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 08:20
    Neven;569958 wrote:
    Nä, det är sämsta vindperioden för egypten. Kap Verde var vi på förra året. Inte jättebilligt men riktigt schysst.

Kolla lite film därifrån
    Kneecapped on Vimeo

ser gött ut, stora drakar?, vind hela dagen eller avtagande kväll eftermiddag?
    /Hank

• neven

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 08:27

vi körde allt från 7 till 14 på olika dagar. Vinden kom vid 11 snåret och höll sig mest hela dagen. Under vår tid där hade vi åkbart 14 av 14 dagar. en dag var väldigt klen så då tog vi en paus.

• goodstuff

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 12:40

Bra tips, tack. Hade ni kontakt med något kitecenter eller något liknande eller fixade ni allt själva dvs boende, transporter, spots etc?

• neven

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 12:56

Jag tror Sourra har skrivit en reseberättelse om resan nån gång. Borde gå att söka och finna. Vi var på ön Boa Vista och inte på Sal, vilket de flesta åker till.

Vi körde en nästan all-inklusive (frukost och middag. För lunch snodde vi mackor från frukosten eller köpte på kitestället) med Fritidsresor. Flyg, boende och mat 14000 för 2 veckor. Varje dag kom en taxisnubbe och hämtade oss och ett italienskt par och körde oss till kitestället. På stället fanns ett center och vi betalade till slut en slant för att slippa släpa grejjorna fram och tillbaka varje dag.

Vinden var offshore så man får vara lite säker på sina grejjor. Det fanns en rescue-boat men det tog ett tag innan han reagerade och om det var för stora vågor så kunde den inte komma ut. Det fanns också en lagun med plattvann om man tyckte att vågorna var lite stora någon dag.

• neven

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 12:59

Här var lite mer info från mig och Sourra http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=63771&

o lite bilder [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=63654″]Mera Boavistabilder – http://www.Surfzone.se[/ame%5D&

• happymagnus

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 15:57

Var i Cumbuco tre veckor över jul & nyår. Hade fin vind alla dagar, oftast runt 20 knop men ett par dagar kring 15 knop. 🙂 Men det är precis på sluttampen för deras säsong. Flyg till Fortaleza och ta sedan taxi till Cumbuco.

Alternativet den tiden är väl annars mest Kapstaden i Sydafrika (med vithaj) eller Mui Ne i Vietnamn (med sjukt stark och byig vind) eller Boracay i Filippinerna (med omständigt flyg).

• sourra

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 16:01

Jag har varit på Sal också och det finns det också nån saga om här på Steffo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på surfresa under december och januari?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.