Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torötisdag!!!!?

  • Torötisdag!!!!?

    Publicerad av jesper_b på 8 juni, 2008 vid 21:30

    Just hemkommen från Torö och en riktigt kul liten surfeftermiddagkväll. Toktrött efter at ha balanserat min lilla SUP i choppigt gropigt vatten – men det gick!

    Till sak:
    Hade tänkt fråga i tråden om G-land och västkusten om Vildshärad eller A-bay är att jämföra på tisdag/onsdag.

    Men, nu ska det ju blåsa lite syd i västan här hemma på Torö…. är det tillräckligt sydligt och mycket för att riva upp sjö???

    Så alla Torölocals, hjälp mig nu tolka alla vågprognoser, senast måndag kväll måste man ju i princip bestämma sig om man ska dra lite längre bort.

    Vi ses… någon stans!?

    /JB

    surfmeister svarade 15 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • koa

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 05:38

    Ojojoj…Polackens vågprognos;

    Våghöjd mellan 2-3 hela dagen…
    Deras grafik klockan 12 & 18 på tisdag;

  • jesper_b

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 09:24

    Jodå det ser ut att bli fin sjö. Lite förvånande sett till vindriktningen och hur pass sent det ska börja blåsa, dessutom västligt nere på norra gotland snarare än sydväst… men som sagt enligt polacken ska det bli fina vågor.

    Får polacken rätt kan det bli episkt!

    Dessutom var det bara 1,23 eller nåt enligt SMHIs vågdata igår och då var det visserligen långt från episkt, men skitkul var det!!!!

    Så det går ganska enkelt att konstruera superpositiva senarior, liksom mer skeptiska….

    Har inte helt släppt att åka ner till V-berg ikväll, jag har lite andra ärenden där också. Tror nog möjligheten till en side-shore dag med riktigt läppsmack på hemmaplan kommer väga över. Bestämmer mig ikväll.

    Hur gör ni andra?

    /JB

  • per_m

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 09:31

    Fixar barnvakt och åker ner, sticker runt lunch tror jag lite beroende på progn.

    när drar du jesper?
    /per

  • svennebanan

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 09:59

    Jag sticker nog direkt på morgonen om jag får sällskap?

    Då jag är så långt ifrån torö local det överhuvudtaget går att komma antar jag att jag håller till i kärringviken. Är det ok så stannar jag nog hela dagen.

  • perrapops

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 10:54

    Jag har tagit ledigt hela dagen och sticker dit hyffsat tidigt, Toröpremiär för min del! Nervös…

  • goose

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 12:28

    Är det för mycket väst imorgon om man vill köra kärringviken?

  • frippe75

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 12:35

    @Goose 473479 wrote:

    Är det för mycket väst imorgon om man vill köra kärringviken?

    Ska bara…..

    Städa undan lite arbete under kvällen och gå igenon utrustningen som legat undergömd sedan hösten…..

    Men sen så…

    Är det early-birdy som gäller?

  • poopzilla

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 12:40

    Någon som, vill dela barnvaktande. Har en tjej på 11 månader som måste med. Om du är i ungefär samma situation så kan vi sitta barnvakt i omgångar på stranden åt varandra och köra exempelvis halvtimmarspass. PM:a om du är intresserad.

    Thomas

  • jesper_b

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 13:34

    Blir nog heldag stenstrand vindsurf tisdag. Sover nog över för en morgonsurf i glassy off shore! Ses!

    JB

  • frippe75

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 14:05

    @Poopzilla 473483 wrote:

    Någon som, vill dela barnvaktande. Har en tjej på 11 månader som måste med. Om du är i ungefär samma situation så kan vi sitta barnvakt i omgångar på stranden åt varandra och köra exempelvis halvtimmarspass. PM:a om du är intresserad.

    Thomas

    Ahh… själv har jag löst det.. Min 6 månaders blir hemma… Annars hade ju splittad barnvakt varit perfa. Ska lägga det på minnet..

    Frågan är nu… Köra hela natten till Varberg, eller heldag på Torö….

  • goose

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 14:46

    För mycket väst för kärringviken?

  • koa

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 18:17

    Ser fint ut för Stenstranden!

  • goose

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 18:28

    @Koa 473613 wrote:

    Ser fint ut för Stenstranden!

    Nog med syd i vinden? Ngn annan som ska ge sig på kärringviken?

  • calle

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 18:34

    @Goose 473620 wrote:

    Nog med syd i vinden? Ngn annan som ska ge sig på kärringviken?

    Kommer troligen att göra säsongspremiär (pinsamt jag vet) i kärringviken, för att sedan ta mig an Stenstranden senare på dagen.

    / Calle
    PS Någon som vet något om läget med tomtägarna i kärringviken?

  • jesper_b

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 21:55

    Kanske bara senkväll skepsis, jag är för trött för att orka ta mig över till V-kusten. Men, jag tycker det ser rätt skralt ut Toröprognoserna. Hoppas som f-n men jag tror inte på mycket till vågor… Hoppa jag har fel – imorrn får vi veta. /JB

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torötisdag!!!!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.