Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tråden för dem som inte kan komma ifrån sitt jobb innan mörkret lagt sig.

  • tråden för dem som inte kan komma ifrån sitt jobb innan mörkret lagt sig.

    Publicerad av alexasu på 26 oktober, 2006 vid 21:54

    varför förblev jag inte arbetslös?
    varsågod och gnäll.

    weeboy svarade 17 år, 6 månader sedan 20 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • rookie

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 05:32

    Varför är dom däringa VAB-dagarna begränsade till att bara gälla barn?:confused2:

    Borde man inte kunna tänka att det även skulle gälla “vård av bräda” 😀

    Sedan “Pappa-dagar” varför är de begränsade att gälla efter födseln? Jag vill ta ut dessa nu så man kan gå på krogen och hitta en partner att avla av sig med.

    Kan vi greja en mandat i riksdagsvalet 2010?

  • tdk

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 06:16

    Mm.. Jag trodde absolut alla surfare utan jag kunde ta ledigt idag. Men vi får trösta oss med att det inte är blött på jobbet.. 🙁 Iaf inte hos mig iaf… Suck……

  • jester

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 06:54

    Ne, det är varmt o mysigt här på jobb. Eller ja… Varmt iaf… Fick iofs kört igår i knappt 3 timmar och byggde på med 2 timmar badminton på kvällen. Så jag känner mig ganska nöjd nu… (gäller att intala sig själv det iaf)

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 oktober, 2006 vid 07:04

    Tycker inte att man skall gnälla så mycket! I slutändan handlar allt om att prioritera!!
    Jobb eller surf? Ganska lätt val!

    I krig är alla medel tillåtna

  • tobhed

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 07:39

    Ja, jag är också jätteglad över att sitta här inne. Slipper problem med vilken fena samt storlek på segel man ska eller om det är bättre surf någon annanstans än var man befinner sig just nu. Jag är inte bitter….

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 oktober, 2006 vid 07:45

    jag e något tokig den enda dagen man inte kan komma i från sin prao tidigt så ska det fan blåse fint. 🙁 enda jag kan trösta mig är att det regnar. men hopps det blir västeråker i morn iafl. ska försöka speeda loopa 😀 kommer bli krossad´.

  • zoffe

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 07:50

    Livet har altid handlat om vind,så att man måste ha en bra plan när det blåser.Själv jobbar i butik,men idag jobbar sambo och barnen,så att jag kan dra 16.00 käns som prognåsen är med mig idag,får 2 timar iallafall.

  • hstrom

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 08:24

    O jag skuylle kunna vara ledig från jobbet men e TOOOOOKförkyld….
    Får se om man klarar av att sitta här… eller om man ska skita i förkylningen o dra ut ändå…..

  • bergelin

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 08:59

    Ni sitter med en storm i Sverige och jag trodde att det skulle vara grymt att vara i Vietnam i 3 månader..

    Jag har: Värme
    Ni har: Vind, kyla, vatten

    Vem hade valt det första? Inte jag.. ;o)

  • supasonic

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 09:15

    Å jag som sitter 1km från apelviken, men kommer inte loss förrän i morgon bitti. Nån får rippa åt mig.

  • zoffe

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 09:19

    som tröst kan medela att det nästan blåser för mycket:cool2: nu vill jag inte värka räd men 25ms är lite tuft,men det kommer att mojna till18ms altså bra drag i 4,2 FAN VA GÖTT.

  • tobhed

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 09:56

    vet inte varför, men jag råkade kika på den lokala vindmätaren som visade ett medel på 19,8 m/sec – jag har svår abstinens nu. Försöker intala mig att jag säkert hade kört sönder brädan eller seglet om jag hade gett mig ut, och det hade ju varit dumt. Tänk nu så lycklig jag kan vara när jag vaknar imorgon istället och tänker på alla mina hela saker som ligger ute i garaget…

  • clemens

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 10:13

    Det ända positiva är att jag kan dela smärtan med alex genom att titta honom djupt in i ögonen å finna den tvära desperation då han sitter mitt imot mig här på växlen! Okej, det fnns en tröst till, 10 min kvar till gyrostallrik.

  • fnassel

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 11:01

    Här i Nyköping är det 15 friska och mestadels uppehåll och man bara sitter här och liiiiiiiider!

    Som tur är kommer det fler dagar!

    /Gammelsmurfaren

  • jester

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 11:08

    Pendlar mellan 18 o 20 m/s. Mao körbart med 5.8 och minsta slalombrädan… Men jag är inte bitter, tror inte att min vältränade (yeah, right!) hade klarat av mer än nån repa idag ändå…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tråden för dem som inte kan komma ifrån sitt jobb innan mörkret lagt sig.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.