Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö i lördags – lite bilder
-
Torö i lördags – lite bilder
Publicerad av forzaboy på 23 september, 2007 vid 15:06Bidrar med några bilder från Torö i lördags.
Tyvärr lite dålig kvalitet på bilderna … desto bättre kvalitet på vågseglingen dock!jesper_b svarade 17 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Kul att se bilder! Ni som seglar är grymma som alltid – justa svängar och off-the-lips 🙂 Torö is the shit! Ingenting går upp mot en härlig session i Torö Stenstrands vågor.
-
Jahapp. Årets första felbeslut. Uj, det svider men samtidigt kul att se så fina bilder och att det gick att segla!
Frågar igen – vid vilken tid är bilderna tagna? Morgon, lunch, eftermiddag?
Vill ju lära mig av mina misstag, även om det aldrig verkar ske, ah!
-
Masse,
Det var lätt hela dagen men mer eller mindre. Calle seglade i princip från det att han kom ner någon gång vid 9-10 till framåt 2-3. Stundom var det skitlätt men oftast gick det att guppa runt (och i Calles fall mycket mer). Själv seglade jag två superkorta pass vid 1-2. Dessförinnan och efter surfade jag. Det kändes som det blåste lite mer på förmiddagen./Jesper B
-
Tack Jesper! Mmm, ett svårt beslut var det, och det verkar ha varit på gränsen. Samtidigt har jag ju valt en stor vågis för just sådant där, så det hade varit kul att testa!
Jösses, vad jag gillar Torö numera! Har alltid gjort det, men i år riktigt känner jag hur det minsann fanns en torö-romantiker även i mig som nu har kommit ut. Hej på dig. Jag har sagt det förr och säger det igen – jag gillar all segling på Torö!
-
Förlåt att jag tjatar. Men jag kan inte riktigt komma över hur fint Torö kan vara och ur pass bra Calle gör stället. Alla bilder på honom är tokgrymma. Men kolla bara på bilden ovan när han träffar läppen, vilken otroligt perfekt timing! För att inte tala om hänget i airialen. Och vilka vågor sen da! Så nära glassy man kan komma i Sverige och solen som lyser igenom bakifrån.
Hu, klart att dyligt kan få precis vem som helst att träda fram som en tvättäkta Toröromantiker!
/Jesper B
-
Ja, det är verkligen högklassigt (och hög-glassigt). Och det är ju där (i läppen på andra Calle-bilden) du skall hänga med din SUP, Jesper.
-
Ola: Det kommer, det kommer. Tänk dock på att jag vindsurfat i sisådär 25 år och SUP-surfat i mindre än ett år. Som sagt, det kommer.. kanske när pensionsåldern inträffar dp man har 100% tid att hänga på Torö!! /Jesper
Logga in för att svara.