Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torrdräkt eller semidry?…..

• Torrdräkt eller semidry?…..

Publicerad av anonym-anvandare på 13 november, 2002 vid 22:01

Har köpt kite å ska börja lära mig nu…..men ska ja ha torrdräkt eller semidry? bor i halland så de e ju oftast inte is iallafall! smile.gif har kollat på en neilpryde 5000 semidry…funkar det på vintern om man har huva med väst som går ner över dragkedjan(+hanskar +skor)?

Jag har fått för mig att neilpryde e bra….min sommar dräkt sitter som gjutet iallafall….

anonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • huber

Medlem
    14 november, 2002 vid 09:14

Jag kör med Pyro kolla in http://www.dacon.biz

• anonym-anvandare

Medlem
    14 november, 2002 vid 11:42

Jag har kollat på den…men den kostar ju 1000:- mer än andra torrdräkter jag har kollat på. E den så mycke bättre?
    ….jag har hört att endel surfare kör med semidry året runt…blir det jävulskt kallt eller?…

Hur varmt (hur länge in på vår/sommar) kan man köra med torrdräkt då?… crazy.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    14 november, 2002 vid 12:13

Tjena! var i halland bor du?
    Har precis själv börjat med kite, ska köra med skaldräkt i halmstad hade jag tänkt, men det är ju sällan kul att gå ut själv!

/Johan

• niklas82

Medlem
    14 november, 2002 vid 15:46

tjena johan..
    vi är två st som börjat nu i sommar ..
    vi håller till i mellbystrand.. vid mynningen av lagan..
    där är det skit bra man kan åka i Väldigt många riktningar..
    hör av dej..

Niklas

• anonym-anvandare

Medlem
    14 november, 2002 vid 16:13

Gött mos! jag är klart på, om jag nu får igång min gamla skitbil och hittar dit! GIVET!

svänger man av från motorvägen och siktar på stranden eller?

#1fixa till torrisen #2meka bil, sen jäklars!

• melker

Medlem
    14 november, 2002 vid 16:31

Huber. Jag har precis köpt en Pyro och tycker att den sitter lite hårt i halsen och vid vaderna. har du klippt till din ?

/Melker

• kitesurfpsycho

Medlem
    14 november, 2002 vid 19:08

Jag tyckte ochså att Pyron satt hårt i halsen, men
    sedan jag klippt ner en av ringarna på insidan av hals latexen blev det genast bättre.
    När det gäller latexen på vristen är jag inte lika säker eftersom den inte är konisk, och där den förmodligen behöver hela sin längd pga. att det är där den utsätts för störst vatten inträngning.

MVH Andreas G smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    14 november, 2002 vid 19:16

Jag bor mellan gbg och vbg……….

Är det nån som har erfarenhet av semidry på vintern?…

• mazlow

Medlem
    14 november, 2002 vid 19:48

Tänkte också köpa en dräkt av nått slag, har precis börjat och skulle vilja veta lite mer vad som gäller vid olika tempraturer i vattnet.
    Har föstått att torrdräkten är stelare och bökigare, men den verkar ju vara enda alternativet om man skall köra när det är “svinkallt”.:o
    I vilka tempraturer funkar en våtdräkt, naturligtvis är det väl olika från våtdräkt till våtdräkt men finns det några bra utgångspunkter?

• preppie

Medlem
    14 november, 2002 vid 22:09

Med min 7mm våtdräkt kör jag i princip hela vinter halvåret.

• zoolander

Medlem
    15 november, 2002 vid 08:26

hehe, jag har inte råd med en torris så jag kör en semidry neilpryde, 4/3 + en väst med huva… lite kallt när man hoppar i men det går ju.. crazy.gif

• sirgomez

Medlem
    15 november, 2002 vid 10:07

jag kör också med min neilpryde 5/3 o om det behövs en skiunderställ/fiskehandska från biltema (119sek) och huva.
    då kan man vara 3-4 timmer i vatten.
    jag hade iaf inga problem.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 november, 2002 vid 13:47

Kör med Dubbla våtdräkter!! Funkar hur bra som helst, stor skillnad mot att köra med bara en, även om den är bra. Det blir lite stelare såklart, men det är inget som stör när man är ute.
    /RadiKalle

• anonym-anvandare

Medlem
    15 november, 2002 vid 14:29

Då funkar det alltså att köra semi året runt….fan va bra!
    Då får det bli att ge sig själv en hyffsat dyr julklapp då…ca 3300:-……men det är det värt!….:)

jag läste att det är lite folk som använder biltemas fiskarhanskar…hur e dom i jämförelse med surfhanskar?…

Tack för alla svar! de e skitbra för oss som ska börja kita! laugh.gif

• zoolander

Medlem
    15 november, 2002 vid 16:09

jag har dom handskarna.. tyckte att dom va lite för tjocka, visserligen blir det varmare då..

// Johan

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torrdräkt eller semidry?…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.