-
tung bräda, vattenfylld? Saneringstips?
Hej!
Min bräda känns rejält tung, betydligt tyngre än polarens identiska. Antar att jag måste fått in vatten på nåt vis. Jag har inga dingar eller skador som jag upptäckt men har varit i vattnet med luftskruven urskruvad…
Jag har suttit 45 minuter nu och läst alla gamla trådar om problemet men vill ändå gärna ha lite egna tips efersom,
1. Det kommer inte ut något vatten ur luftskruven när den ligger upp och ner över en tidning. Får inte heller ut något när jag suger som besatt i nämnda hål.
2. Jag har inga synliga skador där den kan ha tagit i vatten. Brädan känns inte mjuk någonstans. Men tung.
Kan jag ha fått vatten vid fotstroppsinfästningarna i brädan?
Och så alla åtgärdstips som jag inte helt fattar.
Skall man borra hål BÅDE í botten och toppen av brädan eller bara det ena? Hur djupa hål? Borrstorlek? Många hål? Om man nu skall borra i båda ändarna, skall man då hålla på och vända på brädan så vattnet åker fram och tillbaka eller bara ha den åt ena hållet?
Sedan snackas det om fläkthistorier. Hur funkar det? Ställer man bara någon sorts kupévärmare och blåser mot brädan eller förutsätter detta att man har en skada som man vill torka ut?
Jag vore oerhört tacksam för tips. Svara gärna även om ni inte kan reda ut alla mina virriga frågor. Ett svar är bättre än inget som någon sade.
/Kurre
Logga in för att svara.