Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Va lack man blir!

Taggad: 

  • thomme

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 20:33

    Sänder många tack Johan E på vindsurfing.se som fixat fram en ny överdel till masten. Snart e jag på vattnet igen.

  • jester

    Medlem
    6 maj, 2007 vid 21:32

    Provkörde med nya längarna idag. Jösses va lätt det var o få ner seglet. Tom lättare än Liberty-längaren (kullagrat streamlined på den). Nya MXT-mastfoten funkade ruggigt bra oxå. Lätt o trycka dit och att koppla isär. Extra litet plus för att mastfoten har ett eget “spår” för tack-strapen.

  • bjarke

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 06:44

    F_n, nå måste jag ha nye forlängare och mastföttar ochså….

  • jester

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 06:49

    Sorry… 😀

  • bjarke

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 11:50
  • jester

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 12:04

    Kan det inte vara så att dom förväxlar MXT med XT/UXT? Där har det ju varit problem. Det finns info om detta iaf: http://www.neilpryde.com/news/latest-news/neilpryde-windsurfing-power-base-replacement-program.html

  • jester

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 12:04

    Skall dock kolla så att alla skruvar sitter som dom skall…

  • bjarke

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 12:25

    Kan ju iofs väre att dom inte har koll på dom olika typer, ja. Fast om man inte har koll alls har man väl knappast hört mycket om MXT heller? Tror jag ventar och ser va du tyckar om dom när du kört dom ett tag…

  • jester

    Medlem
    11 maj, 2007 vid 20:22

    Uppdatering.

    Kolla här: http://www.neilpryde.com/news/latest-news/neilpryde-windsurfing-power-base-replacement-program-up.html

    För svag fjäder verkar vara boven i dramat. Testade mina två mastfötter, och den ena kan jag dra isär om jag tar i lite utan att trycka in knappen…

    Edit: När jag sköljde av den andra i sötvatten kunde jag dra isär den från mastförlängaren också…

    Måste vara nåt nytt rekord att misslyckas med tre olika typer av mastfötter, eller? Yeye, dom verkar ta ansvar för sitt misstag iaf. Alltid något…

  • thomme

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 17:03

    Å så gick nästa grej, som tur var när jag riggade ner efter surfet i måndags kväll. Jag hade precis lossat uthalet när hela seglet kollapsade med en smäll så jag trodde masten gick igen.

    Någon som sett något liknande med NP förlängarna?

  • bjarke

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 18:13

    @thomme 390066 wrote:

    Någon som sett något liknande med NP förlängarna?

    Ja, tvärr helt vanligt med formulasegel verkar det. Har själv en liggende som skal reklameras denna veckan, såg två andra göra samma grej for några veckor sen.

  • jester

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 08:48

    Tur att det inte skedde ut på vattnet iaf. Det hela är lite tragiskt, jag och Surfan har kört våra MXT förlängare nu ett tag, och själva förlängaren är hur bra som helst, bla så bör inte denna typ av brott ske, då blocken sitter i ett stycke metall, och plastbitarna är bara till för skydd. Surfan har inte råkat ut för separation matförlängare, mastfot men jag råkade faktiskt ut för det häromdan… Stod o guppade ikrokad, och trillade framåt. Då separerade bitarna. Som tur var på grunt vatten…

    Men förhoppningsvis skall vi få våra nya mastfötter när som helst…

  • the_novice

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 11:03

    Jag kikade lite på en förlängare och jag tycker nog att hålet i längaren är fel gjort också, eller rättare sagt så är det där felet egentligen sitter. Det är nu vinklat åt fel håll så att det blir som ett hjälmspänne för barn, och det kan väl knappast vara tanken…?

    Hade hålet bara varit rakt (eller t.o.m. lutat åt andra hållet) i underkanten så spelar det ingen roll hur stark eller svag fjädern är, det kan då inte separera med mindre än att man aktivt trycker in knappen…

  • jester

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 11:39

    Jupp, och gett faen i att ge knappen rundade hörn…. Vi får väl se hur dom nya ser ut när dom dyker upp… Annars får man göra nån McGyver-lösning, för mastförlängaren är *lätt* den bästa förlängare jag sett…

  • swe-496

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 13:31

    KÖP KELAPRO!!!!!!!;);)
    För de pengar ni har lagt ut på era förlängare så hade ni kunnat köpa EN Kelapro;););)

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Va lack man blir!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.