Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Trumpeten vs Wakenils.

• tetras

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 20:18
    hengo;567275 wrote:
    Typ första gången någon bryter ned nåting i detalj som rör åkningen och inte bara diskuterar en massa prylar. Att du orkar logga in på ditt gamla steffoaccount bara för att gnälla på två trådar!

Just had to since nothing has changed here. When will you grow up and get out of the bush?

• trumpeten

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 02:50

Bor väll tilläggas att för att få en go pop maste man hålla kroppen intakt sa att säga. Slaknar man och/eller hoppar upp ur vattnet sa förlorar man en himla massa momentum.

Det ar vall det som känns sa konstigt i början och därfor många tycker det ar svårt att lara sig raley tricks i parken i borjan. + att barn i parken kan göra 7or från kickern och vara fet grymma men dom kan inte gora en simpel raley och det ar väll for att dom inte har utvecklat dom musklerna som krävs for att ladda upp en massa kraft i kroppen och sen sätta sprätt pa den.
    Efter all den här skonheten ar det dags att folk gar ut och pushar sig själva

fakta: man bygger sin egen vag + att det ar ingen gummibandseffekt i cabeln

Ställning:
    Viktor +1
    Nils -1

Tur att Dominik Guerhs föddes

• trumpeten

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 03:29

Vad heter låten i Diminiks Florida film?

• snygging

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 07:11

Mycket intressanta funderingar och som ni säger tyngden på dalskidan är nog det viktigaste vid bra pop men om man tittar på kiten.
    Kan själva kiten bidra med gummisnods effekten? Dvs kan kiten deformera och lagra kraft för att sen frigöra detta vid releasen av poppet? Innebär det isåfall att en kite som håller formen för bra med bridles och 5th linor inte ger lika bra pop?

Ger olika kitar olika slack genom att de efter poppet vickar dvs kite vingspetsarna rör sig bakåt och därmed slutar dra? eller gör alla kitar det men att vissa drar mer trots att kiten har stor/liten anfallsvinkel?

• surfdude27

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 11:05
    Trumpeten;567408 wrote:
    Vad heter låten i Diminiks Florida film?

Kids av MGMT tog jag reda på. Fan vad jag hatar att det finns haj i perth, annars hade jag åkte ner och hälsat på dig! :tongue:

• surfdude27

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 14:24

knockout.jpg

Eller?

• trumpeten

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 05:22
    surfdude27;567605 wrote:
    knockout.jpg

Eller?

HahahaOMFG I am dying….lol vad nord. regnar det?

• trumpeten

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 05:25
    surfdude27;567529 wrote:
    Kids av MGMT tog jag reda på. Fan vad jag hatar att det finns haj i perth, annars hade jag åkte ner och hälsat på dig! :tongue:

Det finns alltid space for dig har Tobb

• dadil

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 16:21

syykt sugen på några veckor i din park där nere… när är den klar?

• pepa

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 16:23

Ska du åka i vinter Davve? Jag ska nånstans men vet inte riktigt var än, hade vart kul med fler mörkerkörare vars man nu än tar vägen.

• dadil

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 23:41
    Pepä;567999 wrote:
    Ska du åka i vinter Davve? Jag ska nånstans men vet inte riktigt var än, hade vart kul med fler mörkerkörare vars man nu än tar vägen.

skulle vara calamansi!

blir ingen låååånggrej i vintrer tror jag, men 2v i brasil okt/nov är bokat, haka! jag är jevligt sugen på något efter jul, tex pörth, där ju trumpeten lovat att han ska bygga en park som ska få real att se ut som en barnpark……………. typ.

• trumpeten

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 03:22

93907_play-18.jpg
    Nu behöver jag bara bär hjälp sen ska vi ha så kul så

• pepa

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 08:41

Är det så Reals park ser ut i jämförelse med din?

• snygging

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 08:51
    surfdude27;567320 wrote:
    Grym låt och grym video! Har faktiskt kört runt i den parken med kneeboard… Satte halva varvet på första försöket…:grin:

Tycker inte jag blivit så mycket klokare på det här med pop, information overload typ. Verkar dock som både wakenils och trumpeten har varsin poäng. Det bästa hade ju varit om de hade gjort upp om det på något sätt som en tidigare talare sa, helst kanske med boxhandskar.

Man får helt enkelt dra ut och försöka poppa mera tricks. Har man tur så sätter man något nån gång! :laugh:

Fick du bra pop med kneeboard:en ?? lite svår att kanta med va?

• hengo

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 08:53

Jag vill också åka !
    Pepä, är du mest intresserad av kite, vågsurf eller att åka runt runt runt i en pöl efter en eppspeedad skidlift?

Jag skulle vilja ha… 30% vågsurf (behöver inte va så jättebra, bara man får låssas att man surfar lite) 30% kite, och då ska de va sideshore med kickers, samt 30% åka runt runt i cirklar i äcklig pöl. var finner man detta?? tänk va skoj om vi had ekunnat samla hela mörkersåkningsmaffian två veckor nånstans

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Trumpeten vs Wakenils.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.