Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö lördag/söndag

  • svenne

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 19:33

    Jaså, så det blev vind i alla fall. Jag trodde faktiskt att det inte skulle komma igång med tanke på att prognosen för dagen var helt knas så här i efterhand. Det ser ut som att det blev bra väder också.
    Kul för er som väntade!

  • dr-masse

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 19:36

    Sköna bilder!

    Denna på Pelle är ju riktig kul (och skarp som fasen, som alltid med dina bilder)

    25.jpg

  • fjant

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 19:38

    Ojdå, verkar som att det blev lite rippat trots allt! Men det var riktigt stökigt på stenstranden när vi drog, och det ser ju väldigt stökigt ut på bilderna också, även om vinkeln var bättre.

    Sitter och klurar på en chansning att dra ut tidigt i morgon bitti, innan jobbet. Frågan är om det finns kvar nån våg efter natten. Skulle ju kunna bli lite fin crossoff om man har tur…

    Vad tror ni?

    Fjant

  • dr-masse

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 19:43
    Fjant;580958 wrote:
    Ojdå, verkar som att det blev lite rippat trots allt! Men det var riktigt stökigt på stenstranden när vi drog, och det ser ju väldigt stökigt ut på bilderna också, även om vinkeln var bättre.

    Sitter och klurar på en chansning att dra ut tidigt i morgon bitti, innan jobbet. Frågan är om det finns kvar nån våg efter natten. Skulle ju kunna bli lite fin crossoff om man har tur…

    Vad tror ni?

    Fjant

    Kan funka, men en chansning som sagt. Vinden ser ut att droppa snabbt mot förmiddagen… kolla obsarna innan avfärd, 1 meters vågor med crossoff ser inte helt omöjligt ut, men frågan är om vinden räcker… men som det brukar heta, den som inte åker får aldrig veta…

  • poppo

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 20:15

    haha, wicked! 🙂
    wave360 gone bananas?

    grymt fina bilder, tack pressfotografen!

    dr Masse;580956 wrote:
    Sköna bilder!

    Denna på Pelle är ju riktig kul (och skarp som fasen, som alltid med dina bilder)

    25.jpg

  • wigren

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 20:22

    Ytterligare några bilder från dan, tagna vid 17 innan jag åkte hem.

    Mvh Wigren

  • poopzilla

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 20:30

    Sköna bilder, kul med alla som rippade i dom knepiga fröhållandena. Poppo stod ut i vanlig ordning. Ingen lätt uppgift att ta sig ut idag. Kostade en hel del energi att ligga i tvättmaskinen. Kallt.

    Hoppas foten blir bra Christian

    Thomas

  • forzaboy

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 21:16

    Här kommer lite fler bilder. De flesta är från lite senare på eftermiddagen/kvällen när det mesta föll på plats!
    http://www.flickr.com/photos/27337255@N06/sets/72157622391435545/

    Torö Stenstrand, Stockholm. 4 oktober 2009

  • blabussen

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 06:32

    det blev bara för kallt igår.. grymt kul och se alla rippa på stenstranden, riktigt fina vågor och bra seglat trots kylan! Jag skulle gärnat kört i vågorna men det var ju jvla kallt att känseln försvann i alla delar som rörde vattnet, synd. Var det någon som inte frös, och vad har ni för dräkt/handskar/skor och huva? Jag funderar på att köpa en dykardräkt.. de lär väl vara tillräckligt varma!

  • dr-masse

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 06:50

    Köp inte en dykardräkt, alldeles för stelt och orörligt.

  • koa

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 06:56

    Grymt fina bilder!!!

    Vilken dag, den som väntar på något gott får ibland utdelning,
    och Murphy var på vår sida denna dag och vridet kom precis när prognosen sa att det skulle ske;
    mellan 1-2 efter det korta regnfronten klarnade det upp och föll på plats.
    När vridet kom var det full tryck i 4,7 men efter 20 minuter var det guppa ett litet tag sen var det
    ren sidvind och perfekt med 4,7. Mycket vatten i rörelse med ca 40 cm över normalvattenstånd gjorde
    Stenstranden lite annorlunda och oberäknelig och lite svår seglat med måååånga spolningar.

    Kylan var inga problem för mig direkt, var bara att gå upp då och då efter spolningarna hela
    vägen upp på stranden, och strandbrytets brottningsmatcher höll en mer än varm, och så påt igen innan
    man blev kall; tempo!
    Efter 3-4 stycken 2-3 meters vågor…i rad…i huvudet var det bara att gå upp lite och få igen värmen,
    de fetaste spolningarna vart kalla, men segligen var inga problem alls med.
    Gummi: NP 5×3 + NP 0,5 väst/huva (mest för spolningarna ) + NP5000 skor & inga handskar funkade kanon.

    Många glada ansikten på stranden, Christian´s “under the roof” läpp träff
    var i världsklass, kom ihåg mig själv när jag såg den; vi hoooouade och klappade händer; grym smack!
    ( hoppas foten klarade sig och inte är bruten ) Och Poppo hade perfekt timing, pigg och rask levererade underhållning!

    Grym dag, grymma bilder & grymma förhållanden!

    TACK!

    Calle N

  • rad

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 07:46

    Wow! Det det ser ut att ha varit bra! Själv vågade jag inte chansa utan åkte ner till väskusten och blev bortblåst! Någon hade öppnat vindburken rejält:)

  • goose

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 08:58

    Åkte tidigt till Torö och fick köra fullt drag i 4.7 och 76l vågis från 07:40 till strax före 10:00. Vinden var från rak syd 12-14 m/s och det var GRYMT bra vågor i kärringviken. Jag har kört en del på Torö och det var det bästa jag upplevt i Kärringviken. Det bästa av allt: Jag var helt själv i 2 timmar och hade allt för mig själv, lite of the beaten track känsla….:-))

  • koa

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 17:19
    dr Masse;580956 wrote:
    Sköna bilder!

    Denna på Pelle är ju riktig kul (och skarp som fasen, som alltid med dina bilder)

    25.jpg

    ja denna nya move av Pelle är skön! 😀

  • challgren

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 17:35
    dr Masse;580956 wrote:
    Sköna bilder!

    Denna på Pelle är ju riktig kul (och skarp som fasen, som alltid med dina bilder)

    25.jpg

    Haha…det är ju Pelle som surfmärkena ska anlita vid sina photoshoots på Maui.

    Se vilken elegans han har när han gör allt för att visa upp segel och bräda på bästa sätt för fotografen…föredömligt!

    /Christian

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö lördag/söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.