Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tipsa mig om ett mkt stabilt racesegel mm tack!

• getwet

Medlem
    9 april, 2002 vid 11:33

NP:s race line är otroligt stabila, under förutsättning att du använder rek. mast, men jag förutsätter att alla moderna race segel idag är mycket bra.
    Jag har 5,5 6,6 8,4 och 11.0. Inga som helst problem med storlekarna. Du kan lätt ha 1,5-2 kvm mellan seglen, se till att du har bra och många storlekar på fenor också för att komplettera.

• dieter-mr-kefir

Medlem
    9 april, 2002 vid 14:16

NP RS2, Gaastra Nitro3, North Warp III, YES HA, Arrows T-force, Simmer Pro race funkar nog allihop mycket bra + de föregående modellerna av dessa segel.
    Stabiliteten ligger i att seglet har camber och ingen eller minimal bukvandring. Till liten slalombräda är nog 5.5 en bra start och sen gå hoppa upp 1 m2 till 8.5 därefter 2 m2 till 12.5 m2

Med 5.5, 6.5, 7.5, 8.5, 10.5, 12.5 täcker du alla vindar i Sverioge idag.

Kompletera med fena från 28 (30) cm till 70 cm.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tipsa mig om ett mkt stabilt racesegel mm tack!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.