Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Torrdräkt Ocean Rodeo??
-
Torrdräkt Ocean Rodeo??
Publicerad av anonym-anvandare på 9 maj, 2005 vid 08:41Torrdräkter från Ocean Rodeo??
Med tanke på säsongen känns det ju inte superaktuellt just nu men jag blev ändå nyfiken!
Såg ett antal kiteare i helgen som körde runt i torrdräkter från Ocean Rodeo. De verkar ju rätt varma och sköna och verkar lätta att komma i och ur.
Funkar de för windsurfing också?
Håller de helt tätt på djupt vatten?
Hur är hållbarheten? Risken för att den går sönder och blir vattenfyld?
Vem säljer den i Sverige?
Vad kostar den?Nån som testat denna dräkt?
zebulon svarade 20 år sedan 9 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Jag har kört med min sedan mars/april -03.
gillar den skarpt och har förut kört med den året runt tills man kan åka i shorts, vilket inte inträffar så jevla tidigt
, men har nu köpt en shorty för visst blir det lite ”för” varmt när det e +20 i luften i Pyron…
jag fick stryka på ny stryktape vid ben/arm-muddarna förra hösten kostade ca 100:-, det går säkert att undvika om man e försiktigare när man tar av/på sig den och inte sliter så mycket i muddarna
Jag ser inga problem med den alls och jag använder den själv året runt i kallt vatten även på djupt vatten, den e byggd för att hålla och jag vet inte om någon som haft sönder sin under åkning!?
(tror att någon haft sönder en dragkedja nere i skåne? men jag har rengjort min rätt noga och den e som ny.)
Jag kan bara rekomendera den!
ett av dom bättre köpen jag gjortoch nu mera finns dom ju i lite roligare färger med…
-
Bra grejor, lätt den vanligaste torrisen, de har länge varit ensamma om en torris som har varit loose och rörlig, det finns dock fler alternativ nu förtiden tex har mystik lanserat en torris i år.. har dock inte testa den men de brukar hålla mycket hög kvalite på sina grejor.
/Michael
-
Tack för svar
vem säljer ocean rodeo i sverige? Pris?finns det nån länk till mystik-torrisen? vem säljer den? Pris?
mvh
Fredrik -
Som att åka omkring i pyjamas.
Man blir fuktig av kondens inuti (som kyler när man är inaktiv) men klär man sig rätt under så är det helt ok länge.
De har lite flytförmåga av luften i, vet inte om det är någon nackdel i vindsurfing. I så fall får man bara se till att pysa ut luften ur dräkten ordentligt.nic
-
-
http://www.kitesweden.se
säljer den!”PRIS: 4750:-
Det finns några Pyro 2004 kvar i lager som vi säljer ut för 4350:-
”om du tycker det e mycket pengar, men helt klart värt dom, så kolla om dom har några begagnade inne…
-
har hört att surfare aldrig kör i torris för att de håller till på djupare vatten och det är därmed en säkerhetsrisk. min ena mudd sprack då jag tog på den (har stora sulor). tycker inte d håller nämvärd kvalle överlag. efter ett tag åldras mtr ganska mycket oxå. Vet inte om konkurrenterna är bättre dock. GUL dräkten ser ju shyst ut annars.
-
Kolla köp och sälj forumet där säljse det väl en del. Jag har surfat i min och det är inga problem, rörligheten finns där. Det som skiljer sig lite från våtdrätk är att midjeselen sitter lite lösare på.
-
Är det ingen som har problemet att midje selen glider upp hela tiden?? Hur hårt jag än spänner den så glider den upp.Förutom det så är jag nöjd med den!!
-
skaffa dig en mage som kan halla selen pa plats! det har jag gjort, och det funkar finfint
-
selen sätter sig ju rätt när man kör i vattnent. tycker den sitter bättre än midjesele som sätter sig som string
-
Har precis tagit in Mystic Dry Suit (Maui Magics)… Säljs till mycket prisvärt intropris 3995:- (ord 4995:- ) både från mig (i Stockholm) och OntopSports i Malmö…
MVH, Jonas Forsberg
http://www.airborn.se
Logga in för att svara.