Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på vindmätare

• Tips på vindmätare

Publicerad av mrpatric på 8 juni, 2010 vid 20:33

Vilka tillverkare ombesörjer vindmätare som man kan ringa till eller koppla till en hemsida utan att det kostar många många tusen??

ewald svarade 15 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • henric

Medlem
    9 juni, 2010 vid 11:29

Maila till [email protected] och fråga. Han säljer och marknadsför en sån produkt.

• hasse4

Medlem
    9 juni, 2010 vid 14:16

Vad är det för modell/produkt han säljer?

• kitemaster

Medlem
    9 juni, 2010 vid 16:39

Köp inte Davis-Vantage-Pro-2.
    Den skulle vara ”världens bästa vindmätare för hobby- och proffs” men jag överdriver inte när jag säger att jag lagt ner mer än 150 timmar på att få den att fungera. Och så kostade den i runda slängar 10 papp.
    Jag är också intresserad av något mer lättanvänt.

• ewald

Medlem
    9 juni, 2010 vid 17:07

Det ultimata vore en batteridriven mätare som får laddström soliga dagar av solceller och skickar data/bilder via 3G nätet till en site som sedan tvittrar ut all info när vinden når över 7m/s. Eller visar all info direkt på min HTC skärm!

• gasen

Medlem
    9 juni, 2010 vid 17:29

Bra förslag Ewald, fixar du det? Fast jag har Nokia idag så om ni kan ordna något liknade till den vore det super 🙂 🙂 🙂

• bollen

Medlem
    9 juni, 2010 vid 18:48

Tjena!

Det är mycket snack om Davis vindmätare och att dessa skall vara bäst, men det kostar ju skjortan…

Jag har en sådan här som jag haft i ett år:
    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=340662&title=Jenkinsbird%20Weather%20Pro&

Nu är den dessutom på rea… Funkar över förväntan! Känns inte som den bommar med mycket vad gäller vindhastighet. Trådlös överföring till huvudenheten som drivs av 3 AA batterier – har inte bytt dem på ett år… USB koppling till PC som kontinuerligt överför en fil. I teorin fixa ett php script som gör en graf av filen, skicka upp den med automat ftp – klart. Om någon har gjort ett sådant script är jag intresserad … 🙂 Kan du använda resterande 9papp och köpa nya prylar…

Mvh Per

• kitemaster

Medlem
    9 juni, 2010 vid 20:26

Jag tycker TM’s variant verkar schysst:
    ”i huvudenheten finns en radiokontrollerad klocka som automatiskt ställer in sig efter ett superexakt atomur, vars drift sköts av en stabil statsmakt. ”

Fast jag köper din när den är klar Ewald!

• ewald

Medlem
    9 juni, 2010 vid 21:28
    kitemaster;616119 wrote:
    Jag tycker TM’s variant verkar schysst:
    ”i huvudenheten finns en radiokontrollerad klocka som automatiskt ställer in sig efter ett superexakt atomur, vars drift sköts av en stabil statsmakt. ”

Fast jag köper din när den är klar Ewald!

haha såg det åsså sjukt roligt, men mätaren måste vara värd 1000 spänn eller?
    Finns det ingen tekniksurfare som kan bygga i hop min idé här på stef?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA