• Utlandsresa

Publicerad av gurrap på 11 augusti, 2005 vid 23:34

Nu djävlar får det vara nog. Efter ännu en prognos med ”Risk för medelvind över 10 m/s: 5% ” så klarar jag det inte längre. Det känns som att om jag skall få något seglat så måste det hända något drastiskt…

Eftersom jag insåg att jag faktiskt inte var sugen på en universitetsutbildning i höst heller så har jag rätt gott om tid och tänker lite smått på ett år eller halvår någonstans där det är vindsäkert så att jag kan lära mig allt det där jag drömmer om att kunna med bräda och segel.

Jag funderar alltså på att åka någonstans där det blåser mycket och ofta. Jag tänker mig att jobba på ett ”skitjobb” som ger så mycket seglningstid som möjligt och knappt mer pengar än till mat, husrum och surfgrejor som går sönder. Lite startkapital finns, räcker kanske till en enkel flygbiljett och en första hyra.

Jag tänker mig att vara borta tills jag klarar att rida en huvudhög våg eller liknande. (Som nybörjare är det väldigt långt borta nu.)

Anledningen till att jag skriver här och problemet är bara det att jag är själv. Utan stöd och hjälp ifrån någon som eldar på mig lite kommer jag aldrig iväg. Men när jag väl har någon som hjälper till med lite initiativ så kommer jag verkligen att jobba hårt för att en sådan resa skall bli av och fungera.

Jag är 20 år, rök och rätt spritfri, rätt duktig matlagare och god skitsnackare.

Nybörjare som vindsurfare men med rätt mycket vilja och jävlaranamma söker någon som också är ”drabbad” av surfande, gillar neoprendoft har en avslappnad inställning till livet och hyfsad självdistans. Jag söker någon som kan bjuda på den där lilla knuffen som behövs för att jag ta mig ur tristessen och 3-5 m/s-prognoserna.

Är det någon som är seriöst intresserad så får du gärna höra av dig på e-post, gurrap@home.se eller lägga till mig på msn. Samma adress.

vilhelmerovraren svarade 19 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 06:29

du är inte en snygg storbröstad kåt blondin?

• gurrap

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 21:05

Svar till:

du är inte en snygg storbröstad kåt blondin?

[/ QUOTE ]

Tyvärr alltså. Men om du kontaktar mig privat så kan du få se på bild på mig i våtdräkt. Kjamiz

• clabbe_h

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 01:32

Spritfri? Ska det vara något positivt? grin.gif

• vilhelmerovraren

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 15:26

fan, jag har tre månader innan åre som jag inte vet vad jag ska hitta på under! jag är på i 3 mån om man kan hitta nått sätt att gå +-0… sep-nov alltså…
    jag lägger in dig på min msn!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.