Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trick tips för vågsegling!!!!!

  • Trick tips för vågsegling!!!!!

    Publicerad av oldschool på 1 mars, 2007 vid 19:19

    Letar efter nån bra sida där man kan plocka upp lite info om roliga våg tricks som wave 360, goiters etc. Inte bara video klipp utan även beskrivningar om vad som gäller å vad man ska tänka på. Continent 7 visar en trött onshore wave 360 och en massa freestyle goiters från fuerte som ligger närmare ponch än riktig down the line goiter!

    Sen behöver man ju taktisk hjälp…kan ju inte räkna ut allt själv!!!!

    Eller om det är någon som har kunskap å vill dela med sig så lyssnar jag 🙂

    Hej hopp

    surf_matz svarade 17 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • ove226

    Medlem
    2 mars, 2007 vid 09:16

    http://www.dailydose.de/
    kolla under Moves…
    där har du lite kanske?
    mest filmer på vågridningen men ändå så har du lite att titta på..olika att jämföra med o.s.v

  • manno

    Medlem
    2 mars, 2007 vid 10:19

    Tycker alltid att det är bättre att fråga nån som kan hur man ska göra, borde väl finnas några sygga seglare på oahu!!

  • mats_o

    Medlem
    2 mars, 2007 vid 13:26

    Har nivån sjunkit på Diamond Head (hihi) på sistone eller? Snacka med Frank Bensch eller vad han nu heter, han kör väl rätt hårt och ofta vill jag minnas. Annars är väl dailydose.de bra om man vill ta internetvarianten istället.

  • oldschool

    Medlem
    2 mars, 2007 vid 18:53

    @Mats_O 367723 wrote:

    Har nivån sjunkit på Diamond Head (hihi) på sistone eller? Snacka med Frank Bensch eller vad han nu heter, han kör väl rätt hårt och ofta vill jag minnas. Annars är väl dailydose.de bra om man vill ta internetvarianten istället.

    de tre senaste dagarna har jag seglat helt själv på diamond head!!!!!!!….så jag antar att nivån sjunkit rätt ordentligt 🙂
    men frank och scott tittar ju ner titt som tätt (framför allt frank) så jag frår väl helt enkelt fråga grabbarna grus nästa gång.

    jag sänker ju snittåldern rätt ordentligt….med mina 31 år!!! av nån anledning så har folk i stort sett slutat segla på den här holmen…men, men…det blir ju mer vågor åt mig!!!

    ska kolla in daily dose å se vad de har å erbjuda!!!

    sen så hittade jag ju faktiskt en massa goa tips i bonus sektionen av “spam” lite oväntat!!!

    tack för tipsen grabbar

  • surfpunk

    Medlem
    2 mars, 2007 vid 21:20

    Ursäkta den nyfikna frågan men vad gör du på oahu förutom att vindsurfa,låter som ett gott liv iaf….avundsjuk göteborgare…men å andra sidan så drar säsongen snart igång här på västkusten!!,

  • oldschool

    Medlem
    3 mars, 2007 vid 00:25

    @surfpunk 367792 wrote:

    Ursäkta den nyfikna frågan men vad gör du på oahu förutom att vindsurfa,låter som ett gott liv iaf….avundsjuk göteborgare…men å andra sidan så drar säsongen snart igång här på västkusten!!,

    tydligen så är jag här för att studera…har dragit ut på det rätt ordentligt, men nu börjar jag se ljuset (mörkret????) i slutet på tunneln. blir klar den 13 maj, sen får man se vad som händer!!!!!!! kanske flytta till maui…..haha 🙂

  • mats_o

    Medlem
    4 mars, 2007 vid 19:17

    @oldschool 367769 wrote:

    de tre senaste dagarna har jag seglat helt själv på diamond head!!!!!!!….så jag antar att nivån sjunkit rätt ordentligt 🙂
    men frank och scott tittar ju ner titt som tätt (framför allt frank) så jag frår väl helt enkelt fråga grabbarna grus nästa gång.

    jag sänker ju snittåldern rätt ordentligt….med mina 31 år!!! av nån anledning så har folk i stort sett slutat segla på den här holmen…men, men…det blir ju mer vågor åt mig!!!

    ska kolla in daily dose å se vad de har å erbjuda!!!

    sen så hittade jag ju faktiskt en massa goa tips i bonus sektionen av “spam” lite oväntat!!!

    tack för tipsen grabbar

    Låter nice!! När jag “pluggade” där 94 96 så var det ganska lagom med seglare på DH, inte direkt mycket men alltid ett tiotal då det var swell o vind. Sedan dess har jag haft förmånen att kunna spendera ett antal vintrar på Maui, där windsurfscenen motsvarar Oahu North Shores surfscene.

  • andersbq

    Medlem
    4 mars, 2007 vid 21:57

    Detta är en pedagogisk site, steg för steg:
    http://www.boardseekermag.com/technique/index_026.htm

  • Oregistrerade

    Gäst
    5 mars, 2007 vid 08:50

    Pelle!!!!

    Är det goiters å sånt som gäller för dig nuförtiden! Hoppsan vilken nivå! Ha det super!

    /gustav

  • mag

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 09:12

    Avundsjuk, nejdå!
    Men tänk på att bara för att det är tomt på DH betyder inte det att de lokala seglarna är någonstans där det är bättre! det finns ju bra spots på öst-, väst- och nordkusten på Oahu.

    Oftast är det tyvärr så när jag står ensam på en strand på en paradisö, localsen seglar där det är bäst och jag har för dålig koll. Så glöm inte att kolla var de har seglat nästa gång du träffar dem. Om du är snäll kanske de avslöjar något extra kul…

    /Magnus

  • perkele

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 09:40

    oj oj, höjt snäppet en nivå, härligt – särskilt när du får ha spotten själv… ser också att Gurra pojken blev nervig, enda tricken han kan idag är macro i excel, han kommer inte ens ut i kuling… ha ha ha

    T

    😉

  • Oregistrerade

    Gäst
    5 mars, 2007 vid 13:39

    excel kan jag utan å innan;) naerå det blev en del seglat i januari (fast på slättsjön), seglade faktiskt Roxen i stormen Pär, galet överriggad 4.2 tills jag var tvungen att ge upp… nu är det ju vår igen så nu är det dags igen!

    kul för pelle med så lite folk på DH!

    /gustav

  • andersbq

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 16:05

    Visst måste det vara lyxigt med så glest på Diamond Head, men man blir ju lite ledsen oxå. Jag var där -89 och då var det betydligt mer befolkat. Var förra året i Sydneytrakten och såg totalt 2 vindsurfare på 5 veckor… För 17 år sedan var det kanske 25-50 ute på dom bra ställena…

    EN liten tröst är iallaflall attt vågsurfarna inte blivit färre.

  • mats_o

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 16:46

    @oldschool 367769 wrote:

    de tre senaste dagarna har jag seglat helt själv på diamond head!!!!!!!….så jag antar att nivån sjunkit rätt ordentligt 🙂

    Eeeeh, om inget konstigt har hänt just i år så är det väl som vanligt nordswell nu. Och sydswell och DH segling på sommaren. Kanske har de inte försvunnit från ön utan är på NorthShore och Backyards och seglar vågor så här års? hihihi

  • oldschool

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 19:20

    Jo det är ju klart att det finns andra spots att segla på ön, och så här års så får ju backyards å mokuleia sin beskärda del av vågor å vind, men det är samma visa där…de är de gamla rävarna som är ute, å många va dem har lagt ner eller minskat seglingstiden ordentligt. Ett gäng (mest fransmän av nån anledning) seglar toos hela tiden…de tröttnade på surfarna på DH.
    Vi hade ju en go period 99-02 då vi var en massa svenskar å skandinaver å annat kul folk som fyllde upp vågorna. Men nu är det tomt!!! När man kom hit 98 var det ALLTID folk ute å seglade DH.
    Å så många spots finns det faktiskt inte på Oahu under normala tradewinds…du har kanske 4-5 spots att välja på…å inget av dem ligger på öst eller västsidan (om du vill segla sideshore)

    Klart man måste försöka ladda lite pojkar!!! Goiterna blir ju mest brutal krashar, men 360 försöken går det ju lite bättre med. Dags att ni bokar en biljett å kommer över en sväng!! Släpp excel för ett par veckor!!!!Mange kommer nästa söndag!!!

    Å du Timo….det var ena jäkligt trevliga tjejer du skickade över!!!!!

    Fast nu blåser det dåligt om det är nån tröst för er där hemma 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trick tips för vågsegling!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.