Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Undersökning – skolarbete produktutveckling kite

  • Undersökning – skolarbete produktutveckling kite

    Publicerad av nordlund på 31 mars, 2009 vid 21:31

    Hej!
    Jag läser en kurs i affärs- och produktutveckling 60hp och håller just nu på med en idé om ett hjälpmedel för kitesurfing/snökite.
    Jag har två frågor som jag hoppas så många som möjligt vill och orkar svara på.

    1. Vad tycker du är det största problemet/irritationsmomentet med att göra en kite färdig för användning?

    2. Låter du alltid linorna sitta kvar i kiten när du packar ihop den eller knyter du loss dom och rullar upp på bommen?

    Oerthört tacksam för svar!
    Med vänlig hälsning Patrik

    djevulen svarade 15 år, 1 månad sedan 31 Medlemmar · 38 Svar
  • 38 Svar
  • neven

    Medlem
    31 mars, 2009 vid 21:57

    1. Pumpa
    2. Knyter loss

  • cortex

    Medlem
    31 mars, 2009 vid 22:02

    1. Om jag kör en LEI: pumpa. Om jag kör en foil, inget särskilt.

    2. Låter oftast linorna sitta kvar på mina LEI’s… och alltid på mina foils.

  • dadil

    Medlem
    31 mars, 2009 vid 23:09

    1. bära sakerna från bilen
    2. knyter loss

  • skotten

    Medlem
    31 mars, 2009 vid 23:41

    its not so bad for me, but I think that other people are tired of looking at my crack when I am pumping my kite… thats gotta be pretty nasty… especially with all that hair.

    so pumping has to be the worst bit… for everyone else… Sorting out the lines is easy stuff, unless they have loads of old seaweed on them. but sourra designed an Anti-tangle dongle to keep your lines nice… cant find the post for you though..

    naish love

  • nundy

    Medlem
    1 april, 2009 vid 08:17

    1. trassla upp linorna
    2. rullar upp

  • mrpatric

    Medlem
    1 april, 2009 vid 08:23

    1. Pumpa är trist men trassla upp halvtorra linor som man lite haffsigt rullat upp på bommen är fan det värsta.

    2. Rullar alltid upp dem på bommen.

    3. När det gäller att plocka ihop draken är det fan så jobbigt att tömma den på luft så man får ner den i bagen igen. Fast det kanske du skiter i 😉

    Lycka till med arbetet

  • peda

    Medlem
    1 april, 2009 vid 08:38

    1. Trassla upp ihopsnodda linor är klart värst.

    2. Knyter loss och virar upp på bommen.

  • gurra_g

    Medlem
    1 april, 2009 vid 08:51

    Pumpa är ju det jobbiga

    Trassel på linor får man inte om man packar ihop bra..

  • bennylundin

    Medlem
    1 april, 2009 vid 09:22

    pumpa (speciellt utan one-pump system och en risig bil-tema pump)

    knyter upp

  • sourra

    Medlem
    1 april, 2009 vid 09:46

    Det finns ju en DIY Kook-clamp att tillgå om man inte gillar trassliga linor. Sök och finn.

  • pjoter

    Medlem
    1 april, 2009 vid 10:13

    Det största irritationsmomemtet är helt klart när vinden dör precis när man gjort sig klar och är påväg ut på vattnet.

    Efter det är det nog att bära grejerna som är tråkigast. Eller pumpa en LEI. När jag tänker efter är det nog inte alls kul att rigga upp eller ner en kite. Uppfinn en liten robot som bär sakerna å riggar åt en. Den ska funka fint i sand, ha inbyggd rescuefunktion om nåt skiter sig, inbyggd kamera så den kan stå i vattnet å fota en hela vintersessions och självklart måste den ha ett inbyggt giffel-bakeri och varm choklad kran. Gärna för en billig peng.

  • happyfish

    Medlem
    1 april, 2009 vid 10:26

    För en som inte alltid åker bil skulle det fasen vara smidigt med något som är drakpåse, brädhållare och IKEA påse i ett och som man kan bära på ryggen.

  • roland

    Medlem
    1 april, 2009 vid 10:28

    1. När man tror att man e klar så har man glömt våtdräkten, brädan eller selen hemma eller nogåt annat…….

    2. Tron nog att 99% tar av linona typ som inte kör foil i jallefall! Har man en bom med frontlinorna nära bommen e det enklare…..

  • zo0

    Medlem
    1 april, 2009 vid 14:26

    1. pumpa upp
    2. tar av linorna

  • eliasp

    Medlem
    1 april, 2009 vid 14:32

    1. pumpa
    2. av me linorna

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Undersökning – skolarbete produktutveckling kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.