Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Trasig nippel på LE-bladder – tips någon ?

• Trasig nippel på LE-bladder – tips någon ?

Publicerad av theycallmemartin på 2 oktober, 2009 vid 16:13

Hallå

Jag var ute o surfade igår i vanlig ordning, efter ett misslyckat hopp och en crashlandning försvann allt tryck i kiten. Visade sig att två nipplar på LE hade pajat. Någon som har ett tips på hur man kan fixa det ?
    Fick rekommenderat liquisole, men jag tvivlar på att det håller. Någon som har något annat tips, alternativt en ny bladder till en REV 9kvm 2008 liggandes ?

Edit: kanske ska förtydliga att det är kopplingen mellan LE och struttarna som pajat

tobbekite svarade 14 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • milkman

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 16:29

Du kan alltid byta själva nippeln (eller ventilerna som dom kallas). Från Airtimekite.com finns en som passar för alla onepump system. Den heter Ventil Fix kit ”Option”
    Vi har dom hemma men jag ser att det är nått feluppdaterat i shoppen så du kan inte välja rätt ventil nu, får fixa ikväll.
    http://www.kitekraft.se/kitetillbehor.html (en bit ner: U-Stick Fix-ventil för Original-Bladder )

• hildingdude

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 17:11

har du ”ploppar från något reservdels kitt kan du sätta dom i hålen som blev i ventilen och pumpa bladersarna för sig och sedan nypa dem som vanligt. jag har gjort så med min kite!

• milkman

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 21:07

Fixat. http://www.kitekraft.se/kitetillbehor/u-stick-ventil-for-universal-bladder-1.html

Rätt bra grejjor från airtime faktiskt, vi har precis fått in dom och de har räddat ett par tillfällen när vi annars skulle behövt byta bladder och sen funkar dom på alla märken.

• brickan

Medlem
    3 oktober, 2009 vid 17:49

”efter ett misslyckat hopp” ?

Ja ja men fan va surt att ventilen gick av.

• egget_

Medlem
    3 oktober, 2009 vid 21:47

köp en kite utan sån där enpumpssystem……då har du inga såna besvär mer 🙂

• tobbekite

Medlem
    20 juni, 2010 vid 15:01

/bump

jag har samma problem på min Rev-kite. hur löste du problemet?

lutar åt att på något sätt täppa till hålet i ventilen och sedan pumpa struten separat enligt Antons förslag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Trasig nippel på LE-bladder – tips någon ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.