Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ;) TORÖ 15 november…ojojoj

  • poppo

    Medlem
    15 november, 2005 vid 22:57

    Ja, man ångrar ju inte direkt att man åkte ned! Fantastiskt rolig dag, tror inte jag fick till mer än två vågridningar jag var nöjd med – men de betalade snabbt av alla spolningar!

    Har rätt ont i axeln efter att jag utmanade läppen väl sent på en logohög Torö-killer. Fint att veta att man lever!

  • koa

    Medlem
    16 november, 2005 vid 05:26

    Efter två dagar i rad så är man glaaaad och möööör, med lite trasiga prylar wink.gif
    Härlig stämmning och leenden från öra till öra på alla som var där!!!
    Jesper från dagen innan;

  • koa

    Medlem
    16 november, 2005 vid 05:33

    JB riggar dag 1

  • koa

    Medlem
    16 november, 2005 vid 05:34

    Min 69:a och 4,2…perfekt två dagar i rad.

  • koa

    Medlem
    16 november, 2005 vid 05:38

    Nu var det dags att åka hem, nordvinden hade tagit över och biltermometern
    visade +2 grader, några graders vindkantring hade förbytt “tropiskt” seglingbart
    Torö till kallare förhållanden…vackert;

  • drakglenn

    Medlem
    16 november, 2005 vid 07:18

    Den första vågbilden är nog den snyggaste jag sett från Sverige, vilka färger och vilken höjdskillnad det är mellan vågen och havet bakom, Torö ser sjukt bra ut, tack för dessa bilder …..

    Denna tråd fick bli plåster på såren då jag blev “blåst” på prognosen…..

    //Glenn

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2005 vid 07:43

    Läser med stort intresse om era torö surfar, stället är ju grymt. Har bara varit där förra vintern efter gudrun stormen. Hojta gärna till om prognosen ser bra ut och om ni skall ner så kan jag ta med stora teleobjektivet så kanske det kan bli några balla surfbilder till jul(och så slipper man kanske jobba en dag också).
    Stefan Ljungstedt

  • koa

    Medlem
    16 november, 2005 vid 07:53

    Och det skördar mycket utrustning…mycket stenkänning i vattnet!
    Inte för intet att stranden heter Stenstrand.

  • basse

    Medlem
    16 november, 2005 vid 08:08

    Är det där en HotRod???

  • koa

    Medlem
    16 november, 2005 vid 08:20

    Det mesta får sten-känning speciellt fenor, maststrumpor, bommar, master och brädor. Annars är det lugnt wink.gif

  • lars_k

    Medlem
    16 november, 2005 vid 09:29

    Haha. Skulle inte du köpa o-knäckbara master Basse?!!

    …en spolning med masten spettad i en stenbotten knäcker nog vad som helst, även en RDM. wink.gif

  • basse

    Medlem
    16 november, 2005 vid 10:27

    North-skiten gick ju hur lätt som helst. Min Loop75’a håller bättre än ViperWave!!

  • jesper_b

    Medlem
    16 november, 2005 vid 10:59

    När det väl pumpar på på Stenstrand är Torö rätt skoningslöst. Jag har brutit i stort sett alla typer av master där: Fiberspar, Powerex RDM, Nolimitz Skinny (även den helt oförstörbara Silver Carbon) och nu senast en Hotrod. Men var inte oroliga. RDM hålle grymt mycket bättre än SDM och bra RDM håller ytterligare lite bättre än mindre bra!

    (En liten tröst i mastbrytandet är att Hotsailsmauis nya maststrumpa (som kom på 2005orna) verkar tåla vad som helst, både vass kolfiber på insidan och skarpa stenar på utsidan.)

    /Jesper B

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2005 vid 11:45

    Gulftech needle 100 den håller väl iallafall ?
    “The masts in this picture were just de-rigged after being under full downhaul tension for 5 weeks on Maui. Notice that they are perfectly straight. Try that with ANY other mast, we dare you” http://www.gogulftech.com
    /hacul

  • evol

    Medlem
    16 november, 2005 vid 13:16

    Jag tog mig friheten att snygga till Koas redan utmärkta bild. Kanske ett skrivbordsunderlag för alla ToröFreaks?

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ;) TORÖ 15 november…ojojoj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.