-
Uppdatering projektet i Cumbuco
Hej hopp!
Har kommer lite kort uppdatering om projektet i Cumbuco.
Jag har vart har i ca 4 dagar nu. Det kanns superkul att vara tillbaka. Lilla Daniel 5 aringen som sprang runt pa stranden och knarktorget sjalv hela dargarna sken upp som en sol nar han sag mig och sedan borjade han grata, ja det kom faktiskt nagra tarar i mina ogon oxa. Det har gatt at ratt mkt tida att springa runt och trafa alla kids igen. Det ropas Vivi, vivi, hejvillt pa gatorna.
Precis innan jag akte fick jag ater kontakten med sidaprojektet som finns i cumbuco. Jag skrev till dem i sverige som sponsrar projektet och fragade efter email adressen till en kvinna som jobbade i Cumbuco. Nar jag fick tag pa henne sa var hon i sverige for att prata om projektet. Lustigt nog sa var skolchefen ocksa dar. Sa det hela resulterade i att jag traffade dem idag. Pa fredag skall vi bjuda in alla kiteskolor och se hur vi kan sammarbeta. Skolan avskyr just nu kitesurfingen for att inga ungar vill ga i skolan. De vill bara kita. Eudazio, en superduktigt 15 aring har fatt specialskola pa kvallstid for att han aldrig gar i skolan. Men han gar anda aldrig dit. Han sag mig idag nar jag kom ut fran skolan med personerna fran projektet. Han fragade nyfiket vad jag gjorde dar. Jag sa bara till honom, det ar nog bast for dig om du borjar ga till skolan. Nagra timmar senare sag jag honom med en bok i handen ga in i skolan. Ja, ja vi far val se hur lange det varar, men alltid en borjan.
Jag vill bara uppmana alla planera nasta sommars semester med minst en dag pa sydkoster och da maste ni ga till resturang sundet. For varldens basta Ingegerd kopte en Kite en brada och en sele som jag hade med. Har inte gett det till kidsen an da vi maste hitta en bra form for hur det skall anvandas. Och supertack till Milkman Jens, for all hjalp att fa ordnigna pa alla grejor.
Ja, det var nog det hela an sa lange, och om det ar nagon som skall aka till Cumbuco sa hor garna av er, det finns lite material som jag inte kunde fa med mig, sa om nagon har lite plats kvar i vaskan skulle jag bli super glad.
Logga in för att svara.