Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Träningsläger!
Taggad: racing
-
Träningsläger!
swemange svarade 19 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 20 Svar
-
Nu fiskar jag djupt ur minnet men lyckades inte t.o.m bob- och rodelförbundet att engagera något gammalt styrelseproffs eller liknande i mediasyfte. Var inte friidrottsförbundet på dekis när Bengt Westerberg tillträdde som förbundsordförande? Varför inte försöka gå samma väg, försöka få någon utomstående att bli förbundsordförande. Man måste kanske inse att kunskap om sporten inte behöver vara nummer 1 som egenskap för lämpligheten på den posten utan en person som genererar mediaintresse och med det ekonomiska vinster kan vara mer värd. Nu menar jag självklart inte något dokusåpafucko utan självklart en seriös person som kan bidra med en positiv bild av sporten. Kanske någon gammal sporthjälte från en annan idrott eller någon yngre entreprenör från IT- eller finansvärlden skulle åtminstone vara spännande i mina ögon.
-
swe-119 wrote:För mer info se: http://www.vindsurfingforbundet.com
Mvh
Peter Swe-119Vem, vilka kommer att vara tränare/instruktörer?
//JIMMY
-
SweMange wrote:Man måste kanske inse att kunskap om sporten inte behöver vara nummer 1 som egenskap för lämpligheten på den posten utan en person som genererar mediaintresse och med det ekonomiska vinster kan vara mer värd. Nu menar jag självklart inte något dokusåpafucko utan självklart en seriös person som kan bidra med en positiv bild av sporten. Kanske någon gammal sporthjälte från en annan idrott eller någon yngre entreprenör från IT- eller finansvärlden skulle åtminstone vara spännande i mina ögon.
Kan nog vara rätt väg att gå!
Var hittar man en sådan? Kan vi bara sätta in en annons i DN tror du? 😉
Eller ställer du själv upp? Har nog alldrig läst så nytänkade och skarpa inlägg som dina, du är precis vad förbundet behöver! Förbundet har väl en Kassa på x-antal tusen, du kan säkert få dom som startbidrag. Vet att Per Svanberg var inne på det spåret när han var ordförande.//JIMMY
-
SweMange.
En helt SUVERÄN idé.
Man ska kanske försöka lobba lite bland näringslivet?
Finns ju en del inom vindsurfing som jobbar i den stora IT-branschen som kan lägga ut lite krokar…. -
Finns det ingen från förbundet inne på den här sidan eller är man bara rädd att skriva sina åsikter??? Det är ju ganska skarp kritik som riktas men det är helt tyst, inte en kommentar. Konstigt i mina ögon att man inte ens har ork att gå i clinch alternativt berätta hur det ligger till sett från deras synvinkel men det säger väl det mesta om förbundet antar jag.
Logga in för att svara.