Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Va gör ni av bilnycklarna?

  • Va gör ni av bilnycklarna?

    Publicerad av Oregistrerad på 15 juli, 2006 vid 20:27

    Såg häromdagen en surfare som hade sin bilnyckel i en liten box med kodlås som satt under bilen, verkade rätt smart. Tar ni med nyckeln ut under seglingen, eller ligger var och varannan nyckel på vänster bakdäck?

    bjorn-daniels svarade 6 år, 9 månader sedan 46 Medlemmar · 61 Svar
  • 61 Svar
  • ola-h

    Medlem
    15 juli, 2006 vid 21:08

    Brukar inte låsa bilen utan låter nyckeln sitta i. I själva verket låter jag bilen vara igång och om det är fint väder så får dörrarna stå vidöppna. En ev tjuv tror givetvis att bilägaren är någonstanns i närheten.

  • johan_m

    Medlem
    15 juli, 2006 vid 21:14

    Jag gömmer nyckelt i någon av de plastdetaljer som finns på moderna bilar, är väl inte bästa sättet att göra på men det är ju bättre än att lägga den på något däck som jag tror de fläst gör.

  • fastforward

    Medlem
    15 juli, 2006 vid 21:19

    Jag har ingen elektronik i min nyckel så jag sätter den helt enkelt i en nyckelring bak på hängselen. Det går några plastband där bak som är perfekta för att fästa nyckelringen i.

  • calle_b

    Medlem
    15 juli, 2006 vid 21:36

    hemlis, din anonyme filur 😉

  • kamaaina

    Medlem
    15 juli, 2006 vid 21:37

    Hoger framdack, precis bakom den lilla roda stenen, bilen e en bla XC70 med ett stort gult klistermarke i bakrutan, reg nummer XXX666. Duh??!!
    /F

  • judo-freddan

    Medlem
    15 juli, 2006 vid 22:33
    Oregistrerad wrote:
    Såg häromdagen en surfare som hade sin bilnyckel i en liten box med kodlås som satt under bilen, verkade rätt smart. Tar ni med nyckeln ut under seglingen, eller ligger var och varannan nyckel på vänster bakdäck?

    Håller på och tillverkar en dylik på jobbet faktiskt..

  • alexasu

    Medlem
    15 juli, 2006 vid 22:57

    jag lägger min nyckel i en plastpåse, gör en överhandsknod på den, så sedan en till runt om det lilla bandet i nyckelfickan som faktiskt finns bak på pro-limits “team wave”-sele.

  • lars_k

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 05:28

    Gömmer den i naturen, var som helst. Undviker där folk kommer att pissa.
    Oftast kommer jag ihåg var och slipper leta!

  • bill

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 12:38

    Låser in elektroniknyckeln och har “servicenyckeln” i en tamp runt halsen.

  • surfjohan

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 14:52

    Jag sväljer den varje gång och söker sen upp närmaste buskage efter surfet.. säkert och naturligt.

  • bill

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 15:24

    Blir det inte tråkigt att sitta och vänta på nyckeln om vinden dog 10min efter du svalt den :tongue:

  • macl3an

    Medlem
    18 juli, 2006 vid 23:01
    Surfjohan wrote:
    Jag sväljer den varje gång och söker sen upp närmaste buskage efter surfet.. säkert och naturligt.
    Haha 😀
  • hankloose

    Medlem
    19 juli, 2006 vid 07:01

    Har byggs små stuvfack i mina brädor! Där brukar bilnycklar och termos och mackor husera!

  • stinger

    Medlem
    19 juli, 2006 vid 10:04

    Jag köpte en sån här på Clas Olsson, funkar för en liten GPS (foretrex/forerunner-typ) också.

    MP3-väska, vatten- och dammtät. Fronten är av mjuk plast som gör att det är enkelt att trycka på knapparna på MP3-spelaren. Vattentät kabelgenomföring för anslutning av hörlurar. Passar MP3-spelare med max. längd 100 mm.

    artikelnummer 38-1955 39:-

  • slim_jim

    Medlem
    19 juli, 2006 vid 19:31

    Har du sett Pulp Fiction?

    Christopher Walken berättar hur han gömde armbandsuret när han satt i fångläger.

    Jag förvarar bilnyckeln på samma ställe…

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Va gör ni av bilnycklarna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.