Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tjatigt med cross off hela tiden…

• Tjatigt med cross off hela tiden…

Publicerad av ola-h på 12 november, 2006 vid 08:05

För tredje gången i rad bjöd inre Åsa på cross-off. Till en början var det riktigt fina vågor, men kanske var det kylan och det faktu att vi alla var lite underriggade som gjorde det svårseglat. Vågorna minskade så saktelig ned, men även efter att Ola P omsider gett upp seglingen och istället hämtat kameran kom det in en och annan våg. Riktigt skön segling för att vara underriggad 5.3.

Jag postar lite mer bilder så småningom, när jag fått ordning på ftp-anslutningen till min webbplats, tre av de schysstaste bilderna Ola P fick till kommer här: (de två första är i serie, på den tredje, observera lipningen…)

Z0D8102_-_Version_2.jpg

Z0D8103_-_Version_2.jpg

Z0D8131_-_Version_2.jpg

diil svarade 18 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • lars_k

Medlem
    12 november, 2006 vid 08:28

Najsa bilder Ola och go aerial! Det var trevligt att se er live också, helt annan surf än brutala Vilshärad som vi kom ifrån…

• the_novice

Medlem
    12 november, 2006 vid 09:11

Snygga bilder, vad körde du för bräda? (vilken storlek alltså?)

Måste säga att tok-körningen ned till Vilshärad var väl värt resan, småler fortfarande…

• surfpunk

Medlem
    12 november, 2006 vid 09:39

Fina bilder från en kanonfin dag!!,fan va fint det var vid vindvridet,2m vågor,crossoff 10m/s(något byigt)…ibland har man tur och träffar rätt!!.Synd bara att man var allmänt ringrostig och hade svårt att hitta dom finaste vågorna.
    Hoppas på mer nästa vecka:-)

• basse

Medlem
    12 november, 2006 vid 11:06

Najs Ola! BRa Fotat Ola!

Synd att vi kom en timme sent annars hade vi fått lite bättre. Nu blev det ju jättekonstigt med all vind som kom och sedan försvann igen…

• ola_p

Medlem
    12 november, 2006 vid 11:08

Ja, det såg ju rätt uppåner ut på mätaren…

Skojigt och cleant, dock ruggigt svårt att få till nått, tror jag hade en läppträff på hela dagen, om man bortser från backsideläppen (som spolade mig ända in på stenarna) på morgonen då det fortfarande var onshore…

• ola-h

Medlem
    12 november, 2006 vid 17:04
    The_Novice wrote:
    Snygga bilder, vad körde du för bräda? (vilken storlek alltså?)

EVO 80. Jag körde 75:an tidigare på dagen. 80:an var helrätt. Det svårt att på samma våg både hitta fart och träffa läppen. 80:an var en perfekt kombination av lite extra storlek, bra acc och samtidigt smidig i svängen.

Ola_P wrote:
    Skojigt och cleant, dock ruggigt svårt att få till nått, tror jag hade en läppträff på hela dagen…
    surfpunk wrote:
    Fina bilder från en kanonfin dag!!,fan va fint det var vid vindvridet,2m vågor,crossoff 10m/s(något byigt)…ibland har man tur och träffar rätt!!.Synd bara att man var allmänt ringrostig och hade svårt att hitta dom finaste vågorna.

Ja, det var märkvärdigt svårt att hitta rätt, speciellt i början. Jag skyller på taskigt drag, stelfrusna tår i kombination med för små ställda stroppar i börjar.

• mats_o

Medlem
    12 november, 2006 vid 19:33

Härligt Ola!! Snygg tweakad aerial!! Ser ut som jag skulle åkt ner ändå…. Och så ser ju smacket så bra ut på vattnet oxå – he he.

• diil

Medlem
    13 november, 2006 vid 08:59

Snyggt!

Andra bilden är ju identisk med Aloha:s här i en annan tråd, ni måste ha snäppt exakt samtidigt. /D

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tjatigt med cross off hela tiden…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.