Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö i kväll ???

• Torö i kväll ???

Publicerad av dala-lama på 3 september, 2009 vid 05:36

Kan kanske bli en trevlig kvällssession på stenstrand !
    Om det lilla snabba och intensiva lågtrycket bara kommer lite tidigare så det fortfarande finns lite dagsljus kvar…….
    OsO lär väl funka eller vad tror ni?
    Per

goran-r svarade 15 år, 2 månader sedan 18 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • steffo

Medlem
    3 september, 2009 vid 06:23

oso är grymt, men som sagt bara det hinner bygga lite.

• dude

Medlem
    3 september, 2009 vid 07:23

Klockan ett på natten är det i alla fall bra vågor 😉
    hs.ba.35.png

• svenne

Medlem
    3 september, 2009 vid 09:03

Kanske Kärringviken imorrn?

• dr-masse

Medlem
    3 september, 2009 vid 09:07

Kanske det kanske…

• schnitzler

Medlem
    3 september, 2009 vid 09:15

Jag kommer runt 17 för surf och övernattning i bilen

• svennebanan

Medlem
    3 september, 2009 vid 09:32
    Svenne;572740 wrote:
    Kanske Kärringviken imorrn?

Jag planerar en heldag på fredag om inte något oförutsett händer med prognosen. Om jag drabbas av onshore eller någon annan bedrövelse på stenstranden så blir det kärringviken. Hjälm, näsklämma och simpuffar på verkar det nu som iaf;). Fan vad det skall ätas pannkakor på lunchen idag.

• irieman

Medlem
    3 september, 2009 vid 09:42

Är såååååååå sugen på Torö imorgon! Kan dock få svårt att komma iväg, ska försöka köra halvdag och dra från stan runt 12.00.

• goose

Medlem
    3 september, 2009 vid 11:15

Då är frågan, västkusten eller Torö….? Det ska blåsa galet mycket på västkusten enl DMI och FRV, typ 17-20 m/s. Kan dock bli episkt och jag får testa min nyinköpta 370 RDM-mast på mina ICON….men hur mycket kontrollerad surf blir det med 4.1 som minst…..låter just nu som survival-surfing.

Därför lutar det mot Torö imorgon, men det verkar inte bli mer än 5.3-4.7 surf och då inget test av masten samt tok onshore på stenstranden, mao enbart viken som gäller…..fasen vad svårt val. Har hela fredagen ledig (härligt med föräldrarledighet och förstående familj) så alla möjligheter finns kvar. Vi får se….

• goose

Medlem
    3 september, 2009 vid 11:21

Nu har dom höjt prognosen för Torö!! ….snälla blååååååås!

• rad

Medlem
    3 september, 2009 vid 12:28

Hmm, är stenstranden för stökig när det är onshore? Eller startar man i viken och sen ger sig ut bland stenarna? …sitter själv och funderar på om jag skall gå “awol” från jobbe i morgon…

• svennebanan

Medlem
    3 september, 2009 vid 13:45
    Rad;572811 wrote:
    Hmm, är stenstranden för stökig när det är onshore

Iaf för mig. Jag kommer nog inte ens ut, men så är jag en riktig planta också;).

• jesper_b

Medlem
    3 september, 2009 vid 14:15

Tja för mig är det nån slags prestigegrej att alltid ta sig ut på utsidan. Inte inför andra utan för mig själv. Har stått där helt ensam i fetknakande on-shore, elaka vågor, strömt och stökigt, men jag bara ska ut genom skiten. Tror det är rätt puckat för det går ju inte vägen varje gång…

Oavsett storlek och riktning kan man alltid ta sig ut i kärringviken eller kompromissa genom att gå bort till andra sidan udden där stranden böjer av, sen kan man segla lite längre ut och gradvis gå in och känna på efter eget tycke och smak.

Jag tror jag försöker ta mig ner i morrn eftermiddag för kvällvindsurf och om vinden lägger sig surf, om vågorna håller i kanske även slagga över för morgonsurf i lite mindre sönderblåsta vågor. Enligt rapporterna blir det största dan på ett bra tag…

/JB

• dala-lama

Medlem
    3 september, 2009 vid 14:59

Enligt Plussen ska det va våghöjd på 2m kl 19 och 2,7m kl 22 så det kanske kan funka.
    Vind ca 10m i medel, riktning OSo och So!
    Jag käkar och drar ner!
    Per

• svenne

Medlem
    3 september, 2009 vid 16:17

Men kuk i stjärten. Jag hinner knappt hem till den här helveteshålan så har jag bokats upp på nåt möte. Givetvis mitt på jävla dan.

• irieman

Medlem
    3 september, 2009 vid 17:03

Packar bilen ikväll, tar bågen till jobbet så att man snabbt kommer hem, drar cirkus 11.30 från jobbet för att vara på Torö 13.00 i bästa fall!
    Hoppas hoppas! Men men, dom fixar det nog, med jobb jobb och mer jobb som måste vara färdigt just imorgon så det kan bli en dream on för mig ändå…… 🙁

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö i kväll ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.