Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Träningsläger!

Taggad: 

• swemange

Medlem
    29 mars, 2006 vid 15:45

Nu fiskar jag djupt ur minnet men lyckades inte t.o.m bob- och rodelförbundet att engagera något gammalt styrelseproffs eller liknande i mediasyfte. Var inte friidrottsförbundet på dekis när Bengt Westerberg tillträdde som förbundsordförande? Varför inte försöka gå samma väg, försöka få någon utomstående att bli förbundsordförande. Man måste kanske inse att kunskap om sporten inte behöver vara nummer 1 som egenskap för lämpligheten på den posten utan en person som genererar mediaintresse och med det ekonomiska vinster kan vara mer värd. Nu menar jag självklart inte något dokusåpafucko utan självklart en seriös person som kan bidra med en positiv bild av sporten. Kanske någon gammal sporthjälte från en annan idrott eller någon yngre entreprenör från IT- eller finansvärlden skulle åtminstone vara spännande i mina ögon.

• swe-1

Medlem
    29 mars, 2006 vid 15:46
    swe-119 wrote:
    För mer info se: http://www.vindsurfingforbundet.com

Mvh
    Peter Swe-119

Vem, vilka kommer att vara tränare/instruktörer?

//JIMMY

• swe-1

Medlem
    29 mars, 2006 vid 15:52
    SweMange wrote:
    Man måste kanske inse att kunskap om sporten inte behöver vara nummer 1 som egenskap för lämpligheten på den posten utan en person som genererar mediaintresse och med det ekonomiska vinster kan vara mer värd. Nu menar jag självklart inte något dokusåpafucko utan självklart en seriös person som kan bidra med en positiv bild av sporten. Kanske någon gammal sporthjälte från en annan idrott eller någon yngre entreprenör från IT- eller finansvärlden skulle åtminstone vara spännande i mina ögon.

Kan nog vara rätt väg att gå!
    Var hittar man en sådan? Kan vi bara sätta in en annons i DN tror du? 😉
    Eller ställer du själv upp? Har nog alldrig läst så nytänkade och skarpa inlägg som dina, du är precis vad förbundet behöver! Förbundet har väl en Kassa på x-antal tusen, du kan säkert få dom som startbidrag. Vet att Per Svanberg var inne på det spåret när han var ordförande.

//JIMMY

• swe-496

Medlem
    29 mars, 2006 vid 18:32

SweMange.
    En helt SUVERÄN idé.
    Man ska kanske försöka lobba lite bland näringslivet?
    Finns ju en del inom vindsurfing som jobbar i den stora IT-branschen som kan lägga ut lite krokar….

• swemange

Medlem
    5 april, 2006 vid 11:13

Finns det ingen från förbundet inne på den här sidan eller är man bara rädd att skriva sina åsikter??? Det är ju ganska skarp kritik som riktas men det är helt tyst, inte en kommentar. Konstigt i mina ögon att man inte ens har ork att gå i clinch alternativt berätta hur det ligger till sett från deras synvinkel men det säger väl det mesta om förbundet antar jag.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Träningsläger!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.