Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö lördag/söndag

  • calle

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 11:40
    Robin;580570 wrote:
    Stå inte i kurvan utan på parkeringen ett par hundra meter bort.

    Parkeringen kommer antagligen att bli full, det är nog bara att kalkylera med en p-bot om man inte får plats där, ställ er så tight det går så får fler plats…..

    / Calle S

  • blabussen

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 11:43

    hur mycket är boten på?

  • goran-r

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 11:47

    Parkbot för “Parkering utanför anvisad plats” var 300:- förra gången det var fullt på Parkeringen.

    /Göran R

  • sebbe87

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 14:53

    Vart står det nånstans att det är Parkering Förbjudet???

  • nachoman

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 15:16

    Det står en skylt i början av grusvägen att man endast får parkera på anvisade platser!

  • nachoman

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 15:22

    Jag är nog den största vindsurfingidioten som finns!
    Hemma i stan igen efter en hel dag i bilen för att surfa.
    Åkte imorse till Torö för att vänta in vinden efter lunch. Det var bara jag och några fågelskådare där. Efter en timmes väntan står jag inte ut längre och bestämmer mig för att skita i det och dra hem. Satsa på imorgon var tanken. På väg från Torö börjar det dra i träden, vinden kommer men jag bestämmer mig för att köra hem. Väl hemma i stan igen så är det sånt drag så jag beslutar att ta en titt ut till Näsa äng. Väl där blåser det riktigt bra, dock väldigt byigt varpå jag beslutar mig för att ta mig till Brevik Åkersberga. Kommer fram och vinden ser ut att öka. Funderar ett tag och riggar till slut 5.0 som ser ut att passa just då. PUNKA!!!!
    Ingen vind alls, inte ens en by när jag kommer ut.
    Blir ett slag in och sen var det färdigsurfat för idag!
    Det här kan nog räknas som min absolut sämsta surftur i år. ca 25 mil i bilen och en 2 minuters bomkörning halvt under vatten.

    Vilken idiot man är ibland!

  • petalz

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 16:50

    Du skulle stannat vid näsaäng, va lagom drag i 6.2 en halvtimma vid tre och en halvtimma vid fem, dock med en rejäl dipp däremellan…

    Peter

  • pressfotograf-se

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 20:34
    Nachoman;580595 wrote:
    Det står en skylt i början av grusvägen att man endast får parkera på anvisade platser!

    En lösning på problemet kan vara svarta sopsäckar över skyltarna, då är inte skyltningen korrekt och dom kan inte ta ut en kontrollavgift (p-bot).

    Glöm inte ta en bild 😉

  • spinout

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 20:43
    pressfotograf.se;580678 wrote:
    En lösning på problemet kan vara svarta sopsäckar över skyltarna då är inte skyltningen korrekt och dom kan inte ta ut en kontrollavgift (p-bot).

    Tror inte att det skulle bidra till grannfriden därute… Tror mer på den tidigare kommentaren att försöka hjälpas åt att parkera tätt och att se till att ingen parkerar i kurvan eller på andra ställen som hindrar boende och andra bilar att komma förbi.

  • jesper_b

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 23:20

    Och jag sitter och skriver frågor till frågesporten som ska gå av stapeln på morgondagens 11-årskalas… Kunde inte låta bli att kolla svallet. Ta vara på det folks, och hälsa det från mig. Jag ber att få återkomma senare i veckan. /JB

  • dr-masse

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 05:18
    Goose;580540 wrote:
    Klart du ska surfa Masse, vad kan vara roligare just i morgon?

    Ah, livet har så många områden att investera i, och idag är familjen ett sådant. Det hade varit grymt kul att köra Torö idag, såklart!, fast just idag kommer fru och döttrarna mina att få min tid istället för vinden och vågorna. Även om det förmodligen inte blir lika “episkt” så blir det kul det med! Har bestämt mig för att vara närvarande i det jag väljer att göra istället för att vara frånvarande och låta mig distraheras av det som jag valt bort. Men visst kommer det att kännas lite när vinden drar på och jag får höra om dagen idag veckan som kommer… 😉

    Men vind och vågor kommer det att bli så snart det går – Varberg, Torö, Gotland – ja, bra blir det!

    Se nu till att njuta ordentligt av svall, sidvind och stenstrand alla ni som kan – å parkera inte i kurvan, som sagt… 😀

  • g_l

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 06:51
    Nachoman;580598 wrote:
    Brevik Åkersberga. Kommer fram och vinden ser ut att öka. Funderar ett tag och riggar till slut 5.0 som ser ut att passa just då. PUNKA!!!!
    Ingen vind alls, inte ens en by när jag kommer ut.
    Blir ett slag in och sen var det färdigsurfat för idag!

    Vinden kom en halvtimme efter att du åkt. Kunde köra 5,7 med bra tryck.

  • tim-eriksson

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 12:52

    Vi var tre st från Uppsala som surfade Torö igår, 2 timmar med 4.7-5.3 segling, rallycrossbana delux!

    Tyckte det var kallt… Men var skoj :)! Eloge till er som surfar idag, inte alls mysigt väder…

  • larry

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 17:06

    Det var bara att konstatera att jag inte hade hunnit bli frisk i morse. Kunde ändå inte låta bli att svänga förbi på denna grymma prognos.
    Vågorna var på plats, men i vanlig ordning var det lite tunt med vind. I alla fall den korta stund som jag var där. Hoppas det kom mer senare för er alla som var där

    Jag är ju inte proffsfotograf direkt men gjorde ett försök med min kompaktkamera.

    Abbe toga alla sjysta set till att börja med.

  • larry

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 17:12

    Tuff vattenstart…………

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö lördag/söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.