• surfslusken

    Medlem
    22 augusti, 2010 vid 22:22

    Njaaääe…tycker inte den prognosen ser nå vidare ut. Inte för oss i här i Varberg iaf.

  • jalla

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 05:47

    Nja håller inte med riktigt……

  • ola-h

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 07:27

    Ser ut som onshore.

  • goose

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 07:29

    Fasen vad ni är petiga, bra tillfälle att träna tekniken. Det är iallafall vind och det har vi inte varit bortskämda med i år!

    Vet dock inte hur jag ska komma iväg från jobbet…..så jag får väl inget ändå.

  • surfmeister

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 09:04

    Det kommer bli cleana, logohöga vågor med klockren sideshore. Varför? Jo, jag skolar in på dagis och tjejen är på tjänsteresa 🙁 🙁 “#%¤¤&/¤””#”!!!!!!

    Hoppas dock kunna komma iväg ngn timmer eller två mitt på dagen…..så j..vla typiskt.

  • haunch

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 10:38

    Lite underlig prognos på smhi för sthlm på tisdag iaf.

    13:00 O 8 (10)
    16:00 V 7 (11)

    Man behöver inte bry sig alls om att hålla upp mot vinden.
    Bara att invänta omslaget så tar man sig tillbaks till iklivet.

    soft

  • surfslusken

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 12:01
    Haunch;627297 wrote:
    Lite underlig prognos på smhi för sthlm på tisdag iaf.

    soft

    Tycker de mesta me den stan e underligt.

  • r_k

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 14:23

    Finns det något ställe längs västkusten där man slipper onshore?

  • surfslusken

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 14:43

    Näe. Har aldrig varit o kommer förmodligen aldrig bli nåt annat än 100% pure onshore från Malmö till Strömstad.

    Glömde nästan tillägga att de antagligen kommer va lika jävla kallt i vattnet som alltid, typ 6-7 grader. O glöm inte regnet o hageln.

  • surfmeister

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 15:41

    Då min ¤*#¤”#!&! familjesituation medför att jag enbart kan surfa mellan 0930-12 imorgon undrar jag om ngn kommer droppa in i Lejet under denna tiden. Förmodligen kommer alla surfa i spöregnet på eftermiddan eller åka ner till V-härad? Vore trist att surfa ensam med fullpung 3,7…….kommer sannolikt bli aptråkig onshore men det borde rulla in en och annan våg vid piren.

  • goose

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 16:10
    surfmeister;627379 wrote:
    Då min ¤*#¤”#!&! familjesituation medför att jag enbart kan surfa mellan 0930-12 imorgon undrar jag om ngn kommer droppa in i Lejet under denna tiden. Förmodligen kommer alla surfa i spöregnet på eftermiddan eller åka ner till V-härad? Vore trist att surfa ensam med fullpung 3,7…….kommer sannolikt bli aptråkig onshore men det borde rulla in en och annan våg vid piren.

    Lyxproblem……ilandsproblem……är inte livet en bitch att man bara kan surfa 3 timmar mitt på en vardag….

  • nikke

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 18:20
    surfslusken;627214 wrote:
    Njaaääe…tycker inte den prognosen ser nå vidare ut. Inte för oss i här i Varberg iaf.

    Det såg bättre ut igår! :mad2: Tur man inte fick ledigt då!

  • dr-masse

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 18:48
    Goose;627388 wrote:
    Lyxproblem……ilandsproblem……är inte livet en bitch att man bara kan surfa 3 timmar mitt på en vardag….

    Livet har alltid varit extra hårt och orättvist mot honom, ah! 😉

    Ere inte side-off kan du lika gärna stanna hemma med familjen… mmmm… :santa:

  • surfmeister

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 19:23

    Aså Masse, du får revidera din “varför-det-blåser-så-sällan” förklaring (ballong-teorin?) till en lite mer extrem variant. Du har glömt parametern för västhuseffekten i din ekvation. Nuförtiden blåser det max en gång var 6:e vecka och när det väl blåser är det minst halvstorm. Vad hände med sköna 5.0 dagar? Min slitna kropp pallar inte med fler stormar (den sista ballongen som exploderade i slutet av juli = pungdrag 3.7, sabbade min axel….). Som tur är har jag ett 3.7 numera men ångrar med morgondagens och onsdagens prognos att jag inte satsade direkt på ngt mindre……

    Tjejen kan nu fixa morgonen vilket innebär att jag kan vara tidigt nere i Lejet! Ska faktiskt bli hyffsad vinkel på morgonkvisten. Prognosen är dock riktigt shaky och vi får se om stormvarningen blir verklighet. Är proggen OK är jag onsite vid 06:00!

  • m3lk3r

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 22:32

    OKEJ!

    Antingen så blir det ingen surf alls imrogon för mig ELLER så kan jag lösa det på dessa två sätt:

    1. Surfa utan våtdräkt. Det kommer bli svinkallt men å andra sidan kommer jag inte bli för varm.

    2. Surfa i en storlek för liten våtdräkt. Skiten går på alltså men helvete vad den sitter hårt alltså, riktigt skitjobbig att surfa i.. jävligt ful är den med.

    Sitter ju här och hör vinden slå i det öppna fönstret och faaan vad stoked jag är jag vill bara uuuut!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.