Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torötörstig…

  • petter

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 12:13
    dr Masse;656585 wrote:
    Det kommer inte att funka för vindsurf på stenstranden i eftermiddag, för lite vind tror jag.

    Kanske ikväll.

    Neggo, det kommer gå av!!!! 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 12:17

    Nego? Jag åker ner för kvällpasset, pannlampa på!

    (kollar man noga på de proggarna som brukar pricka bäst borde det vara som “sämst” med vind mellan typ strax före 14 och fram till 17…)

  • petter

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 12:30

    Härligt, även jag chansar på nattpasset!

  • ola-h

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 13:50

    På Arlanda och NU får man veta att flyget är inställt. Kunde rippat dubbel mast och cross off i Åsa vid det här laget men nu får det bli kvällspasset på Torö för mig med. Vi ses om två timmar eller så.

  • frippe75

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 13:54
    Ola H.;656596 wrote:
    På Arlanda och NU får man veta att flyget är inställt. Kunde rippat dubbel mast och cross off i Åsa vid det här laget men nu får det bli kvällspasset på Torö för mig med. Vi ses om två timmar eller så.

    Woho det blir crowded!

  • tall-jonny

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 14:56

    Ja då hade man inom loppet av tre dagar klarat av både Formula och- vågbräda premiär. Var oxå på Torö och körde mellan 8-9:30 innan regnet kom. Det var skönt och känna att man inte var helt otränad :smirk:
    Väl på väg hem kom solen och det såg ut som om det ökade en hel del – intressant att se hur det blev – please report! Famljen och jag har blivit med sommarställe på Svärdsö (mellan Oxnö och Torö) så hädanefter blir det förhoppningsvis mer surf på Torö – om inte annat blir bomkörningarna inte lika omfattande:cool2:

  • schnitzler

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 20:03

    Vad tror man om imorn?
    För mycket väst för att vågorna ska stanna?

  • pipe69

    Medlem
    24 maj, 2011 vid 20:13

    Det var så som drMasse skrev. Sämst vind mellan 14 och 17, men sen drog det på. Fick fin strapless kiting i brytet och när jag drog hem vid 19-tiden var många kända namn nere vid stenstranden. Hoppas ni fick en kul kväll! Syns kanske imorgon igen…

    Tjingelingo

  • frippe75

    Medlem
    25 maj, 2011 vid 05:52

    Tjaaa. Det var kul tills min mastfot gick av tillsamman med “säkerhetslinan” på min 1.5 år gamla neilpryde fot. Självklart längst ut. Tack för hjälpen till dig som assisterade med nedriggningen och höll i brädan. Slutade med att jag joinade surfarna i deras bryt 20-25 minuters paddling senare. Inte allt för kallt i vattnet och solsken i ansiktet.

    Dagens skörd blev en våg och en bra sväng. Torö ger och Torö tar…

  • dr-masse

    Medlem
    25 maj, 2011 vid 08:39
    Frippe75 wrote:
    Tjaaa. Det var kul tills min mastfot gick av tillsamman med “säkerhetslinan” på min 1.5 år gamla neilpryde fot. Självklart längst ut. Tack för hjälpen till dig som assisterade med nedriggningen och höll i brädan. Slutade med att jag joinade surfarna i deras bryt 20-25 minuters paddling senare. Inte allt för kallt i vattnet och solsken i ansiktet.

    Dagens skörd blev en våg och en bra sväng. Torö ger och Torö tar…

    Ah, så dråpligt att när jag träffar på dig så är det drivandes halvvägs till Landsort, i lä, med i stort sett ny men ändå helt trasig mastfot! 😀

    Sorry att jag tappade ditt segel, sjönk som en sten gjorde det. Har en känsla av att en viss surfslusk kommer att njuta ordentligt när han läser det här…

    Efter lite kryss i lättvind så bestämde jag mig för att avsluta dagen med att plocka en våg. Och då ökade vinden, fick en härlig sista halvtimme med mer drag i solnedgång och faktiskt några skaplig fina svall tillsammans med Pelle.

    Gött och se alla igen!

  • ola-h

    Medlem
    25 maj, 2011 vid 09:45

    Visst gick det att få en och annan trevlig våg igår, trots lite underiggad 5.0, liten bräda och inte allt för mycket att ta av i vågväg. Kul att vara på vattnet i alla fall. Rätt många seglare ute som alla gjorde det bästa av situationen. Idag var det fin sidvind, men inte mer än knähögt, så jag hoppade över seglingen. Poppo och en polare gjorde dock det bästa av situationen.

    Frippe: jag fattade aldrig att det blev simning för dig. Tråkigt. Speciellt tråkigt att riggen försvann.

  • jesper-b

    Medlem
    25 maj, 2011 vid 09:57

    Igår var rätt segt med lättvind och en bra bit från ren sidvind, ok storlek på vågorna men rätt skumpigt. Ola H, Calle N med flera gjorde verkligen det bästa av situationen. Jag var totalt slutsurfad efter heldag på 1a utan rigg, men vigglade omkring lite plikttroget i det mycket trevliga sällskapet. I morse var som Ola H skrev väldigt fin vinkel, sommarsol och små knäskvättare. Poppo och…men… Johan?… sorry whatever du heter, skägg, ripper och Ezzy… jag och namn!!? Skitsamma.. rippade på fint med fulldrag hela vägen in. Jag var ännu mer utsurfad i morse, i kombination med den sena bussnatten med både det ena och andra (tack Ola H och Johan S för ännu en fantastisk Torösession, om än i bussen) gjorde vindsrufing omöjlig för mig idag.

    Mötte Calle N precis när jag skulle dra hem, Calleväder var på G och jag tror Peter H. Tror faktiskt vinden var på G lite till också. Borde vara en kul mikrovågsidvinddag för de som är på plats.

    Nästa gång får jag fasen avbryta surfet några timmar tidigare så man har lite energi kvar till windwankandet!

    Oavsett: Torö äger!

    /JB

  • frippe75

    Medlem
    25 maj, 2011 vid 10:41
    Jesper B;656713 wrote:
    Jag var ännu mer utsurfad i morse, i kombination med den sena bussnatten med både det ena och andra (tack Ola H och Johan S för ännu en fantastisk Torösession, om än i bussen) gjorde

    /JB

    Du … den där buss-torö-sessionen kanske du borde ligga lite lågt med… 3-kant å allt. 🙂
    Opps skulle dragit som PM med det blev en post …sorry 😉

  • dr-masse

    Medlem
    25 maj, 2011 vid 10:59

    Vi klarade alla delar av riggen utom seglet, alltid något. Svårt att få ordning på ett tungt segel i vattnet var det och det sjönk bra mycket snabbare än jag trodde att ett segel kunde göra. Var lite otur, jag var på väg in med seglet på min bräda när vinden lade sig och det blev svårt att hålla balansen så jag tappade det i vattnet igen. :frown:

  • frippe75

    Medlem
    25 maj, 2011 vid 11:03
    dr Masse;656721 wrote:
    Vi klarade alla delar av riggen utom seglet, alltid något. Svårt att få ordning på ett tungt segel i vattnet var det och det sjönk bra mycket snabbare än jag trodde att ett segel kunde göra. Var lite otur, jag var på väg in med seglet på min bräda när vinden lade sig och det blev svårt att hålla balansen så jag tappade det i vattnet igen. :frown:

    Tack för försöket dock….. Landstigningen nere hos surfarna blev inte så vacker… Rätt trött i armarna tappade jag brädan på en sten…. Har inte besiktigat skadan än men jag sumpade även ett par grejor i vattnet när jag kom in i “brytet”……. Fan men… samtidigt kul med torö premiären…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torötörstig…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.