• Trollis..?

    Publicerad av lars_k på 13 oktober, 2003 vid 18:11

    Nån som surfade Trollskogen (Ängjärnsudden…) idag? Måste varit grymt. Kanske t.o.m har lite bilder att lägga upp…? =)

    mag svarade 20 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • styret

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 18:18

    Jag skulle ha varit där med kameran idag men hellvetet till körskola kom ivägen.
    Henke och Ramström (tror jag det var) var där iallafall. Hade tydligen vart bra som fan.

    Själv fick man nöja sej med en timme på hagas, för dagen helt platta golv, vid 07.00-08.00

  • lars_k

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 18:35

    Tänkte väl att det funka. Hade det varit helg hade jag varit där idag. Jobbhelvette…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 18:54

    nästan klockren sideshore. de flesta körde 4.2 full pull! å ordentlig size på vågorna! å bara 6 pers som mest i vattnet!
    ni skulle varit där!
    hoppas att det blir lika bra imorgon!

  • lars_k

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 18:58

    Kör hårt imorgon då jävla grisar! =)

    …och ta gärna lite kort till oss andra….

  • styret

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 20:09

    jag sak dit och dra med mej kameran.
    får se om jag lyckas stjäla en videokamera från skolan, eventuellt någor brutalt teleobjektiv till systemaren också.

    han kanse inte är så pepp på att låna ut eftersom jag kommer skolka ifrån fotolektionen imorrn… hmmm

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 oktober, 2003 vid 12:53

    Signaturen “lasse kongo” har skrivit följande inlägg på Kallsupens forum:

    “Finns det vågsurfare i sverige?
    jävla tur att jag inte har sett nån änsålänge då…
    jävla fjollor.. kan dra åt helvete. ni hör inte hemma i sverige jävla pack!
    windsurf rules”

    Det är väl inte du Lars_K som är så elak mot de stackars hunsade vågsurfarna och ger dem en sådan verbal käftsmäll?!

    För mer info, se:
    http://www.kallsupen.com/forum/view.asp?topic=2969

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 oktober, 2003 vid 12:57

    Precis, passa dig Kongo. Dessutom vågsurfades Trollskogen innan ni V-surfare blev vänligt ledda dit. Så visa lite respekt..

  • lars_k

    Medlem
    14 oktober, 2003 vid 13:21

    huh…? Finns många som kallar sej Lasse Kongo på olika forum. Kallsupens forum är jag sällan inne och kollar på, nivån är ju också en helt annan än här.
    Visst, vågsurfare är lite jobbiga och ivägen ute på Åsas rev, men jag är mer rädd för deras skull att nån vindsurfare missar och klyver dem på mitten. Förresten kan jag själv kalla mej vågsurfare, har en mini-mal som jag iofs sällan använder…men jag ska prova nån gång när vinden lagt sej i Åsa. Så anklaga inte mej för några omogna inlägg på Kallsupen, jag är alltid sansad och seriös 😛

  • mag

    Medlem
    14 oktober, 2003 vid 14:50

    Skulle tro att medelåldern på det forumet är ca 10 år. Trist stämning bland de killarna generellt.
    Tacka vet jag detta forum som oftast håller hög nivå, inklusive LasseKs inlägg.
    /Magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 oktober, 2003 vid 14:57

    Instämmer helt och hållet!!

  • mag

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 07:22

    Tusan att det börjar bli kallt, jag hade hoppats segla Trollskogen i år också men det kräver ju kall nordlig vind, tvi.

    Gött att ni fick segla detta kanonsegel.
    /Magnus

  • aggrosurf

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 08:40

    Jag blev väldigt förvånad.. la min windsurfing utrustning hemma å blåste ner till åsa med min 6,5 under armen.
    Och det var väldigt många nybörjar windsurfare ute.
    Det jag blev lite irriterad över var att dessa Barne`s körde väldigt nära och utan någon större kontroll..
    Visa lite Rädsta och respekt för våg surfare. Ni vet ju inte om dom är aggresiva windsurfare.

  • lars_k

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 09:35

    Hmm. Kanske har konfen (jag bl.a…) lockat ut en massa nybörjare till Åsarevet. Kräver mycket kontroll att kunna rida den vågen med vågsurfare och ett antal vindsurfare samtidigt. När jag har varit där har vi vindsurfare köat upp oss och gått in en i taget och hållit avstånd till vågsurfarna. Tydligen, när brorsan var där sist, var det vindsurfare som körde ut och in helt okontrollerat, utan att ens försöka rida vågen, typ slalomrepor fram och tillbaka. Han blev rätt lack på det hela och drog.
    Kanske lika bra att man skippade Åsa i fredags och körde onshore i Apel…Annars hade man kanske blivit påseglad, som Ola_H blev…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 november, 2003 vid 17:44

    Trist stämning? Förstår inte hur du kan göra såna uttalanden??? Har vågsurfat i 20 år i Sverige och stämningen är allt annat än trist. Otroligt skönt gäng hela bunten skulle jag säga! Och på Kallsupens forum kan man gå in och, inte bara få seriösa svar, utan även få sig ett och annat garv ibland. Det kan man inte här tyvärr.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 november, 2003 vid 19:33

    I ÖWCs nya klubbtidning har dom ett helt mittuppslag med bilder från trollis i färg tagna av Kläppe och Ola Lustig.
    Kanonbilder i toppklass och tryck. Fan deras tidning är kanon i brist på annat.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.