Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Uppdatering från PKRA

  • Uppdatering från PKRA

    Publicerad av _sofia_ på 22 juli, 2010 vid 13:06

    Kolla in vad som händer i tyskland, http://prokitetour.com/

    Idag har de gjort klart single elimination final för både Womens and Mens,
    och börjat på doubble elimination för Mens. Vi tjejer får vänta tills imon för resten av dan kommer de köra race.

    Eftersom jag förlora mot Angela Peral som blev fyra så ligger jag på delad 5e plats för tillfället men det kommer nog se annorlunda ut i nästa omgång 🙂
    När till att stå på podiumet men hade för lite vind i min kite så kunde inte utmana henne tyvärr…

    För Luke Whiteside så har han skadat ryggen och är ute från både single och doubble, tråkigt nog och för Holly Kennedy så måste hon vinna ett heat för att komma upp till Hannah Whiteley och de kommer bli ett tufft heat. Alex Pastor vann singles mot Andy Yates 🙂

    Det ser ut som att de blir bra vind imon och resten av helgen så får de hur det går…

    acemattias svarade 13 år, 9 månader sedan 15 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • haze

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 13:18

    Har du inte en 17 kvm Ozone??

  • _sofia_

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 13:40

    Hasse lägg av med dåliga comments. Om du hade vart här så hade du sett att det att det var fler än jag som hade 10kvm som tappade höjd och inte kunde göra så mycket åt det, tex Kristin Booese var i samma heat och lyckades inte heller åstadkomma så mycket. Vi hade oturen att vinden droppade tidigare än trott och under vårat heat.

  • haze

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 13:53
    _Sofia_;621970 wrote:
    Hasse lägg av med dåliga comments. Om du hade vart här så hade du sett att det att det var fler än jag som hade 10kvm som tappade höjd och inte kunde göra så mycket åt det, tex Kristin Booese var i samma heat och lyckades inte heller åstadkomma så mycket. Vi hade oturen att vinden droppade tidigare än trott och under vårat heat.

    Dålig comments? Jag frågade bara om du inte hade en större kite? I vanliga fall så brukar de jag har sett ha flera kites liggande på stranden som man kan växla mellan i fall vinden droppar eller ökar. Var så i alla fall sista året i Sylt och i St. Peter-Ordinger. För så lång tid tar det inte om man märker att man är underriggad att gå in och byta. Oftast så brukar man väl tjäna på att byta kites i sådana fall?

    Men förlåt att jag undrade. Skall ge fan i att svara på dina trådar om du är så stingslig 😉

  • skotten

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 15:32

    Awesome Sofia!!! kickass that you are down there competing and representing Ozone and Sweeeeeden!!! keep shredding girl, and send us all some pics : ) is it still a pain in the ass trying to find a plug for the laptop in the pro tent!?? : )

    Love from us all!!! X

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • _sofia_

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 17:40

    Thanks Skotten 🙂 Yeah its me and Mike thats here representing Sweden and Mike was doing really good in the doubbles today so he got good chance for tomorrow. But the guys here does awesome riding in different conditions which we have had during the last days, and they are so young to. Steph Bridges kids rippin, the youngest one is 9 I think, he does frontmobes sooo easy!

    Hasse, ja skriv inget om du inte har något vettigt att säga. Ariel hade stl 12 och 13 liggandes på stranden som va redo (vilket jag använde i mitt första heat), men vinden droppade under heatet och jag gjorde den bedömningen att inte springa genom folkmassan för att plocka upp en större kite och ut igen. Tiden var för knapp för att tjäna på de. Min första tävling så är mest här för att lära mig hur det funkar och det är grymt lärorikt, går int riktigt att jämföra mot sveriges tävlingar, och att ligga delad 5e plats av 16 tjejer i världscupen är ganska ok…

  • mat

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 19:58

    Awesome Sofia!!! Keep us posted!!!

  • _sofia_

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 12:32

    Mens Freestyle result:
    1. Alex Pastor
    2. Andy Yates
    3. Kevin Langeree

    Womens Freestyle result:
    1. Gisela Pulido
    2. Karolina Winkowska
    3. Bruna Kajiya

    … jag slutade på 7de plats efter double elimination, gjorde bra ifrån mig i mitt första heat och slog fransyskan Adrien sen mötte jag Kristin Boese som slog mig, missa precis pris poäng plats. Om jag hade gjort likadant som i mitt första heat så kunde jag kanske vunnit över henne. Men förhållanden var inte lätta idag med stark ström, choppingt vatten och ganska duktiga vågor och vind som gick upp och ner. Åkare hade kites från 6m2-14m2 och jag var duktigt riggad i mitt första heat på min Ozone C4 10m2 sen lite mindre i andra heatet. Lite typiska förhållanden för denna platsen tydligen.

    Kari från Norge gjorde riktigt bra ifrån sig och hon mötte Kristin Boese efter mig och kom på en 6e plats. Mike gjorde bra ifrån sig oxå och vann sitt första heat, men i andra heatet minskade vinden och han hade vunnit om han hade haft 12an i luften lätt!

    Konsert och fest ikväll kommer verkligen gå av!!!!

  • skotten

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 13:35

    That is so fkkin awesome babe, well done!! 7th best in the world cup eh… girl, thats just brilliant, well done!! : )

    Have an amazing time at the party, they are off the chart awesome down there!, we want some photos posted when ya get back!!

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • kenjie

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 14:31

    Bra jobbat 🙂
    och som skotten sa..

    “we want some photos” så vi får njuta av PKRA med här hemma i smällkalla sverige!!

  • gadget

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 15:04

    Önskar att jag vore tjej.
    Raley, Backloop och Front så kommer man topp 10 i världen.

  • _sofia_

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 16:05

    Tack för det Gadget, du tror jag gjorde det för att komma 7a? inte riktigt sjyst du..

    Dessutom må jag påpeka att du kanske hade fått slita lika mycket som tjej för att komma till den nivån tjejerna har här som du har fått slita som kille för det du gör idag 😉

  • gadget

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 19:28

    Det var ironiskt menat men allvarligt talat så ser majoriteten av tjejerna ut lite som kalvar som släpps ut på grönbete.
    Undantaget är Bruna, Gisela, Karolina, Angela och Asia Litwin som kör jävligt hårt.
    Alla de andra är enligt mitt tycke långt efter.
    Kul att du placerade dig så pass bra dock…

  • _sofia_

    Medlem
    25 juli, 2010 vid 10:45

    Postar vad de skrev om gårdagen 🙂

    Freestyle double eliminations and board off discipline come to an end

    It was an early start for the double eliminations this morning. Riders made there way out on the water at approximately 9:00am under partly cloudy skies and moderate, gusty winds. The winds began to pick up throughout the day making it possibly the windiest day of the event.

    In the men’s division, it was an incredibly exciting day for Italian rider Alberto Rondina (Cabrinha, ITA). Rondina won four consecutive heats eliminating some of the top name riders such as Youri Zoon (Slingshot, NED), Sebastien Garat (RRD, FRA), as well as Ariel Corniel (Ozone, DOM). Kevin Langeree (Naish, NED) later defeated Rondina in a very close heat. Andy Yates (Slingshot, AUS) was also on top of his game today, eliminating Kevin Langeree (Naish, NED) as well as Alex Pastor (Airush, ESP) in a 5-0 judges decision in the semi final. Pastor went on to defeat Yates in the last heat of the men’s double eliminations with a 3/2 judges decision.

    In the women’s division, Sofia Lennartsson (Ozone, SWE) defeated Caroline Adrien (Cabrinha, FRA), however did not have enough skill to eliminate German rider Kristin Boese (Best, GER). Boese is very familiar with German wind and weather conditions therefore defeating most competitors such as Kari Schibevaag (Ozone, NOR), and Angela Peral (North, ESP). Karolina Winkowska (Slingshot, POL) put an end to Boese’s winning streak defeating her in the quarterfinal. Winkowska went on to eliminate Bruna Kajiya (Flexifoil, BRA) in the semi final earning her a spot in the final women’s heat against Gisela Pulido (Airush, ESP). Winkowska battled her way through the heat against Pulido, losing in the final.

    The wind was averaging 20-25 knots by the end of the double eliminations, making it the perfect weather conditions to run the board off discipline. 37 men and 11 women signed in for some big air action. Sebastien Garat (RRD, FRA) was certainly catching some air, which earned him first place, followed by Kevin Langeree (Naish, NED) and Rolf Van Der Vlugt (Airush, NED) in third.

    In the women’s division Hannah Whiteley (JN Kites, GBR) was dancing just below the clouds performing really nice board off moves which earned her the number one spot followed by Gisela Pulido (Airush, ESP) in second and Caroline Adrien (Cabrinha, FRA) in third.

  • _sofia_

    Medlem
    25 juli, 2010 vid 10:45

    Postar vad de skrev om gårdagen 🙂

    Freestyle double eliminations and board off discipline come to an end

    It was an early start for the double eliminations this morning. Riders made there way out on the water at approximately 9:00am under partly cloudy skies and moderate, gusty winds. The winds began to pick up throughout the day making it possibly the windiest day of the event.

    In the men’s division, it was an incredibly exciting day for Italian rider Alberto Rondina (Cabrinha, ITA). Rondina won four consecutive heats eliminating some of the top name riders such as Youri Zoon (Slingshot, NED), Sebastien Garat (RRD, FRA), as well as Ariel Corniel (Ozone, DOM). Kevin Langeree (Naish, NED) later defeated Rondina in a very close heat. Andy Yates (Slingshot, AUS) was also on top of his game today, eliminating Kevin Langeree (Naish, NED) as well as Alex Pastor (Airush, ESP) in a 5-0 judges decision in the semi final. Pastor went on to defeat Yates in the last heat of the men’s double eliminations with a 3/2 judges decision.

    In the women’s division, Sofia Lennartsson (Ozone, SWE) defeated Caroline Adrien (Cabrinha, FRA), however did not have enough skill to eliminate German rider Kristin Boese (Best, GER). Boese is very familiar with German wind and weather conditions therefore defeating most competitors such as Kari Schibevaag (Ozone, NOR), and Angela Peral (North, ESP). Karolina Winkowska (Slingshot, POL) put an end to Boese’s winning streak defeating her in the quarterfinal. Winkowska went on to eliminate Bruna Kajiya (Flexifoil, BRA) in the semi final earning her a spot in the final women’s heat against Gisela Pulido (Airush, ESP). Winkowska battled her way through the heat against Pulido, losing in the final.

    The wind was averaging 20-25 knots by the end of the double eliminations, making it the perfect weather conditions to run the board off discipline. 37 men and 11 women signed in for some big air action. Sebastien Garat (RRD, FRA) was certainly catching some air, which earned him first place, followed by Kevin Langeree (Naish, NED) and Rolf Van Der Vlugt (Airush, NED) in third.

    In the women’s division Hannah Whiteley (JN Kites, GBR) was dancing just below the clouds performing really nice board off moves which earned her the number one spot followed by Gisela Pulido (Airush, ESP) in second and Caroline Adrien (Cabrinha, FRA) in third.

  • acemattias

    Medlem
    25 juli, 2010 vid 11:39

    Vilka hårda svar.
    Ta inte dig själv så allvarligt Såfia, tror nog att de flesta trots viss ironi glädjs åt dina framgångar.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Uppdatering från PKRA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.