• tbsurf

    Medlem
    25 oktober, 2010 vid 11:22

    like..

  • hanko

    Medlem
    25 oktober, 2010 vid 12:29

    Don´t like…..I LOVE !!! Ja, han föll inte helt ner i Pryde-träsket den gode Barry..! Ska bli kul att se de lite mindre storlekarna. Ja…nu lär väl beställningarna hagla in till Surfspot!! Kör hårt MS-guys!!

  • tbsurf

    Medlem
    25 oktober, 2010 vid 12:36

    haha inte helt otippad kommentar från dej där hänkö 🙂

    kortare master än tidigare tr-segel och fortfarande nio latter, måste ju vara tokigt stabila segel dom där tr7

  • tobhed

    Medlem
    25 oktober, 2010 vid 13:47

    de verkar som vanligt ha sneglat på Neil Pryde – inför 2011 gäller kortare master även för NP…
    9 lattor är dock för mig en gåta, varför behöver MS så jäkla många lattor i sina segel, de är ju ensamma om att ha så pass många i sina segel. Bra är dem dock, jag seglade ju dem tidigare och tyckte de funkade alldeles utärkt.

  • mahi

    Medlem
    25 oktober, 2010 vid 13:51

    Fina grejer…

    Nån som vet nåt om 2011 Gaastra Vapor?

  • bjornen

    Medlem
    25 oktober, 2010 vid 15:25
    mahi;637142 wrote:
    Fina grejer…

    Nån som vet nåt om 2011 Gaastra Vapor?

    rykten?:
    “Dan Kaseler leaves Gaastra
    Robert Stroj leaves Pryde
    Kai Hopf leaves North
    Peter Munzlinger might leave P7 to work for Gaastra”

  • hanko

    Medlem
    26 oktober, 2010 vid 22:36

    Några speedare klara för Team TR-7 2011? Jag börjar förhandlingarna om TR-5 teamet nästa månad. Barry och jag i hårda förhandlingar…! Lång latta….nej tack. Många lattor …Ja tack !

  • bjornen

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 18:51
  • bicless

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 19:33

    Det är inte varje dag man blir omnämnd av Peter Volwater. Jag har nog varit lite för påstridig om TR-7:ornas egenskaper gissar jag.

  • swe117

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 20:24
    Bicless;637997 wrote:
    Det är inte varje dag man blir omnämnd av Peter Volwater. Jag har nog varit lite för påstridig om TR-7:ornas egenskaper gissar jag.

    Hmm… ja du kan ju skylla på frågvisa kunder. 😉

  • bicless

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 21:06

    Hm.. ja det finna inga andra surfare än speedare som vill ha segelbilder i vinkel exakt 27,5 grader snett bakifrån och exakta beskrivningar hur detaljerna på seglet ändras 🙂
    Men det är kul att många är engagerade.
    TR-7 orna verkar i alla fall vara snabba om Peter lyckades maxa 40 knop i de förutsättningarna. Då kommer väl ni som kör speedspots spräcka 50 vallen lätt :). Själv är jag överlycklig om jag seglar över 30.

  • bicless

    Medlem
    8 december, 2010 vid 14:50

    I måndags var Rick från Mauisails på besök så jag och Micke passade på att luncha med honom. Han berättade lite mer on TR-7. Han poängterade som tidigare att de blir bredare och kortare. Dessutom mer twist och loose leach för högre toppfart downwind. Låter som helt rätt för speed. En annan stor skillnad är att de skall vara lättare materialmässigt då man byter vissa detaljer till kolfiber.

    Intressant att höra att de ibland även testar seglen mot de största konkurrenterna och skiftar seglare, så Mauisails seglare får segla NP och vice versa. Det verkar helt klart vara en seriös produktutvecklingsprocess.

    Återstår att se hur de funkar på vattnet.

  • larsd

    Medlem
    18 december, 2010 vid 13:10

    cc2.png

  • mahi

    Medlem
    18 december, 2010 vid 16:09

    Mauisails nya ser kanon ut.
    Men det verkar som den gode Barry till sist anammar features som han tidigare förkastat, bred mastficka, compact clew etc..

  • swe117

    Medlem
    18 december, 2010 vid 19:43
    LarsD;642471 wrote:
    cc2.png

    Sååå snygga dom är:smile: Ska bli spännande att få känna på dom:wink:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.