-
Tips till dem som inte redan vet bättre…
Har gjort följande erfarenheter i går.
1. Släpp inte riggen då det blåser mycket om den ej ligger i lä.
(min 4.7a var uppe och pussade på en skylt i skummeslöv igår, fick sig en reva i en panel, blää, lade ner seglet i 30 sec för att meka fram brädan och sätta ihop skiten, ”foff” så skickade vinden riggen åt hlvte. värre saker kunde ha hänt, skadat andra + deras prylar osv. det värsta var att det var första gången jag använde det…….
känner man sig dum då eller?2. surfa INTE den sista biten in till ”stranden” om du misstänker att det kan finnas stenar i vattnet- För de finns där… (Surfade upp på en sketa stor sten i dalen på Bjärehalvön igår. Stenen var nog ca 1.5m hög och en meter i omkrets och alldeles platt med en bit av vass och rostig gammal balk uppstickande ur stenen mitt på. surfade mycket sakta in sista biten därför blev det ingen större skada på brädan när jag ”strandade” upp på stenen, kunde oxå varit värre.
3. Ha gott om tid på dig när du ska köra. Dumt att vara stressad då blir det bara fel.
4. ta inte den korta våtisen om det är svalt i luften. Även om det är varmt i vattnet. I Fredags hade jag kort dräkt i 4 timmar i varberg och låg mycket i vattnet och badade utan att få fason på vågisen. Inga problem
Igår var jag i vattnet ca 10 minuter och började känna mig kall efter det. grym skillnad. det kan dock ha varit en aningen kallare i vattnet på bjärehalvön än i varberg men ändå. kolla vad de andra som kör har på sig gå på det det.Ja, jag hade inte en fullt så bra surfdag igår
även om den kunde ha varit perfekt för det blåste och det var sol och fina vågor. surt sa räven, men det kommer en ny dag och då kör vi järnet.
Logga in för att svara.