Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › travel bags
-
travel bags
Publicerad av anonym-anvandare på 29 oktober, 2004 vid 20:23nån som vet nå skysst sida att beställa ifrån
euskadi svarade 20 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
ett bra tips ar att titta pa golfbags den som man stoppar hela andra golfbagen i nar man reser. dom ar typ 150 cm langa helt perfect att stoppa ett par brador i + 2-3 kites. kostar typ 120 au$ sharksheild
-
Kolla denna på http://www.swell.se/
Kommer att finnas på deras nya site som kommer att vara klar inom kort.”The upside is that you save money by not paying for excess baggage at the airport. The downside is now you’ve got to shave, iron your shirt and dress like a golfer.
Golf bag for your kites and board
The Naish golf bag is a versatile, all around padded duffle— bag, but you can fit much more fun toys in it – your kiteboard and three kites. Shaped so that the checkin people will think you are carrying clubs, your board will
be safe and you’ll be happier without any extra charges.
Carry it with it’s ergonomic handles or roll it on it’s heavy duty wheels. Just don’t fly without it.Features:
– 600D and 1680D polyester
– Diamond structure PCV ends
– YKK zipper
– Wheel bottom
– Ergonomic handles
– All around padding
– Stiff backSizes available: 140 cm”
-
problemet är att bags över 130 går som skrymmande… varesig det står golf på eller inte.
Air France: under 130cm under 20kg OK
KLM: under 130 under 20 kg OK
Condor & Luft Hansa: 190 cm, 55kg gick, fast dom klagade… -
Finns ju den andra med golf på sidan med. Vet dock inte hur lång den är.
-
Svar till:
problemet är att bags över 130 går som skrymmande… varesig det står golf på eller inte.
Condor & Luft Hansa: 190 cm, 55kg gick, fast dom klagade…[/ QUOTE ]
Reste med Fritidsresor där är det 150 cm
-
köpte mig en 120 bräda, en av anledningarna att man skulle kunna resa med den lättare. tyvärr har jag inte hittat någon kite bag som är så liten. brädan är en cyclone jester 38 cm bred, ganska fyrkantig och platt, så det är ingen extrem hårdvindsbräda pga den kortare längden. Flög charter utan att de ens frågade, blev bara hänvisad till special incheckningen.
vet ni någon kitebag 120-130 så säg till, funderar på att köpa en ”icke kite” väska och vaddera med liggunderlag eller få en skräddarsydd, om jag inte hittar någon.
-
Jag köpte en Cabrinha Wakeboard Bag 185cm (KA4AWB185).
Den störstta av dem, men mycket praktisk. Finns mellanlägg i den för att separera bräda/or från Kites mm. Fick ned en bräda, 3 kites (8,14, 19m2), lite kläder och klarade vikten under 20kg!Bagen har hjul så den blir lätt att transportera. Jag hade naturligtvis lite strul med Flygbolaget när jag skulle resa men SAS/Span air köpte tillslut att det var en Väska med drakar och en vattenskida samt lite kläder, vikt under 20kg och inte bredare än 50cm. Länden påstod de inte hade någon betydelse. Jag fick med mig den till Fuerteventura och hem igen men me dlite strul på hemvägen från fuerte. Jag ringde och frågade vad som gällde när jag skulle ta med en väska med drakar som var 180cm lång. De svarade då enligt ovan. Jag bad att få namn på personen jag talade med på SAS och nämde detta vid incheckningen!
Väskan är kanon, att packa prylarna med sig här hemma med. Köpte den hos Robban i Limhamn men den bör finnas hos alla som säljer Cabrinha.
-
Med vågsurfing brädor brukar det inte vara problem ialla fall.
Med british airways har jag åkt med vinsurfing utrustning utan att betala extra -
Svar till:
Svar till:
Condor & Luft Hansa: 190 cm, 55kg gick, fast dom klagade…[/ QUOTE ]
Reste med Fritidsresor där är det 150 cm
[/ QUOTE ]
nu snackar vi reguljär my friend
-
ska der se ut såhär?
så ser det inte ut när jag flyger reguljärt -
men hur gör du med dej själv rambo får du itne betala extra..?.. för dej asså
-
jag (morsan) slängde ihop en själv, kostade ungefär 150 spänn och ca 3-4 timmar. mått 130x40x40 fick plats med 3 kites, bräda, bommar, pump våtdräkt å 2 selar. custom kitebags i fuskskin
-
Dra fram dasen och fråga om dom har max mått på sånt också, det brukar lösa sig då kan man säga.
/H
Logga in för att svara.