Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Upphittad hängsele Falkenberg
-
Upphittad hängsele Falkenberg
Publicerad av anonym-anvandare på 28 augusti, 2005 vid 21:18Hittade en hängsele i Falkenberg idag Söndag 28/8.
Återfås mot beskrivning.
Stefan 0703-50 77 37wakenils svarade 19 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Jag trodde inte att det surfades något i Falkenberg?!…
Själv brukar jag och en del andra vara i Olofsbo, men jag har aldrig sett något på Skrea eller ens bil med surfattityd i hela F-berg.
Kul om det kunde etablera sig lite där också.
/Joakim
-
I Lördags var det 3 Kitare å 2 surfare på Skrea.
Alltså väldigt många för att vara på Skrea.
På söndagen var jag själv. Tyvärr kännde jag inte igen nägon av de som var där på lördagen men Du kanske kan höra Dig för.
Det är en riktigt bra sele, som jag iallafall skulle vilja ha tillbaka om jag glömt den.
Du kanske kan berätta varför Ni är i Olofsbo istället för Skrea? -
Jag seglade fredag, lördag o söndag. Var inga andra ute samtidigt.
Har ingen sele så den har jag inte tappat, därimot så knäckte jag min fena vilket avbröt söndagsseglingen. -
Olofsbo seglar man ibland när det är lite ostlig vind eller då man är hos far och mor som bor där.
Annars seglar jag inget annat i Falkenbergs området utan drar mig mer åt Varberg. Skulle aldrig få för mig att sticka ner till Skrea och segla..-Varför?
Det vet jag inte, känns bara som Falkenberg saknar surfkulturen fullständigt och när man kan njuta av större vågor och bättre gemenskap i t.ex. Apelviken känns det helt borta.
Har jag kanske fel? Någon som vet mer om surf i Falkenberg/Skrea strand kanske kan tycka till i så fall!.
För mig skulle man kunna stryka Skrea strand från http://www.ytspanning.se så att ingen råkar åka dit.
/J
-
Om Du seglade fre, lör å söndag utan sele.
Då borde man käna igen dig på dina undrarmar när Du kommer på stranden eller? =) PÅ lördan seglade jag/vi mellan 12.00-16.00 ca å söndan samma tid. Så när Du var ute vet jag inte. -
Var ute en kort stund i mörkret fredagen, på lördan var jag ute en sväng på morgonen och en sväng mitt i det värsta regnet på kvällen. På söndagen var det en kort morgonrunda.
Spenderar den mesta tiden med att starta, få kastfall eller bara forslas in till land av vågorna. Att surfa ut igen går dock bra!
Apropå hängsele, är det samma som används till kite och windsurf? Det får nog komma en helg med ostlig vind innan jag får tid att kroka i en sån.
Såg en kite utanför skreabaren på lördagen strax innan 17, mitt på söndagen såg jag en surfare som seglade från spriten och förbi bryggan o tillbaka kanske var du det.
Logga in för att svara.