Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö (varning röd) i morgon?

  • Torö (varning röd) i morgon?

    Publicerad av jerker04 på 14 september, 2015 vid 12:12

    Med tanke på hur kul det var på Torö senaste gången jag var ute (4:e sept) på OSO och den fantastiska line-up som var närvarande så undrar jag om det möjligen blir en repris i morgon ? Och den här gången kanske det även kan bjudas på lite down-the-line-vindsurf.

    wilund svarade 8 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • sailortrash

    Medlem
    14 september, 2015 vid 13:44

    Down the line, kör ni vid örudden/viken då? På stenstranden blir det väl side on?

  • jerker04

    Medlem
    14 september, 2015 vid 14:53

    Man kan väl alltid drömma

  • schnitzler

    Medlem
    14 september, 2015 vid 15:52

    Jag åker ner ikväll och slaggar över. Tänkte gå upp vid soluppgången och köra fram till 11 ca. Ses där!

  • challgren

    Medlem
    15 september, 2015 vid 17:50

    Liten rapport:
    Gårdagskvällen var tydligen riktigt kul/bra sista timman innan mörkret föll.
    Finns bilder någonstans i cyberrymden men vet inte om de hittar hit.

    I morse seglades det omkring 4.5 – 5.0 och det var väl inte riktigt som man hade hoppats men riktigt kul ändå med en del fina vågor som letade sig in mot udden! För mig som seglat 3 dgr i sommar var det ändå klart godkänt!

    (att det pissade ner regn och att line up var smockfull med vågsurfare behöver vi inte ta upp)

  • jerker04

    Medlem
    15 september, 2015 vid 18:02

    Tack för den lägesrapporten Christian. Typiskt att det skulle komma jobb i mellan strax innan bilen skulle rulla mot Torö. Hoppas fredagsprognosen håller så kanske det kan kompensera missen idag.

  • jesper-b

    Medlem
    16 september, 2015 vid 06:52

    Nu har jag inte vindsurfat på väldigt länge, men vilken satan i gatan tur att Ola H ringde och messade lite inför gårdagsmorse. Han skulle upp/gick upp 04.00 och körde från Örebro till Torö för vindsurf. Jag stod vid Humlan strax före 08 och tyckte det skulle vara lite för jobbigt att slänga in en vindsurfbräda, mast, bom och KS3 4.6an (one sail Quiver!!!) i bussen. Men så kollade jag telefon, ett sms från Ola. Han var på plast sedan flera timmar och rapporterade 4.5 vind och små vågor på udden. Fasen sitter han i bilden 2,5 timmar, då kan väl jag lägga 2 minuter på att slänga in ett vindsurfquiver i bussen. De låg i traliern 1 meter bevid. Sagt och gjort och en timme senare var jag på plats. Riktiga skitvågor men mer vind och bättre vinkel än prognoserna. Jag hade LÖJLIGT kul i ett par dryga timmar. FASEN så kul det är med vindsurfing! Som sagt jag hade nog ett uppdämpt vindsurfingbehov, men oavsett det – STOKE!

    Kul också med så mycket vindsurfare på plats.

    Lång lunch och sen ett gäng timmar surf i som sagt allt annat än bra vågor. Men solen sken, vattnet fortfarande sommardräktsvarmt och vackra underbara Torö…

    Ses nästa gång!

    /JB

  • nachoman

    Medlem
    16 september, 2015 vid 12:30

    Fredag ser ju ut som om det kan bli en finfin dag i Käringviken. Sol och SV.

  • wilund

    Medlem
    17 september, 2015 vid 09:41

    Om man inte har hela dagen tillgodo, vilken tid ska man sikta på stenstranden för bästa utdelning? Tycker proggarna säger så olika??
    // oscar

  • calle

    Medlem
    17 september, 2015 vid 11:10

    @Wilund
    Jag hade åkt på eftermiddagen om jag kunde åka till Torö imorgon.
    Tycker det ser bäst ut då.

  • schnitzler

    Medlem
    17 september, 2015 vid 11:55

    Ju mer vinkel desto bättre, vinden verkar finnas hela dagen men jag tror eftermiddag är bäst. Jag är där från 12-13 tänkte jag!

  • goose

    Medlem
    17 september, 2015 vid 18:45

    Jobbet får klara sig utan mig imorgon! På plats runt 10:00, inte den bästa vågprognosen men det ser ut att bli riktigt bra med vind. Lär bli 3,7-4,2 imorgon! 🙂

  • nachoman

    Medlem
    17 september, 2015 vid 18:48

    Är där runt 10-tiden. Vinden lär väl räcka till hela dan ser det ut som.

  • sailortrash

    Medlem
    17 september, 2015 vid 18:58

    Är det viken eller stenstranden som gäller? Jag tänkte åka dit jag med..

    Kommer vinden in i viken eller stannar den vid udden?

  • goose

    Medlem
    17 september, 2015 vid 19:14

    @sailortrash 735939 wrote:

    Är det viken eller stenstranden som gäller? Jag tänkte åka dit jag med..

    Kommer vinden in i viken eller stannar den vid udden?

    Det blåser faktiskt oftare mer i viken, finns många teorier varför Det ska blåsa SV imorgon så det blåser rakt in i viken. Enkelt att ta sig ut till udden om man vill.

    Du behöver inte vara orolig, det kommer blåsa tokigt mycket imorgon.

  • dr-masse

    Medlem
    19 september, 2015 vid 05:07

    Fantastisk dag igår! Extra kul att se Jeppe köra vindsurf igen, gav honom några tips i min allmänna överstöuke – som om han behöver det… 😋

    Hann inte fota mycket denna gång, men nåt kan man ju bjuda på:

    https://flickr.com/photos/131217890@N04/sets/72157658739821796

    Torö 18 sep 15

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö (varning röd) i morgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.