Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Underbart med en surfbutik!

  • Underbart med en surfbutik!

    Publicerad av mag på 28 mars, 2006 vid 21:12

    Jag var inne på Surfers i Varberg förra helgen och blev bara så helt lycklig!!! 🙂
    Tänk att det finns en sån fin butik med MASSOR med prylar och snyggt skyltat dessutom nu när de byggt ut igen. Och personalen har taggat ner på attityden och skapat bättre servicekänsla tyckte jag.

    Jag fick bara så mycket surfinspiration av den timmen jag gick runt och klämde på alla nya och gamla prylar. Trots minusgrader ute och is på vattnet. Både superlockande surfprylar, små motorcyklar(!) och coola sneakers!

    Om ni har en butik nära där ni bor borde ni åka dit bums och stötta dem som faktiskt vågar sig på den svåra konsten att driva surfbutik i Sverige. Fram för fler som kan och vill och tack ni som har butiker. Nätbutiker i all ära men om det så bara är prylar i ett gammalt garage så är det helt underbart tycker jag. Och en obligatorisk TV med surfvideos förstås.

    Och NEJ, jag är inte sponsrad av Surfers!

    /Magnus

    dude svarade 17 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • basse

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 08:26

    Shit Mag… är det mörkt i skogen eller?? 😀

    Har de fått in mer prylar nu eller? Var där första helgen de hade öppet och tykte inte de hade mer prylar… bara mer luft! Självklart skall man stötta den lokala shopen eller den man gillar mest!

  • canoya

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 08:38

    När man bor i Jönköping är den lokala surfshopen i Göteborg eller Varberg:(. Vi är för få som surfar här för att nån ska få en shop att gå ihop antagligen. När man väl kommer till en surfshop blir man ungefär som barnen i en leksaksaffär!:)

  • jester

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 09:06

    Har de fått in mer prylar nu eller? Var där första helgen de hade öppet och tykte inte de hade mer prylar… bara mer luft! Självklart skall man stötta den lokala shopen eller den man gillar mest!

    Japp. Dom har ju fått ett par containrar med nya prylar. Har inte heller varit där sen premiärhelgen, men sprang på Mackan på lokala lunch-haket här, och dom hade haft flera dagars jobb med att bära in alla nya prylar… 🙂

  • callep

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 09:25
    Jester wrote:

    Har de fått in mer prylar nu eller? Var där första helgen de hade öppet och tykte inte de hade mer prylar… bara mer luft! Självklart skall man stötta den lokala shopen eller den man gillar mest!

    Japp. Dom har ju fått ett par containrar med nya prylar. Har inte heller varit där sen premiärhelgen, men sprang på Mackan på lokala lunch-haket här, och dom hade haft flera dagars jobb med att bära in alla nya prylar… 🙂

    jo jag praoa där förra veckan och oooooh jag fick allt bära in alla nya prylarna:)
    dem har fått in sjuukt många pat love selar

  • mag

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 20:49

    Ja!, det är mörkt i skogen! Och det är underbart att få komma ut och se havet och en surfbutik då och då.

    Och det hade klart mycket fina och nya prylar i butiken som sagt.

    Ses snart på vattnet!
    Magnus

  • Oregistrerad

    Gäst
    30 mars, 2006 vid 15:51

    Extremt dyrt fastän det är tillverkat i kina där dem tjänar CA: 4:-/h.

  • dr-masse

    Medlem
    30 mars, 2006 vid 16:07

    Ha, där kom den där SUPERSMARTA kommentaren.

    Du kan ju roa dig med att läsa lite på tråden

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=20900

    Trevlig läsning!

  • svenne

    Medlem
    30 mars, 2006 vid 16:30
    dr Masse wrote:
    Ha, där kom den där SUPERSMARTA kommentaren.

    Du kan ju roa dig med att läsa lite på tråden

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=20900

    Trevlig läsning!

    Ja jäklar, mycket ska man läsa innan ögona blör… :laugh:
    Masse, jag ska bjuda dig på en öl nån gång.

  • Oregistrerad

    Gäst
    31 mars, 2006 vid 09:31

    Ja visst är det fantastiskt att betala 1500 kr mer för ett segel istället för att beställa det på nätet och få det hemlevererat och sjukt mycket billigare.. det toppar allt att släpa sig en massa mil i en bil för att sedan komma fram och få reda på av nån överspänd dryg snubbe i badtofflor att det inte finns inne just nu, eller att det bara finns i orange-rosa när resten av ens linje är blå.

  • ola_p

    Medlem
    31 mars, 2006 vid 09:46
    Oregistrerad wrote:
    eller att det bara finns i orange-rosa när resten av ens linje är blå.
    Ja, tänka sig vilken katastrof, klart värre än att få hem ett fraktskadat segel från tyskland som tar två månader att reklamera innan man får ett nytt… 😀
  • johanc

    Medlem
    31 mars, 2006 vid 11:44
    Oregistrerad wrote:
    Ja visst är det fantastiskt att betala 1500 kr mer för ett segel istället för att beställa det på nätet och få det hemlevererat och sjukt mycket billigare.. det toppar allt att släpa sig en massa mil i en bil för att sedan komma fram och få reda på av nån överspänd dryg snubbe i badtofflor att det inte finns inne just nu, eller att det bara finns i orange-rosa när resten av ens linje är blå.

    Som alltid, en nyanserad och balanserad kommentar från en oregistrerad användare….

    😉

    JohanC

  • mag

    Medlem
    31 mars, 2006 vid 16:27

    Skit i och åk dit då!
    Och registrera dig eller gå och lägg dig!
    /Magnus

  • Oregistrerad

    Gäst
    31 mars, 2006 vid 17:01
    Mag wrote:
    Skit i och åk dit då!
    Och registrera dig eller gå och lägg dig!
    /Magnus

    Nä men det e klart, lite skyltar och små motorcyklar gör verkligen de där extra 1500 spännen för ett segel värt det… och sen är det ju verkligen vår plikt att fixa så inte våra surfbutiker går i konkurs för att de inte kan hålla rimliga priser..

  • pure

    Medlem
    31 mars, 2006 vid 18:52

    det fina med butiker överhuvudtaget är att man kan gå dit
    titta och drömma. Man behöver ju inte köpa just där om
    man inte vill eller har råd men man kan titta runt lite och
    få inspiration.

    Hur många åker inte till Elgiganten,Siba,Onoff,Power eller
    Claesohlsson för att bara titta lite på dom goa grejerna
    utan att kanske köpa. Samma gäller vid vindsurfing.

    Det är ju en helt annan grej att se brädorna och seglena
    på riktigt istället för en bild på nätet. Vill man ha en bräda
    men tycker att det är för dyrt så kan man ju åka raka vägen
    hem o beställa den på nätet eller få den direkt i famnen
    hos surfhandlaren. Det är ju helt upp till var och en men
    båda typerna kan ju ha nytta av surfbutikens “fysiska”
    närvaro.

  • jester

    Medlem
    31 mars, 2006 vid 19:56
    Oregistrerad wrote:
    Mag wrote:
    Skit i och åk dit då!
    Och registrera dig eller gå och lägg dig!
    /Magnus

    Nä men det e klart, lite skyltar och små motorcyklar gör verkligen de där extra 1500 spännen för ett segel värt det… och sen är det ju verkligen vår plikt att fixa så inte våra surfbutiker går i konkurs för att de inte kan hålla rimliga priser..

    ¨

    Varför tillåter vi anonyma postningar igen? Var skönt när man var tvungen o logga in…

    Jag tycker SP o dom andra butikerna gör ett grymt jobb, och när det passar mig kommer jag handla av dom. Vi lever ju i ett fritt samhälle där var och en gör vad dom själva vill (nästan iaf… ;))

Sida 1 av 2

Diskussionen ‘Underbart med en surfbutik!’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Underbart med en surfbutik!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.