Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips, tankar idéer

• Tips, tankar idéer

Publicerad av anonym-anvandare på 19 augusti, 2005 vid 20:07

Hej, Ska äntligen ta steget ut och köpa egna grejer. Har lite utrustning på g och ville ha lite tips. Min bakgrund, jag är 190 lång och väger 110 kilo. Nybörjare. Vill ha något som går att använda ett tag. De saker som jag kan få tag på är:

Alt 1: Gaastra, vilken bräda som helst, vilken drake som helst. Årets modell 10000 kronor (Oanvänd).

Alt 2. Gaastra, förra årets drakar (vilken som helst). Vilken som helst av årets brädor. 8000 kronor

Alt 3. Gaastra förra årets drakar (vilken som helst). Bräda Gaastra tror den är 38 bred och 132 lång. Allt för 5500 kronor. Oanvänt.

Låter detta som vettiga alternativ? Kan köpa detta på plats i Danmark. Tankar om detta uppskattas. Har ni tid svara här eller på nils.wirell@illuminatelabs.com

Tackar,
    Nils

zoolander svarade 19 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • gugge

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 20:24

Känns spontant som alt. 2 verkar vettigast.

Skaffa en bräda som är 140 cm och 40 bred. Är själv inte i din viktklass men mindre kan du knappast ha om du ska ha lite kul och lära dig samtidigt.

Skaffa en 17m2, minst, höll jag på att säga.

• nilsson

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 20:27

Till din vikt skall du ha en bräda som är 140-150cm lång och 41-45cm bred prova litewave freestyle 145 tex.
    P.s de flesta vet inte vad som krävs om man är 100+ d.s

• fredde

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 20:28

om inte jag minns fel så flög förra årets gaastra som en påse skit… jag kan ha fel, någon kommer säkert rätta mig eller bekräfta…

• patrikol

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 20:29

Helt klart viktigast för dig är att brädan inte är för liten ovanstående förslag är bra.
    lycka till!

• piloten

Medlem
    20 augusti, 2005 vid 08:43

2an med en bräda strax över 140.

• zoolander

Medlem
    20 augusti, 2005 vid 11:43

hallå.. eller så tar du det billiga och smarta alt. 4!::
    en oanvänd globerider 18kv. (perfa för din strl). den är förra årets modell och blir din för 5000kr!

och det är snorbilligt om man jämför med det pisset du har på G!
    hör av dig till mig så styr vi upp ngt
    0708446454

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips, tankar idéer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.