Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Umeå-Surf imorgon (24e)
-
Oregistrerad
Gäst7 september, 2006 vid 17:21Funkar örsten på N vind också?
-
Oregistrerad wrote:Funkar örsten på N vind också?
Nej det blir frånlandsvind där då.
Vid N funkar Fäbodsanden i Täftefjärden (Sök på eniro) eller så måste man åka till Nordmalingsfjärden.
Där finns Bäcknäset som funkar på vindrktningar från NNV till V, lätt att lägga i vid festplatsen.
Vid ren N finns storänget på södra sidan av Nordmalingsfjärden.
Bäcknäset har jag provat själv och kan rekommendera, bara man går ut till en bit över knäna innan man hoppar på brädan och undviker att segla där bojarna är utlagda för där är det sten. -
Bjuröklubb Nord 16.
Lotsen (holmsund) Nord 11.Dax att vakna nu gubbar…
-
Vilken dag det blev… När 4.2 blev förmycket börjar man ju undra vad det här är för sport? Sjukt skoj,hoppas snart det bara kan bli syd syd väst så man får kör på hemma plan…:laugh:
-
Ursäkta Offtopic
Jag ska plugga i umeå efter jul, är det lönt att ta med brädan? Jag menar om isen hinner släppa innan sommarlovet? 😉 -
towel wrote:Ursäkta Offtopic
Jag ska plugga i umeå efter jul, är det lönt att ta med brädan? Jag menar om isen hinner släppa innan sommarlovet? 😉Jodå, isen släpper i april någon gång.
Enda problemet är att isbjörnar brukar bli kvar på flaken och sen stannar de några månader till så det är väldigt farligt att vara ute längs kusten.
Enda lösningen är att ta med hagelbössan.
Men man vänjer sig. 😉-fred, vind och snö.
/r -
Det ser ut som att storänget kan bli bra idag igen.
Vindriktningen är 329 grader, igår var den 335 men vred under dagen mera mot väst.
Har packat bilen. -
Som sakt! Det blev en bra dag. Funkade ju att köra 4.2 på en 71 liters. Sjukt skoj.
Armarna börjar kännas långa nu:laugh:
Kommer sova gott inatt…Vi får se vad det blir imorgon den 10:e…
-
Jo, det har varit gottigt i 2 dagar nu..
Får se efter jobbet imorgon om det råkar bli en 20% dag =)Dom har ju reviderat prognoserna så att det ska ligga svag syd hela veckan..
Skulle vara kul om det fördjupades så man fick nån redig syd körare till helgen..Ses på Vattnet.
Logga in för att svara.