Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing torhamn på söndag

  • hag

    Medlem
    11 mars, 2007 vid 19:31

    Blev det ngt åkt? 🙂

    Fan jag hade gärna hakat på om jag hade haft grejer. Har bara en access2 nu o det är fan inte mycke att köra på vatten me. Håller på o flyttar in till kna nu så har lite tight med dollares, men så fort det är fixat ska jag fan ta o köpa ngt bra. Var ute en sväng till torhamn o kollade lite, såg ju riktigt najs ut! Verkar vara dåligt me folk som kitar häromkring eller?

  • kasimir

    Medlem
    11 mars, 2007 vid 19:48

    @hag 369521 wrote:

    Blev det ngt åkt? 🙂
    så fort det är fixat ska jag fan ta o köpa ngt bra.

    Köp av mig. Just nu hembakad semla på köpet när du handlar Kite och bom.

  • jonaish

    Medlem
    11 mars, 2007 vid 20:46

    @hag 369521 wrote:

    Blev det ngt åkt? 🙂

    så fort det är fixat ska jag fan ta o köpa ngt bra.

    @kasimir 369524 wrote:

    Köp av mig. Just nu hembakad semla på köpet när du handlar Kite och bom.

    Är det semlan som är bra lr är det kiten som är bra? 😉

  • psychonauten

    Medlem
    12 mars, 2007 vid 12:37

    Jag flyttade från Blekinge, det går fan inte att hålla på med surfsport där. finns 1 bra spot som dessutom låg 6 mil från ronneby där jag bodde (torhamn).

  • matte_c

    Medlem
    12 mars, 2007 vid 13:28

    Ny i blekinge hag? har du varit ute i torhamn och kört nån gång?

  • hag

    Medlem
    13 mars, 2007 vid 04:33

    Ny o ny 🙂 Har pluggat i Ronneby i 4 år och nu fått jobb i Karlskrona.
    Är helt ny på kitandet, testade o fastnade för det i November när jag o tjejen tog en kurs på Colona Watersports i Hurghada. Så har inte kört på Torhamn än o har som sagt inte grejer till det just nu heller… Köpte en access2 när snön kom o hann med ett par sessions på åkrarna 🙂

  • jaca

    Medlem
    13 mars, 2007 vid 07:39

    Tips till kitare som ska till Torhamn. Åk ut mot udden och till skjuttornet. Parkering finns där också. Gå ner över fårhagen på höger sida (västerut, glöm inte stänga grinden). Rigga nere vid strandkanten. Det är OK att vara här med kitarna och det är en sweet spot 🙂 Relativt långrunt och plattvatten och framför allt inga badjävlar ;). Ta hänsyn! Vi vill inte ha ett förbud mot kitsurfing på ännu ett ställe eller hur?! Vi vindsurfare sticker oftast ut ifrån Pettersvik (närmre hamnen) Men det är inget alternativ för kitare – trångt om plats, mycket badgäster, självutnämnda poliser och kustbevakare 😉
    Jag vet att det är mycket gnällande vid friluftscampingen Gissleviken som används mest av kitare. Gissleviken är extremt långrunt (vilket är bra när man börjar) men vinden vrider sig extremt i viken, oftast till nackdel för man måste ta höjd hela tiden…
    Det har varit lite infekterad stämning i Torhamn vad det gäller vattensporter (windsurfing, kitesurfing, vattenscooter, etc). Nu har det lugnat ner sig efter extremt lobbande av vindsurfarna som nu blir en sektion i Torhamns Båtsällskap med blivande vindsurfingsurfskola och annat! 🙂 Kitare är också välkomna i sektionen! Hör av er bara…

    Vi syns i Torhamn! 8)

  • psychonauten

    Medlem
    13 mars, 2007 vid 08:41

    Om ni tycker det blåser halvdant i vår så ta en tur till Öland/Sandbergen.
    Där har vi Sveriges finaste vårbris! 🙂 Det finns det iofs inga hårda bevis för, men ryktet säger så, och jag e beredd att gå i god för det!

  • stoffe1980

    Medlem
    13 mars, 2007 vid 19:43

    @psychonauten 369772 wrote:

    Om ni tycker det blåser halvdant i vår så ta en tur till Öland/Sandbergen.
    Där har vi Sveriges finaste vårbris! 🙂 Det finns det iofs inga hårda bevis för, men ryktet säger så, och jag e beredd att gå i god för det!

    Vi kommer. var på öland ligger det?

  • psychonauten

    Medlem
    13 mars, 2007 vid 20:24

    @stoffe1980 369900 wrote:

    Vi kommer. var på öland ligger det?

    Tjenna!
    Sandbergen ligger ca 1km söder om haga park. kolla webcammen och väderstationen på http://www.owc.nu Den stämmer bra på Sydväst till Västliga vindar, visar lite för lite på syd. Funkar även på Väst till NNV. Kör till haga park, sväng in och kör förbi w-surfstranden sen svänger ni höger in vid vandrarhemmet så ligger stranden nere till höger efter vandrarhemmet!
    Brisen har inte kommit igång ännu, men fortsätter det såhär så dröjer det inte länge till!
    Hoppas vi ses!! Släng ett inlägg om ni ska dra upp såkan vi möta upp er!

  • olle-2

    Medlem
    13 mars, 2007 vid 21:37

    Jaca, ses i sommar! Drömmer på nätterna om mina sessions förra sommaren i 25-gradigt vatten och gött tryck i eftermiddagsbrisen.

    -Olle-

  • matte_c

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 08:20

    Man kan köra i gissleviken från mars-halva juni, och sen från slutet av augusti till årsskiftet. Håller med dig om att vindarna kan vara lite luriga och hålla på att vrida sig lite drygt, men när det blåser stadigt och fint är det ett fantastiskt najs ställe eftersom man lätt kan grilla, käka och softa i pauserna. Bilarna parkerarna man typ tre meter från riggytan.

    Men udden slår ändå gissleviken, har haft många härliga sessions där ute. Sydväst och Väst är riktigt najs. Ni som har kört ett tag i torhamn, vet ni om det finns nån vindmätare på nätet man kan komma åt? Det har ju hänt ett antal gånger att utklippan sagt 10 ms och så har man kommit ut och kollat på bleken.

    Stoffe, kan inte lova att det blir nåt i helgen, har världens jävla influensa och pallar knappt skriva det här inlägget utan att ta en ipren.

  • matte_c

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 08:29

    Förreste, nån som testat vita sand/berg som ska ligga nån mil söder om kalmar? Fick tips om det man har aldrig hunnit ut och testat spotten. Vet inte hur man länkar kartan på eniro, men sök bara på vita sand så får ni upp det.

    Ser ut att kunna funka bra i ostligt även om det säkert blir lite byigt. Man skulle tänka sig att testa nån gång i sommar efter jobbet när man inte hinner till öland och när man inte fått kita på tre veckor och kämpar med sin surfersdepression.

  • jaca

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 09:04

    @Matte_C 369971 wrote:

    Men udden slår ändå gissleviken, har haft många härliga sessions där ute. Sydväst och Väst är riktigt najs. Ni som har kört ett tag i torhamn, vet ni om det finns nån vindmätare på nätet man kan komma åt? Det har ju hänt ett antal gånger att utklippan sagt 10 ms och så har man kommit ut och kollat på bleken.

    Vindmätare är på gång i Torhamns Båtsällskaps regi! Det kommer at publiceras på deras website. Arbete pågår och jag återkommer med mer informartion när jag vet mer. Torhamn är otroligt vindsäkert och sjöbrisen funkar fint på sommaren. Det brukar skilja 2-4m/s på vindarna mellan Karlskrona och Torhamn till Torhamns fördel 🙂

  • psychonauten

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 09:09

    @Matte_C 369974 wrote:

    Förreste, nån som testat vita sand/berg som ska ligga nån mil söder om kalmar? Fick tips om det man har aldrig hunnit ut och testat spotten. Vet inte hur man länkar kartan på eniro, men sök bara på vita sand så får ni upp det.

    Ser ut att kunna funka bra i ostligt även om det säkert blir lite byigt. Man skulle tänka sig att testa nån gång i sommar efter jobbet när man inte hinner till öland och när man inte fått kita på tre veckor och kämpar med sin surfersdepression.

    Yapp! Det funkar på NO till SO, har inte varit ute på attnet själv, men har kollat in stället och har vänner som kört där. Kan vara mycket badande mitt på sommaren dock, ligger en stor stugby precis vid vattnet.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing torhamn på söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.