Senaste nytt Forums Vågsurfing utomlands och vågsurfa

• utomlands och vågsurfa

Publicerad av sofia på 27 januari, 2006 vid 21:24

Funderar på att åka några veckor vid jul och nyår nästa år och är alltså ute i god tid. Någon som har något förslag på vart man kan åka för att få lite värme och lite sköna vågor. Har inte varit med i svängen speciellt länge dock.

danielf svarade 19 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • danielf

Medlem
    27 januari, 2006 vid 22:06

Om surf är din prio ett, så skulle jag tro att mellanamerika är bästa valet. Sen är det klart att Indonesien och öarna omkring också funkar, fast det är ”off-season” där för surf.

Alltså Costa Rica eller Bali. Troligen bäst chans att hitta snälla vågor på Costa Rica, men det bästa är inhandla Stormrider Guide World vol1 och vol2 (börjar bli tjatigt att säga det), jag har köpt mina på Amazon i USA (Fr, UK och DE är för dyra, trots frakten från US).

Vet även att en del surfbutiker har dem, t ex http://www.backdoor.se

Australien har också bra surf, men inte under jul/nyår som regel. Annars finns alltid kanariereöarna och Marocko, men inte specielt varmt där, i jämförelse, dessutom ganska hårigt vid den tiden på året.

Om du vill lyxa till det, så tror jag faktist att Barbados funkar runt den tiden, lite dyrare, mindre bra och consistent, men varmt och vackert.

Igen, jag säger bara vad jag läst, bara surfat Europa och Australien, än…

Lycka till (inte för att jag tror att du måste boka mer än 3mån i förväg, men ändå).

• yann

Medlem
    28 januari, 2006 vid 11:33
    DanielF wrote:
    (börjar bli tjatigt att säga det)
    Instämmer, du börjar låta som en papegojja nu! :rolleyes:

Min erfarenhet är att ju tidigare man bokar, desto billigare biljetter får man. Man kan dessutom styra mer över exakt datum. Så vet man redan nu att man ska åka så varför vänta? Risken är ju att man blir kvar hemma utan biljett eller får betala onödigt mycket pengar.

• danielf

Medlem
    28 januari, 2006 vid 11:44

bah! :tongue:

• sofia

Medlem
    1 februari, 2006 vid 19:02

Tack för all information. Jag lär komma med fler frågor framåt i tiden. Barbados lät ju inte helt fel, bäst att börja spara nu då. 🙂

• adde

Medlem
    1 februari, 2006 vid 20:52

Bali är riktigt soft, billigt och har nybörjarvågor och uppåt…

Vi la drygt 6000 på tre veckor, inkl brädhyra, lite småresor, boende, shopping och mat. På två pers. Men man skall ju dit också…

/adde

• sofia

Medlem
    8 februari, 2006 vid 15:50

Jag har även hört att Bali verkar rätt fint också. 6000 på 3 veckor var ju inte farligt. Men som du sa så måste man ju dit också. Lite långt att cykla va?

• danielf

Medlem
    8 februari, 2006 vid 18:38

Biljetter dit, vad jag hört, mellan 9 000 – 11 000 T&R per person.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing utomlands och vågsurfa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.